تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397 - 11:26
کد خبر : 47308

گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار در شهرهای استان بوشهر ایجاد شد

گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار در شهرهای استان بوشهر ایجاد شد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا جمالی ظهر امروز در نشست بررسی نظارت و بررسی وضعیت بازار در شهرهای استان بوشهر  با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و گران‌فروشان اظهار داشت: برای بررسی وضعیت قیمت‌ها

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا جمالی ظهر امروز در نشست بررسی نظارت و بررسی وضعیت بازار در شهرهای استان بوشهر  با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و گران‌فروشان اظهار داشت: برای بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازار استان بوشهر گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت راه‌اندازی شده و در تمام اوقات قیمت‌ها را بررسی و متخلفان شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی از ایجاد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر بازار خبرداد و افزود: برای کنترل  قیمت کالاها و اجناس و برخورد قاطع با متخلفان گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار ایجاد شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر از ثبت گزارشات صنفی از سوی شهروندان در واحد ستاد خبری۱۲۴ خبرداد و بیان کرد: در ۸ ماه امسال تعداد ۳ هزار و ۹۰۹ فقره گزارش مردمی در خصوص انتقاد و شکایات صنفی در سراسر استان  به واحد ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان دریافت و ثبت شده است.

رضا جمالی افزود: از این تعداد گزارش مردمی تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ مورد به‌صورت حضوری ، تعداد ۲۱۱ مورد به‌صورت غیرحضوری و تعداد ۸۹۴ مورد دیگر از طریق ناظران گزارش شده است.

۲۰۰۰ پرونده تخلف صنفی در بوشهر تشکیل شد بوشهر| کشف انبار کالا بدون ثبت در سامانه جامع انبارها قاچاق محسوب می‌شود سامانه جامع رسیدگی به شکایات از سازمان‌های صنفی استان بوشهر تقویت می‌شود

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ آماده دریافت گزارش انتقادات و شکایات مردمی در خصوص واحدهای صنفی در دو شیفت صبح و بعدازظهر است خاطرنشان کرد: از مجموع ۳هزار و ۹۰۹ مورد گزارشات واصله تعداد ۲هزار و ۹۹۵ مورد آن گزارش مرتبط و قابل پیگیری بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر بیان کرد: از مجموع ۲هزار و  995 مورد گزارش قابل پیگیری تعداد ۹۵۶ مورد متخلف، تعداد یک‌هزار و ۸۵۸ مورد غیرمتخلف و ۱۸۱ مورد در دست بررسی به‌عنوان نتایج بازرسی‌ها تعیین شده است.

جمالی پاسخگویی سریع به شکایات شهروندان و خواسته‌های منطقی آنان را از جمله اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  دانست و گفت: به‌صورت اقدامات متعددی نظیر گشت‌های بازرسان از واحدهای صنفی به صورت روزانه، پاسخگویی فوری از طریق تلفن ۱۲۴ ، تشکیل جلسات با دستگاههای اجرایی مرتبط نظیر شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی ، استاندارد، تعزیرات حکومتی و غیره به‌منظور پیگیری و جلوگیری از برخی تخلفات صنفی مورد توجه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات واحدهای صنفی افزود: شکایات صنفی استان بوشهر در اسرع وقت پرونده سازی می‌شود و  مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست به‌منظور تسریع درامرعدم رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق کالا موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع داده و یا به‌صورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی مستقر در معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان این سازمان مراجعه و گزارش خود را اعلام کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد