تاریخ انتشار : جمعه 2 آذر 1397 - 7:04
کد خبر : 46134

نماز قوی‏ترین و باارزش‏‎ترین راه ارتباط با خداست

نماز قوی‏ترین و باارزش‏‎ترین راه ارتباط با خداست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا،آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در اجلاس استانی نماز در مهریز با بیان این که اگر ما از یاد خدا غافل شویم و از او جدا شویم، دیگر وجودمان هیچ ارزشی نخواهد داشت، تاکید کرد: نماز بهترین شکل اطاعت و بندگی خداوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا،آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در اجلاس استانی نماز در مهریز با بیان این که اگر ما از یاد خدا غافل شویم و از او جدا شویم، دیگر وجودمان هیچ ارزشی نخواهد داشت، تاکید کرد: نماز بهترین شکل اطاعت و بندگی خداوند است و اگر انسان که حجت خدا روی زمین است و برای اقامه حق و گسترش دهنده صفات کمال و جمال باری تعالی در دنیا خلق شده است، رابطه‏‌اش را با خدا قطع کند، وجودش را بی‌ اثر کرده و بیهوده زندگی می‌ کند و آخرتی مملو از خسران خواهد داشت.

وی از دستگاه‌‏های رسانه‎‏ای، فیلم‏‎ها و تبلیغات مسموم ماهواره‏‌ها و شبکه‌های فضای مجازی با عنوان عاملی برای گمراهی بشر یاد کرد و گفت: انسان بی‏هویت نیست بلکه دارای فطرت و هویت الهی است ولی استکبار جهانی و صهیونیسم با عناوین مختلف سعی دارند تا انسان‏ها را به لذت‎های پوچ مشغول کنند و آنها را از راه خدا و صراط مستقیم گمراه و در نهایت انسان را در بدبختی ابدی گرفتار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وظیفه آمران معروف و ناهیان از منکر، متولیان امور فرهنگی و مروجین امر نماز را همان وظیفه انبیاء دانست و اظهار کرد: امروز نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی گرفتار وسوسه‎های شیطانی هستند و تکلیف ما همان تلاش خستگی ناپذیر انبیاء الهی و مکتب امام حسین (ع) است.باید مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنیم و در این راه از پای ننشسته و تا پای جان از آرمان‏ها و ارزش‏های اسلام دفاع کنیم.

ناصری نماز را قوی‏ترین و باارزش‏ترین راه ارتباط با خداوند عنوان کرد و گفت: اولین قدم برای وصل شدن به خداوند و کائنات، اقامه نماز با حضور قلب است و پرستش او و یاری جستن از او و حرکت در مسیر صراط مستقیم است که موجب پیوند انسان با ابدیت می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، آمریکا را عامل تفرقه افکنی بین مسلمین جهان دانست و اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا به دلیل طمع ورزی به درآمدهای نفتی آل سعود و منابع هنگفت خاورمیانه، اقدام به فروش اسلحه به آل سعود و تجهیز گروه‏‌های تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی کرده است تا با تفرقه‏‌افکنی بین مسلمین، مانع از گسترش اسلام و قدرت گرفتن مسلمانان شود.

دکتر «محمدعلی طالبی» سرپرست استانداری یزد نیز نشر ارزش های دینی و انقلابی را یکی از وظایف مهم مردم و مسئولین و ائمه جمعه دانست و گفت: برنامه‌‏های بسیاری در این سال‏ها در حوزه نشر ارزش‏‌ها و شعائر اسلامی برگزار  اما اثربخشی این برنامه‌‏ها به مرور زمان کم شده است و نتوانسته فرهنگ اصیل و غنی دینی را با نیازهای روز جامعه هماهنگ کند.

وی افزود: یکی از چالش‏‌های پیش رو در حوزه معرفت شناسی، بحث مخاطبین است و برای احیای امر به معروف و اقامه نماز، اولویت بندی مناسبی نسبت به مخاطبین نداشته ایم.

وی با بیان این که مخاطبان امروز ما در مبحث نماز کودکان هستند، اظهار کرد: در شرایط فعلی که بیشتر آسیب‌ها متوجه کودکان و نوجوانان ماست و آنها با انواع برنامه‌‏هایی که هویت ایرانی و اسلامی را به خطر می‏‌اندازند روبرو هستند، ضرورت دارد قبل از نیروهای اداری و زنان خان‏ دار، مقوله اقامه نماز کودکان، نوجوانان و دانشجویان در اولویت امر قرار گیرد.

طالبی همچنین هم‏‌افزایی مسئولان و کسانی که توانایی برپایی و اقامه نماز را دارند، با اجرای برنامه‌‏های عملی و منسجم‏‌تر ضروری دانست.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد