تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 8:30
کد خبر : 46833

کرامت انسانی را به بهانه امر به معروف زیر سئوال نبریم

کرامت انسانی را به بهانه امر به معروف زیر سئوال نبریم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، ۱۲ آذرماه در اداره‌کل امور عشایر این استان با تأکید بر اینکه ما حق نداریم به بهانه امر به معروف و نهی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، ۱۲ آذرماه در اداره‌کل امور عشایر این استان با تأکید بر اینکه ما حق نداریم به بهانه امر به معروف و نهی از منکر کرامت انسانی اشخاص را زیر سؤال ببریم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واقعی آن است که اگر خطا و گناهی از کسی دیدیم اول به خود شخص بگوییم.
وی با تأکید بر اینکه ما باید افکار عمومی را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای آنچه در تعالیم دینی آمده آشنا کنیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای متعالی کردن جامعه آمده و نه برای زد و بند و مچ‌گیری؛ و اصولاً امر به معروف و نهی از منکر ناجی و عین محبت است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه این فریضه الهی سه مرحله دارد، گفت: مرحله اول قلبی است؛ بدین معنا که فرد باید به صورت قلبی از منکرات انزجار داشته باشیم؛ مرحله دوم تذکر لسانی و کتبی به یکدیگر است و مرحله سوم یدی است که بر عهده حاکمیت است.
وی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر جای مرحله اول و سوم عوض شده است و همین سبب تغییر نگرش افکار عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر شده است.
مهدوی با اشاره به سخن علامه حسن‌زاده آملی افزود: این عالم ربانی می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر باید آینه‌وار باشد، یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل آیینه عمل کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در ادامه با اشاره به وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات گفت:‌ انتظار ما از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر انجام کار تخصصی است.
وی ادامه داد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید معروفات را استخراج و معرفی کنند و منکرات را نیز به‌عنوان عبرت‌ها معرفی کنند تا بتوانند افکار عمومی را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر تغییردهند.
مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و دینی جمعیت عشایر کشورمان گفت:‌ اصل ایران عشایر است و عشایر نماد غیرت ایرانی هستند.
وی، اخلاص در عمل، دفاع از مرزها و تلاش را از ویژگی‌های ذاتی عشایر بر شمرد و از مسئولان و دست ‌ندرکاران جامعه عشایری خواست تا روحیه ایثار، غیرت و جوانمردی، استکبارستیزی و ولایتمداری خاصه عشایر را به مردم نشان دهند و افرادی همچون حکیم جهانگیر خان قشقایی را به نسل‌های امروزی بشناسانند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد