تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 7:39
کد خبر : 47360

مسابقه حفظ جزء ۳۰ قرآن در تمام مدارس برگزار می‌شود

مسابقه حفظ جزء ۳۰ قرآن در تمام مدارس برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم نمادین آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور در مدرسه دخترانه حجاب واقع در منطقه ۱۳ تهران برگزار شد. علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم نمادین آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس سراسر کشور در مدرسه دخترانه حجاب واقع در منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: اگر به آیات قرآن و روایات آن مراجعه کنیم نشان می‌دهد تنها مسیری که می‌تواند ما را به قله‌های سعادت و آرامش برساند همراهی، انس و توسل به قرآن است.

وی با بیان اینکه راز و رمز موفقیت ما تمسک و توسل به قرآن است، افزود: امروزه بیشتر از هر روز دیگر به توسل و تمسک به قرآن نیاز داریم فضای پیچیده و مسموم تربیتی و اجتماعی در جامعه در فراروی فرزندان ماست و باید آنان را با حوزه قرآنی پیوند بزنیم.

کاظمی خطاب به دانش آموزان گفت: هر قدر می‌توانید قرآن بخوانید؛ قرآن منشأ خیر و برکت است و اثرات تکوینی و وزنی در زندگی ما دارد؛ اثرات قرآن این است که رمز و راز موفقیت در سلامتی، کسب و کار است و جهاد فی سبیل الله با خواندن قرآن شکل می‌گیرد لذا باید در قرآن تدبر کرد.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌شود دانش‌آموزان قرآنی تربیت شوند، اضافه کرد: امروزه قرآن در خانه‌های ما مهجور است و باید فضای خانه را معطر و نورانی به انوار قرآن کنیم تا فرزندانمان اینگونه تربیت شوند و خود عامل به قرآن باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار دارم مسؤولان مدارس در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تمام هم و غم خود را بر حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت در مدارس بگذارند تا موجی از دانش‌آموزان در آن شرکت کنند البته ما به عنوان متولیان و مسؤولان این امر باید تمهید مقدمات کنیم، اما کسی که می‌تواند بیشترین نقش در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس داشته باشد، مدیر مدرسه است.

وی افزود: مسابقات قرآن و حفظ جز سی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های محوری آموزش و پرورش و یکی از بهترین راه انس با قرآن در سطح مدارس است و انجام این موضوع نیاز به همت مدیران و معلمان مدارس دارد.

کاظمی، جامعه سالم را در گروی تربیت دانش‌آموزان سالم و تربیت قرآنی آنان دانست و اظهار کرد: جامعه سالم در گروی فرزندان سالم و داشتن فرزندان سالم جز در پناه قرآن میسر نیست و در این صورت است که جامعه طراز قرآنی شکل می‌گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد