تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 8:08
کد خبر : 46195

درآمد صندوق صدقات به کشورهای دیگر نمی‌رود

درآمد صندوق صدقات به کشورهای دیگر نمی‌رود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قم، علی شهبازی‌نیا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم، سوم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری درآمد صندوق صدقات استان قم در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافته، به طوری که طی هفت ماهه سال

درآمد صندوق صدقات به کشورهای دیگر نمی‌رودبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قم، علی شهبازی‌نیا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم، سوم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری درآمد صندوق صدقات استان قم در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافته، به طوری که طی هفت ماهه سال جاری، درآمد این صندوق حدود ۱۴ ونیم درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه ارزش پول کشور کاهش یافته است، افزود: با وجود اینکه در هفت ماهه سال جاری، درآمد صندوق صدقات، کمک‌های مردمی به ایتام و کودکان محسنین افزایش یافته است، به جهت کاهش ارزش پول  در کشور، این رشد تنها از جهت کمی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه کمک‌های مردمی کمتر از سال جاری بود، با همان مقدار درآمد، بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی یک جهیزیه، خریداری و تامین می شد در حالی که در سال جاری به علت افزایش تورم چنین چیزی ممکن نیست.

شهبازی‌نیا با اشاره به اینکه مراجعات مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری دوبرابر شده است، تأکید کرد: اگر مردمی که از جهت مالی، توان کمک‌رسانی دارند با کمیته امداد همکاری کرده و به این نهاد اعتماد کنند، حمایت مالی از نیازمندان به نحو بهتری انجام می‌شود.

وی در رابطه با برخی شبهات مطرح شده در خصوص صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآوری کرد: این نهاد تحت نظارت مقام معظم رهبری است و دستگاه‌های عالیه کشور از جمله مفید راهبر، دیوان محاسبات، اداره کل اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بر تمامی محاسبات این نهاد به طور مستقیم نظارت دارند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، گفت: مسئولین کمیته امداد هر استان مجوز صرف درآمدهای خود در شهر دیگری را ندارند؛ کمیته امداد قم نیز حتی نمی‌تواند درآمد حاصل از صندوق صدقات و کمک های مردمی شهر کهک را برای استان قم خرج کند و همه این‌ها ناشی از نظارت عمیق و جزئی سازمان های مختلف بر این نهاد انقلابی است.
شهبازی‌نیا تأکید کرد: متأسفانه از سوی دشمنان انقلاب و برخی معاندان، شبهه‌هایی در فضای مجازی و بین مردم مطرح می‌شود که این نهاد، درآمد صندوق صدقات را برای نیازمندان مصرف نکرده و یا این درآمد را صرف مردم دیگر کشورها می‌کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد