تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 10:11
کد خبر : 46947

امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان معروف در جامعه معرفی کنیم

امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان معروف در جامعه معرفی کنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آبفای استان فارس و ادارات تابعه شهرستان‌ها امروز، ۱۳ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان، سلیمان مهدوی دبیر ستاد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آبفای استان فارس و ادارات تابعه شهرستان‌ها امروز، ۱۳ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و محمد علی قلندری، مدیر عامل و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.
در این جلسه سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: این در حالی است که جامعه شیعی ما باید یک الگوی تمام و کمال برای جهان باشد.
وی افزود: بعد از ۷۳ سال قانونی برای اصل هشتم به تصویب مجلس رسید و این امر سبب شد تا قانون الهی به یک قانون مردمی نیز تبدیل شود و برای آن ساز و کار و دستورالعمل‌هایی تعریف شود.
مهدوی به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود:‌ بالاترین مقام در هر ارگان و سازمان به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر منصوب شده است و در مساجد نیز ائمه جماعات رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی با بیان اینکه در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دو موضوع کلان بررسی می‌شود، گفت:‌ نخست معروفات و منکرات تخصصی و دیگری معروفات و منکرات عمومی. معروفات و منکرات تخصصی هر اداره بر حسب نوع ماموریت دستگاه استخراج می‌شود و معروفات و منکرات عام نیز به مباحثی همچون اجرای قوانین و مقررات به‌خصوص جلوگیری از سوء استفاده‌‌ها و دور زدن‌ها می‌پردازد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس تأکید کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید این نکته را در نظر بگیرند که اثر امر به معروف و نهی از منکر تأخیری است.
وی با بیان اینکه ما نباید به بهانه امر به معروف و نهی از منکر کرامت انسانی افراد را زیر سئوال ببریم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واقعی آن است که اگر خطا و گناهی از کسی دیدیم اول به خود شخص بگوییم.
مهدوی یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر نگاه مثبتی به امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و این امر مستلزم این است که ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به‌عنوان یک معروف معرفی کنیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد؛ مرحله اول قلبی است بدین معنا که قلبا باید به منکرات انزجار داشته باشیم، مرحله دوم تذکر لسانی و کتبی است که می‌توان در اجرای آن از فنآوری و امکانات روز بهره برد و مرحله سوم یدی است که بر عهده حاکمیت است.
وی اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر جای مرحله اول و سوم عوض شده است و همین سبب تغییر نگرش افکار عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر شده است.
مهدوی با اشاره به سخن علامه حسن زاده آملی افزود: ایشان می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر باید آینه‌وار باشد یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل آیینه عمل کند.
در ابتدای جلسه نیز حجت‌الاسلام و المسلمین سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس نیز با استناد به آیات قرآنی، به اهمیت آب و تأثیر ایمان مردم و شکرگزای از خداوند به پاس نزول رحمت الهی در تداوم برکات آسمانی پرداخت .
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد