تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آبان 1397 - 10:52
کد خبر : 45827

قم| وضع شفافیت و مبارزه با فساد در کشور مطلوب نیست

قم| وضع شفافیت و مبارزه با فساد در کشور مطلوب نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمد توکلی ظهر امروز در دیدار اعضای دفاتر استانی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: برطرف کردن ناعدالتی و شفاف‌سازی هدف نخست دیده‌بان شفافیت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمد توکلی ظهر امروز در دیدار اعضای دفاتر استانی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: برطرف کردن ناعدالتی و شفاف‌سازی هدف نخست دیده‌بان شفافیت و عدالت است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فساد در کشور افزود: در کشور وضع مناسبی از نظر مبارزه با فساد وجود نداشته و از طرف دیگر نیز لزوم امر به‌ معروف و نهی از منکر از جمله فرایض مهم الهی بوده که باید در برابر آن حساسیت لازم وجود داشته باشد.

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی از اهداف تشکیل این دیده‌بان در کشور گفت: احیای اصولی و عملیاتی امر به‌ معروف و نهی از منکر هدف غایی و نهایی از تشکیل دیده‌بان شفافیت و عدالت در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبارزه با فساد مسئولان را از اهداف اصلی این دیده‌بان دانست و عنوان کرد: شرط اجرای درست امر به‌ معروف و نهی از منکر داشتن اطلاعات دقیق و درست از عملکرد مسئولان است.

توکلی با تأکید بر برخی از آثار منفی عدم شفافیت و بی‌عدالتی در جامعه بیان کرد: در صورتی‌که شفافیت و عدالت درستی در کشور وجود نداشته باشد اعتماد اجتماعی کاهش پیدا کرده و انبوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود.

وی اصلاح قوانین را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری دیده‌بان شفافیت و عدالت دانست و تأکید کرد: تشکل مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با همکاری و تعامل با مردم و حکومت درصدد اصلاح روش‌ها و مبارزه با مفسدان و مفاسد اقتصادی در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی از بسیاری اصلاحیه‌های این سازمان در زمینهٔ اصلاح قوانین فسادزا استقبال کرده‌اند اصلاح روش‌ها و قوانین از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد مردمی است.

توکلی خاطرنشان کرد: تاکنون در ۲۲ استان کشور دفاتر دیده‌بان شفافیت و عدالت تشکیل‌ شده و سعی می‌شود تا در تمام استان‌های کشور این دفاتر فعال شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد