تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 11:26
کد خبر : 48257

نرخ ازدواج در استان اردبیل کاهش یافت

نرخ ازدواج در استان اردبیل کاهش یافت

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله حسن‌اده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای هشت ماه امسال ۸ هزار و ۵۰۲ مورد ازدواج به ثبت رسیده که روزانه ۳۵ مورد و هر ساعت

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله حسن‌اده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای هشت ماه امسال ۸ هزار و ۵۰۲ مورد ازدواج به ثبت رسیده که روزانه ۳۵ مورد و هر ساعت ۳ ازدواج در استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که آمار ازدواج هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشه ۵.۹ درصد کاهش یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ ازدواج در استان اردبیل باشیم که این امر به دلیل پیری جامعه اتفاق می افتد.

عوامل و تبعات معضل افزایش سن ازدواج در ایران۱۱ میلیون سن متعارف ازدواج را رد کرده‌اندتهران| جشن ازدواج ۴۰ زوج‌ بسیجی در داودآباد قرچک به روایت تصویر

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: آمار طلاق در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۱۶۵ مورد بود که طلاق در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته و براساس آمارهای ارائه شده روزانه ۹ مورد و هر ۴ ساعت یک مورد طلاق در استان داریم و از لحاظ طلاق اردبیل رتبه ۱۱ کشور را به خوداختصاص داده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۰ مورد ازدواج در اردبیل به ثبت رسیده و سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۷۹ مورد ولادت در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: میانگین ازدواج خانم‌ها در اردبیل ۲۳ و آقایان ۲۸ مورد است و در هشت ماهه امسال ۱۵ هزار و ۲۶۳ مورد ولادت انجام یافته است و میزان ولادت در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۱ درصد کاهش یافته و در هشت ماه امسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مورد وفات ثبت شده که کاهش ۸.۹ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده روزانه ۶۴ مورد ولادت در استان داریم و آمار ولادت پسران نسبت به دختران ۱۱۳ به ۱۰۰ است و آمار فوت مردان به زنان ۱۲۴ به ۱۰۰ است.

حسن‌زاده بیان کرد: بیشترین اسم در استان اردبیل تاکنون به نام علی ثبت شده است که ۵۴ هزار و ۹۸۸ مورد نام علی در استان داریم و بعد از این نام محمد، حسن، مهدی و رضا به ترتیب در رده‌های نامگذاری جزو بیشترین‌ها هستند و در بخش دختران بیشترین نامگذاری به نام فاطمه با ۶۰ هزار و ۴۴۸ مورد اختصاص یافته است که بعد از آن زهرا ،رقیه، مریم و لیلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: امسال بیشترین اسم در بین پسران با امیرعلی با ۳۱۶ مورد و بعد از آن آیهان، ابوالفصل، امیرعباس و علی است و در بین دختران ۲۳۹ مورد رتبه نخست نامگذاری را به خود اختصاص داده و نازنین زهرا و رها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن‌زاده اظهار کرد: در هشت ماهه امسال سه اسم با نام یلدا در استان ثبت شده است و ۵۸۲ نفر اقدام به تغییر نام در این مدت کرده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد