تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1397 - 10:50
کد خبر : 46566

قم| ‌معضلات حوزه عفاف و حجاب هر روز بدتر از گذشته می‌شود

قم| ‌معضلات حوزه عفاف و حجاب هر روز بدتر از گذشته می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حجاب و

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف باید به‌درستی در سطح جامعه ساماندهی شود.

وی با تأکید بر کم‌رنگ شدن برخی از باورها و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه افزود: متأسفانه مقوله حجاب، عفاف و باورهای اسلامی روزبه‌روز در سطح جامعه در حال کم‌رنگ‌تر شدن است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: برای حفظ شان و منزلت شهرهای اسلامی باید حریمی برای حفظ حجاب و عفاف در نظر گرفته شود تا از این منظر لطمه‌ای به جایگاه و منزلت مقدس مراکز مذهبی و مقدس کشور وارد نشود.

اختری ابراز کرد: متأسفانه مشکلات و معضلات حوزه عفاف و حجاب هرروز بدتر از گذشته می‌شود، وضع نامطلوب و نابه‌سامانی‌های موجود در عرصه حجاب نشان می‌دهد مجموعه‌هایی با اهداف خاص و مشخص درصدد ضربه زدن به فرهنگ دینی کشور و قبح زدایی از مسائلی چون عفاف و حجاب هستند.

وی تأکید کرد: با حضور داوطلبانه جوانان دلسوز و دغدغه‌مند بنیاد حجاب و عفاف در کشور تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، این بنیاد فعالیت‌های مربوط درزمینهٔ عفاف و حجاب را ساماندهی و تنظیم می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به درگیری نهادهای مختلف کشوری با مقوله حجاب و عفاف بیان کرد: درزمینهٔ عفاف و حجاب بیش از ۱۰۰ نهاد و دستگاه مختلف در سطح کشور وجود دارد، تعاملاتی برای بهبود وضع حجاب و عفاف در کشور سورت گرفته است، حمایت مسئولان کشوری مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که درزمینهٔ حجاب و عفاف احساس می‌شود.

اختری ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای تضعیف و کم‌رنگ کردن مسئله عفاف و حجم بسیار زیاد بوده و بودجه‌های قابل‌توجهی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده اما متأسفانه مجلس و دولت برای مقابله با هجمه‌های دشمنان در این سطح اعتباری را به بنیاد حجاب و عفاف تخصیص نداده‌اند.

وی تصریح کرد: هزینه و قیمت بالای لباس‌های مناسب و موجه در کنار نازل بودن قیمت لباس‌های نامناسب و سبک یکی از عوامل مهم درزمینهٔ بدحجابی و بدلباسی در سطح جامعه است، متأسفانه باگذشت چند سال هنوز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد قانون حجاب و عفاف در کشور به‌درستی اجرانشده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به مقوله حجاب و عفاف به‌ویژه در شهر مقدس قم گفت: وضع عمومی حجاب و عفاف در شهر قم با در نظر گرفتن جایگاه ویژه این شهر و وجود حوزه‌های علمیه مطلوب نیست، باید حریمی برای شهرهای مذهبی درزمینهٔ عفاف و حجاب ایجاد کرد.

قم| آیت‌الله ‌علوی‌گرگانی: شهادت امام حسین(ع) جاودانگی دین اسلام را تضمین کرده استحجت الاسلام قرائتی در قم: فریضه الهی نماز یکی از مهم‌ترین معیارهای ایمان استقم| مسئولین بودجه ای مناسب برای ترویج فرهنگ نماز اختصاص دهند

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد