تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 7:33
کد خبر : 46926

ضرورت وحدت میان مسئولان دانشگاه و دانشجویان در تمامی حوزه‌ها/ دانشجو مرکز فکر است

ضرورت وحدت میان مسئولان دانشگاه و دانشجویان در تمامی حوزه‌ها/ دانشجو مرکز فکر است

رجبعلی وثوق، رئیس دانشگاه آزاد بحنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی، دانشجو، اساسا محور بوده است. واقعه ۱۶ آذر و اعتراض دانشجویان به خاطر دخالت‌های آمریکا بود و این مبین همین موضوع است. می‌توان شروع انقلاب اسلامی ایران را از دانشگاه دانست. دانشجویان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رجبعلی وثوق، رئیس دانشگاه آزاد بحنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی، دانشجو، اساسا محور بوده است. واقعه ۱۶ آذر و اعتراض دانشجویان به خاطر دخالت‌های آمریکا بود و این مبین همین موضوع است. می‌توان شروع انقلاب اسلامی ایران را از دانشگاه دانست. دانشجویان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. درطول دفاع مقدس نیز شاهد حضور پررنگ دانشجویان بوده ایم و تعداد شهدایی که دانشگاه‌ها تقدیم انقلاب اسلامی کردند کم نیست. این‌ها ذخایری برای انقلاب است.

وثوق ادامه داد: امام راحل و مقام معظم رهبری برای دانشجویان اهمیت زیادی قائل هستند؛ چرا که دانشجویان نقش کلیدی دارند. دانشجو مرکز فکر است و دریک مرکز آموزشی و فرهنگی قرار دارد. دانشجو می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. مردم در خارج از حوزه دانشگاه، دانشگاه را رصد می‌کنند که چه موضع گیری نسبت به جریانات سیاسی داخل وخارج دارد تاخود را همراه این جریان سازند. دانشجو و دانشگاه نقش بنیادین دارد.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد خاطرنشان کرد: همیشه دو رویه فکری در مسیر انقلاب اسلامی قرار داشته است و تضاد این این دو رویه گاهی مشکلاتی ایجاد کرده. برای این که دانشگاه به هدف عالی خود در حوزه فرهنگی برسد، باید وحدت رویه داشته باشیم. وحدت برنامه در مدیریت کلان دانشگاه و در حوزه بدنه کارمندان و دانشجویان باید بوجود بیاید تا هدف مورد نظر محقق شود. بخصوص در مسائل فرهنگی که موضوع ظریف و دقیقی است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی دانشگاه، گام‌های خوبی برداشته شده، اما آنچه پیش روی ماست چندان مطلوب نیست. اتفاقاتی که درحوزه‌های اخلاقی افتاده ویا بحث عفاف و حجاب که کمرنگ شده است از چالش‌هایی است که برای رفع آن‌ها وحدت رویه ضروریست.

وثوق در پایان وحدت مسئولین و دانشجویان را مهم عنوان کرد و گفت: مدیریت دانشگاه، دانشجویان و تمامی نهاد‌هایی که در دانشگاه هستند باید وارد میدان عمل شوند. بحث اختلاف دیدگاه‌های سطحی قابل اغماض است، ولی اگر بنیادین باشد باعث کندکاری می‌شود و ما را ازهدف اساسی دور می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد