تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1396 - 3:03
کد خبر : 4769

جشن تاج‌گذاری دختران سفیدپوش+ تصاویر

جشن تاج‌گذاری دختران سفیدپوش+ تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه شب، زهرا بی‌خوابی به سرش زده است. از ذوقش خوابش نمی‌برد و مدام درِ کمدش را کشیده و زیپ کیف نماز را  باز می‌کند تا ببیند چیزی از قلم نیفتاده باشد. این وضعیت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه شب، زهرا بی‌خوابی به سرش زده است. از ذوقش خوابش نمی‌برد و مدام درِ کمدش را کشیده و زیپ کیف نماز را  باز می‌کند تا ببیند چیزی از قلم نیفتاده باشد. این وضعیت شرایط، دختر ۹ ساله‌ای است که فردا قرار است، جشن تکلیفش برگزار شود.

مادرش می‌گوید: صبح زود با اینکه شب دیرهنگام خوابش برده بود، بیدار شده و با پدر راهی مدرسه شد تا از اتوبوس مدرسه برای رفتن به مراسم جشن عبادت عقب نماند.

مادرش هم بیشتر از خودش ذوق کرده و از اینکه‌ زمان با سرعت برق و باد در زندگی‌اش گذر می‌کند، در فکر فرو رفته است و اشک شوق از گوشه چشمش جاری شد.

با عکاس از خبرگزاری راهی مراسم شدیم تا در مراسم جشن عبادت دختران چندین مدرسه شرکت کنیم. تعدادی از مادران و برخی از معلمان و معاونان مدرسه برای هماهنگی و مراقبت از دانش‌آموزان با آنها در مراسم همراه هستند و حال و هوای آنها نیز بسیار وصف انگیز است.

خاله فرشته با لباسی سفید و زیبا با دودکردن اسپند به استقبال دانش آموزان کلاس سومی آمده و بچه‌ها یکی یکی پشت سرهم پس از پوشیدن چادرهای نماز سفید گلدار و در دست کردن انگشتر و گذاشتن تاج عبادت، وارد سالنی در یکی از طبقات برج میلاد می‌شوند. 

دانش آموزان برای وارد شدن به سالن از هم سبقت گرفته و همه می‌خواهند زودتر از دیگری وارد جلسه شود؛ برای نشستن روی صندلی نیز اختلاف است. کلاس سومی‌ها همه می‌خواهند در ردیف‌های جلو باشند اختلافی که سال‌ها میان دانش‌آموزان در سر کلاس درس هم وجود داشته و گویی تمامی ندارد. این اختلاف و سبقت با میان آمدن معلمان هر کلاس ختم شده و قرار شد همه بر اساس قد به ترتیب روی صندلی‌ها قرار گیرند.

مهین رشتی ‌زاده، یکی از معلمان پایه سوم که برای بیست و سومین بار در مراسم جشن تکلیف دانش آموزانش شرکت کرده و آنها را در این مراسم همراهی می‌کند، می‌گوید: بچه‌ها پاک‌ترین موجودات روی زمین هستند و اول صبح که به کلاس آمدم از شادی دانش‌آموزان به وجد آمدم و اشک شوق از چشمانم جاری شد؛ به دانش‌آموزان گفتم شما فرشته‌های کوچکی هستید که از هرگونه گناه به دور بوده و قلبی پاک و شفاف دارید و خداوند متعال امروز به همه شما اجازه ورود به بارگاهش را داده و این سعادت نصیب هرکسی نخواهد شد. پس قدر خود را بدانید و در زندگی سعی کنید این زلالت قلب را مکدر نسازید. به خداوند ایمان داشته باشید و حین تلاش در زندگی به خداوند متعال توکل کنید تا پروردگار از شما راضی و خشنود باشد.

پانیذ از دیگر دانش آموزانی که برای جشن مکلف شدنش به مراسم آمده است، می‌گوید: خیلی خوشحالم که به تکلیف رسیده‌ام دوست دارم مثل مادرم چادر سر کنم و نماز بخوانم. تسبیحات اربعه را یاد گرفته‌ام و ای کاش این جشن ساعت‌ها طول می‌کشید.

میان گفت‌وگو با دانش آموزان خاله خورشید و ننه پیرزن وارد سالن شدند و دانش‌آموزان با دست و جیغ و هورا آنها را همراهی کردند.

خاله خورشید و ننه پیرزن شعرهای شاد به مناسب مکلف شدن دانش‌آموزان می‌خوانند و دانش‌آموزان نیز شعر آنها را با آهنگ ادامه می‌دادند. ناگهان پای شیطان به میان آمد و پرید وسط مراسم؛ دانش‌آموزان یک صدا جیغ و فریاد می‌کشیدند که دور شو، دورشو و با قلبی پاک خواستار دورشدن شیطان از مراسم شدند.

با نزدیک شدن به اذان ظهر، معلمان و معاونان مدارس حاضر، به دانش آموزان اعلام کردند که سجاده‌های خود را پهن کرده و آماده نماز شوند و همه پشت سر پیش‌نماز‌ مراسم ایستادند و اولین نماز بعد از مکلف شدن‌شان را به صورت جماعت خواندند.

نماز به پایان رسید و همه دانش‌آموزان به دنبال جمع کردن سجاده و پوشیدن کفش‌های خود شدند. در این بین، کیف نماز برخی با دیگری جابجا شده و باز با میان آمدن معلمان این مشکل دانش آموزان نیز به اتمام رسید.

مراسم تمام شده و باید دانش آموزان با اتوبوس‌های پیش‌بینی شده به مدرسه بازگردند ولی گویی هیچ کدام خیال بازگشت نداشته و خواستار برگشتن چرخ زمان به عقب هستند ولی با صحبت معاون مدرسه، که والدین پشت درِ مدرسه به انتظارتان هستند؛ راهی اتوبوس می‌شوند. در راه با سلام و صلوات برای راننده و معلمان و با خواندن دعای فرج به مدرسه می‌رسند. در راه همه احساس سبک‌بالی داشته و از اینکه جشن خدایی‌تر شدنشان را گذارنده‌اند بسیار خرسندند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد