تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 10:59
کد خبر : 48355

افزون بر ۱۷ هزار نوزاد در یزد متولد شدند

افزون بر ۱۷ هزار نوزاد در یزد متولد شدند

محمدعلی مکرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت سوم دی‌ماه ،در آستانه صدمین سال تأسیس ثبت‌احوال در ایران تأکید کرد: ۹۹ درصد موارد ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شد که یزد از این نظر در میان ۳۱ استان‌ در جایگاه پنجم قرار دارد. وی میانگین سن مادران هنگام زایمان را حدود ۲۹ سال

محمدعلی مکرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت سوم دی‌ماه ،در آستانه صدمین سال تأسیس ثبت‌احوال در ایران تأکید کرد: ۹۹ درصد موارد ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شد که یزد از این نظر در میان ۳۱ استان‌ در جایگاه پنجم قرار دارد.
وی میانگین سن مادران هنگام زایمان را حدود ۲۹ سال و فراوانی انتخاب نام ها برای پسران را به ترتیب امیرعلی، امیرحسین، علی ابوالفضل ،حسین، امیرعباس ، محمدحسین ، محمدطاها و علیرضا ذکر کرد.
به گفته وی خانواده بیشترین نام برای دختران را فاطمه، حلما ، زهرا ، زینب، یسنا ،نازنین زهرا، فاطمه زهرا، حسنا و آوا برگزیدند.

** سه هزار و ۴۶۵ مورد فوت
مکرمی تعداد فوت‌شدگان را سه هزار و ۴۶۵ نفر ذکر کرد و یادآور شد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ مورد کاهش دارد.
مدیرکل ثبت‌احوال یزد میانگین سن مردان و زنان متوفی را ۶۶.۷ و ۷۱.۸ سال ذکر کرد و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی ، سرطان و تومور ، حوادث غیرعمدی و بیماری‌های تنفسی و عفونی پنج عامل مرگ‌ومیر در استان است.
وی اظهار داشت: ۷۰ درصد علت فوت مربوط به یکی از پنج موارد است.

** ثبت افزون بر سه هزار و ۷۶۷ ازدواج و ۸۸۰ طلاق
مکرمی تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در ۶ ماهه نخست سال جاری را سه هزار و ۷۶۷ مورد و میانگین سن ازدواج مردان و زنان را نیز به ترتیب ۲۸ و ۲۳ سال ذکر کرد.
وی همچنین میانگین سن ازدواج بار اول در مردان را ۲۶.۷ و زنان را ۲۱.۹ سال اعلام کرد.
مدیرکل ثبت‌احوال یزد تعداد طلاق ثبت‌شده در این مدت را نیز ۸۸۰ فقره عنوان کرد و گفت: میانگین سن طلاق در مردان و زنان به ترتیب ۳۶.۲ و ۳۱.۲ سال بود.

** ۲۳۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند
مدیرکل ثبت‌احوال یزد با اشاره به مهلت دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۷ گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار نفر هنوز برای دریافت کارت خود اقدامی نکردند.
مکرمی تعداد افراد واجد شرایط بالای ۱۵ سال استان برای دریافت کارت هوشمند ملی را ۸۳۱ هزار و ۳۸۴ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۶۱۰ هزار نفر درخواست دریافت کارت کردند.
وی اظهار داشت: از این تعداد ۵۶۵ هزار و ۵۵۸ نفر کارت خود را تحویل گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست کارت هوشمند ملی کردند برای دریافت کارت اقدام کنند زیرا زسریال کارت ملی قدیمی آن‌ها تا یک هفته دیگر باطل می‌شود که جهت دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی به‌ویژه بانک‌ها با مشکل روبرو می‌شوند.
مدیرکل ثبت‌احوال یزد ادامه داد: در حال حاضر ۲۹ دفتر پیشخوان جهت ارائه خدمات ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان دایر است.
وی یادآور شد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۴۲۴ هزار و ۷۹۰ فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد.
۲۰۸۸/ ۲۰۴۷/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد