تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1396 - 6:27
کد خبر : 4516

از بوسیدن دستان مبارک رهبری تا خدمت‌رسانی ۲۵ گروه جهادی به مردم سیل‌زده

از بوسیدن دستان مبارک رهبری تا خدمت‌رسانی ۲۵ گروه جهادی به مردم سیل‌زده

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو، دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۵، سالی پر از اتفاقات و رخدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان بود که گزیده ای از اتقافات مهم رخ داده در سالی که

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو، دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۵، سالی پر از اتفاقات و رخدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان بود که گزیده ای از اتقافات مهم رخ داده در سالی که گذشت را مرور می کنیم:

 

 دفاع تمام قد بی‌بی‌سی از رقاصی‌های اخیر دانشگاه سیستان و بلوچستان  

 

در پی برگزاری مراسم رقص در دانشگاه سیستان و بلوچستان به طور رسمی و در تالار فردوسی این دانشگاه، بنگاه خبرپراکنی بی بی سی وابسته به سازمان‌های جاسوسی این روزها و پس از واکنش گسترده مردم و مسئولان استان سیستان و بلوچستان به سلسله اقدامات ضد فرهنگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان به دفاع تمام قد از رقاصی در این دانشگاه روی آورد.

 

رقاصی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آنقدر برای بنگاه خبر پراکنی بی بی سی اهمیت داشت که دست اندرکاران این شبکه به صورت ویژه و در برنامه ۶۰ دقیقه به این موضوع پرداخت، این شبکه گزارشی برای عادی جلوه دادن این اقدام سخیف گزارشی مبسوط روی آنتن زنده خود پخش کرد.

 

بی بی سی برای پروژه عادی سازی رقص در دانشگاه سیستان و بلوچستان تنها به این موضوع بسنده نکرد و با دعوت از یک روانشناس سعی کرد در کنار بررسی اثرات مثبت رقاصی، این اقدام ضد فرهنگی را به نبود سیما و امکانات تفریحی در شهر زاهدان ربط دهند! 

 

ادعای جدید حامیان مراسم ابتذال در سیستان و بلوچستان؛ رقاصان از اعضای تشکل‌های ارزشی بودند!

 

رخشانی، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در دانشگاه سیستان و بلوچستان رخ داده به خبرنگار ما می گوید پس از واکنش های گسترده‌ای که بخصوص در تریبون نماز جمعه نسبت به مراسم ابتذال در این دانشگاه صورت گرفت، عده ای برای متشنج کردن فضا اعلام کردند که عامل این ابتذال اصولگرایان بوده و تشکل های ارزشی نیز این اقدام را ترتیب داده بودند و رقاصان هم از اعضای این تشکل ها بودند!

 

وی با تاکید بر اینکه تمام اتفاقاتی که در چند روز اخیر و ماه های پیش از آن رخ داد، از سوی یک جریان خاص حمایت می شد، گفت: متاسفانه مسئولان دانشگاه برای توجیه این اتفاقات مدعی هستند که این فیلم ها نباید بدون هماهنگی به بیرون پخش می شد!

 

همچنین در همین رابطه یک منبع آگاه قضایی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به فتنه‌انگیزی‌های انجمن متخلف و بی‌اعتنایی‌های مسئولان دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت تکرار حتی یک مورد مشابه، مکان این انجمن پلمپ خواهد شد.

 

زانو زدن و بوسیدن دستان مبارک رهبری، خوابی را در بیداری رقم زد

 

شرکت در دیدارهای دانشجویی با رهبر انقلاب، همیشه جزو دوست داشتنی ترین اتفاقات برای دانشجویان و جهادگران عرصه علم و دانش بوده است؛ حال آنکه به عنوان نماینده ای از یک جمع دانشجویی در یک چنین دیداری فرصت سخنرانی برای یک فرد ایجاد شود؛ اتفاقی که به زعم اکثر سخنرانان این دیدار، به یادماندنی و فراموش ناشدنی است.

 

در همین رابطه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت گفت: زانو زدن و بوسیدن دستان مبارک این ماه پر نور، خوابی در بیداری را برای بنده رقم زد و زمزمه کنان با این بیت که «چند لحظه با دستمال سفید مهربانی‌ات/غبار غم‌های دلم را پاک کن» چشمانم را به چهره نورانی ایشان منور ساختم.

 

در ادامه ضمن رساندن سلام گرم غیور مردان استان خواهان دیدار مردم این منطقه به مناسبت تبعید رهبری در ۲۸ آذر ماه در شهرستان ایرانشهر شدم که حضرت آقا با بیان مملو بودن دیدارهای پیاپی، آن را مشکل دانستند؛ اما با اصرار بنده قول بررسی و تلاش برای فراهم شدن این دیدار را دادند که طبق خواسته نمایندگان قبلی استان در تشکل های دانشجویی، دیدار معظم له را مشروط بر پیگیری مسئولین استانی دانستند؛ دیداری که متاسفانه تا کنون اقدام خاصی جهت مهیا ساختن آن صورت نگرفته و مستلزم تلاش بیشتر مسئولین برای این اتفاق میمون و مبارک است.

 

گلایه‌های مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت در نماز جمعه ایرانشهر؛ جوانان ایرانشهری به علت بیکاری به دام اعتیاد می‌افتند و عده‌ای حقوق‌های میلیونی می‌گیرند

 

بیکاری در ایرانشهر به یک معضل تبدیل شده و گاها مشاهده شده که متاسفانه جوانان به دلیل بیکاری به قاچاق سوخت روی آورده اند و این تهدیدی در ابعاد امنیتی است که امکان کنترل آن وجود ندارد.

 

در همین زمینه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت در نماز جمعه ایرانشهر گفت: جوانان ایرانشهری به خاطر رکود و بیکاری به گوشه نشینی و افسردگی و چه بسا به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند و از آن طرف عده‌ای پشت میز نشین و ثروت اندوز حقوق‌های چند صد میلیونی می‌گیرند.

 

رهبرانقلاب با ۲۸ شرط برجام را امضا کردند/ سیستان و بلوچستان تشنه آب نیست، تشنه «دیپلماسی آب» است

 

سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در همایش «توکل بر خدا یا توکل بر کدخدا» این بار میزبان دانشگاه سیستان و بلوچستان بود که سخنرانی وی با استقبال دانشجویان مواجه شد.

 

وی در بخشی از سخنان خود ضمن دعوت از جامعه دانشگاهی به برجام‌خوانی و شرح شکل گیری برجام اظهار داشت: سند برجام در دانشگاهها بطور علمی و حداقل دوره های برجام خوانی شود تا این تجربه تلخ تکرار نشود. سال گذشته از ۲۶ مهر بر مبنای برجام قرار شد دو طرف کارهایی انجام دهند؛ ایران عمدتا تهدات سخت افزاری از جمله خارج کردن راکتور داشت؛ ما در ۳ ماه تعهدات خود را انجام دادیم اما طرف مقابل، تعهداتی را که قرار بود در ۳ ماه انجام دهد، تا امروز بعد از ۱۱ ماه همان تعهدات اندک خود را انجام نداده است؛ حتی کنگره امریکا ۸۳ طرح و بیانیه برده که ۱۱ مورد از آنها تصویب شده است که برخی بدتر از قبل برجام بود.

 
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وجود روزنه ها و عدم توازن موجود در برجام اذعان کرد: مهم است که در این سند رفتار طرف مقابل بررسی شود؛ ماهیت دشمن دشمنی است و دوباره برای ما ثابت شد؛ نباید اظهارات و مواضع طرف مقابل را در داخل بزک کرد؛ آیا ملتی که از خود دفاع می کند و اجازه دخالت نمی دهد مقصر است؟ اگر کسی پیاده نظام دشمن شود و بدترین رفتار دشمن را توجیه کند باید با او چه کرد؟ عده ای می گویند امضای رهبری پای برجام است؛ بله درست است؛ اما رهبری با ۲۸ شرط برجام را امضا کردند.

 

اهانت هلال احمر زابل به دانشجویان در روز دانشجو/ توزیع اجناس نامتعارف به بهانه روز جهانی مقابلع با ایدز

 

کج سلیقگی در دانشگاه زابل باعث شد که به بهانه همزمانی روز جهانی مقابله با ایدز و روز دانشجو، هدایای نامتعارفی در بین دانشجویان توزیع شود.

 

پیش از انجام این حرکت موهن و زشت مدیریت دانشگاه از طریق کانون هلال احمر دانشگاه در جریان قرار گرفته بود؛ اما با این وجود از آن ممانعت به عمل نیاورده و باعث قبح شکنی در فضای عمومی دانشگاه گردید.

 

خبرها حاکسیت این قبح شکنی باعث تاثر شدیدی بین دانشجویان شده است؛ بطوری که از همکلاسی های خود خجالت می کشند و در بسیاری از کلاس های مختلط شرکت نمی کنند.

 

خودکشی یکی از دانشجویان پسر دانشگاه دریانوردی چابهار

 

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که در یکی از دانشگاه های این استان در نیمه اول سال تحصیلی رخ داد، خودکشی یکی از دانشجویان پسر دانشگاه دریانوردی چابهار بود که متاسفانه وی در این حادثه جان باخت.

 

گفته می شود، این دانشجو قبل از اقدام به خودکشی، در نامه ای علت این کار خود را مسائل عاشقانه عنوان کرده بود.

 

عدم صدور مجوز به سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

 

لغو سخنرانان انقلابی در مراسم ۹ دی و ۱۶ آذر از سوی برخی مسئولان دانشگاهی از دیگر اتفاقاتی بود که با واکنش دانشجویان روبرو می شد.

 

مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در این دانشگاه نیز قرار بود با سخنرانی «حسن عباسی» برگزار شود که مسئولان دانشگاه به این علت که این استان شرایط خاص و ویژه دارد، به این برنامه مجوز ندادند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دلیل ذکر شده از سوی مسئولین دانشگاه برای عدم صدور مجوز برای این مراسم «شرایط خاص و ویژه استان سیستان و بلوچستان» بوده است، گفت: ما خواستار آن هستیم که دلیل این رفتار مشخص شود.

 

لازم به ذکر است، ریاست دانشگاه در نشست خبری خود به صراحت از بلامانع بودن برگزاری سخنرانی‌ها در دانشگاه خبر داده بود و این رفتار و گفتار متناقض است.

 

ناگفته‌های معاون فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ 

برکنار شدم چون با تبلیغ سران فتنه در دانشگاه مخالفت کردم/ عکس با آگهی ترحیم برجام بهانه بود

 

صمدزاده، معاون فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص علل برکناری اش از سمت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بحث اصلی اختلاف و نوع دیدگاه من با معاون فرهنگی و مدیر فرهنگی وزارت‌خانه بود.

وی گفت: از یک ماه پیش قضیه برکناری من از سمت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جدی بود و وزارت‌خانه به رئیس دانشگاه فشار می آورد که من را عوض کند؛ ولی چون دانشگاهیان فشار آوردند مدتی کوتاه آمدند ولی دوباره بعد از سفر وزیر بهداشت به استان و بحث برجام فرصت را غنیمت شمردند و عکس را بهانه کردند و باعث برکناری من شدند.

 

صمدزاده ادامه داد: در دانشگاه یک جریان دانشجویی وجود دارد که از طرف بعضی از افراد در وزارت‌خانه حمایت می شوند، این جرایان بحث حمایت از سران فتنه را دنبال و نشریه ای در این  زمینه منتشر کردند که من با این نشریه مخالفت کردم و این عامل اصلی در اختلاف ما با وزارت خانه بود.

 

اعزام نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به راهیان‌نور

 

علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: امسال نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجوی دانشگاه های استان به این اردو اعزام شوند، بیان داشت: ستاد راهیان نور امسال از یک ماه قبل کار خود را آغاز کرده و در حال برنامه ریزی منسجم برای این اردو است؛ این ستاد امسال علاوه بر اعزام دانشجویان، روسا و معاونین فرهنگی دانشگاهها را به راهیان نور اعزام خواهد کرد.
 
 
وی در پایان از تدارک اردوهای مشهد مقدس در بهمن‌ماه امسال و اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: در این دو مرحله با ظرفیتی بین ۸۰۰ تا هزار نفر دانشجو از دانشگاه های استان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد؛ به طوری که تنها هزینه ایاب و ذهاب بر عهده ما خواهد بود و تمام برنامه‌های فرهنگی و اسکان بر عهده آستان قدس رضوی است.

 

خدمت‌رسانی ۲۵ گروه جهادی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 

در اوایل زمستان امسال، بارش سنگین باران در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و بسته شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی شده است که متاسفانه به برخی از مناطق این استان آسیب های جدی وارد کرد.

 

علی‌اکبر جعفری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان حدود ۹۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر سیستان و بلوچستان در قالب ۲۵ گروه جهادی از روز گذشته مشغول خدمت‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده سطح استان هستند.

 

وی افزود: این جهادگران در وهله اول امدادرسانی به مردم را در دستور کار قرار دادند و سپس به جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، باز کردن مسیرها و کمک‌رسانی به دام‌های گرفتار در سیل پرداختند.

 

به جای پست‌گذاری در اینستاگرام به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بروید

 

اما در این میان کم کاری برخی مسئولان در مواجهه با این سیل، باعث دل آزاردگی مردم و بسیاری از دانشجویان شد، رضا میرشکار، سخنگوی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه جنوب استان سیستان و بلوچستان در طی بارش های باران که توسط هواشناسی پیش بینی شده بود، دچار سیلاب و خسارات عمده برای هموطنان مان شد.

 

وی افزود: در این سیلاب متاسفانه آن طور که باید پیشگیری از بحران صورت نگرفت و برخی از روستاها را آب با خود برده و خانه ها دیگر قابل استفاده نیستند.

 

میرشکار تصریح کرد: دولتی ها هیچ توجه ای به این استان ندارند و سفرهای آنان جز سیاسی کاری، هیچ عایدی دیگری ندارد، مردم فقط وعده شنیدند و در عمل چیزی مشاهده نکردند.

وی ادامه داد: خسارات وارده به شهرستان های جنوب استان سیستان و بلوچستان را چه کسی جز مسئولان اجرایی استان باید جوابگو باشد؟ چرا به جای پاسخ‌گویی و پیشگیری از بحران و مدیریت بحران، سیل را بدون خسارت توصیف می کنند، آخر سیاسی عمل کردن در بحران ها تا کی ادامه خواهد داشت؟ مردم مدیریت و برنامه می خواهند نه سیاسی کاری.

عضو شورای تبیین مواضع کشور گفت: آقای استاندار بد نیست به جای پست گذاری در اینستاگرام و غیره که بویی جز سیاسی کاری و منافع حزبی ندارد به مناطق سیل زده بروند و مشکلات آنان را از نزدیک جویا شود و به فکر چاره باشد. از نمایندگان مردم استان می خواهیم که عکس العملی در این رابطه انجام دهند؛ چرا که مردم استان در شرایط خوبی نیستند.

 

تذکرات لازم به مدیر منصوب داده شود/ رئیس فعلی دانشگاه زابل برای توجیه ناکامی‌های خود چاره‌ای دیگر بیندیشد!

 

اعتراضی دیگر به حواشی دانشگاه زابل؛ و اما این بار محمود اوکاتی صادق، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و رئیس سابق دانشگاه زابل در نامه‌ای به فرهادی، وزیر علوم، خواستار تذکر به رئیس فعلی این دانشگاه به خاطر حواشی اخیر شد.

 

در بخشی از نامه محمود اوکاتی صادق امده است:

 

به استحضار می رساند هفته گذشته یادداشتی در روزنامه وقایع اتفاقیه به چاپ رسید که به بیان مشکلات نظام مدیریتی دانشگاه زابل و صدور حکم حبس برای یک عضو هیات علمی منتقد پرداخته بود. در روز پنجم اسفندماه، روابط عمومی آن دانشگاه جوابیه ای منتشر کرد. متنی که اگرچه در ظاهر تلاش داشت فضای حاکم در دانشگاه را آرمانی نشان دهد و هرچه سیاهی و نقصان هست را به دوره مدیریتی اینجانب مرتبط کند، اما در باطن بیانگر چیزی جز استیصال مدیر منصوب حضرتعالی در ارائه پاسخی محکمه پسند برای نارضایتی حاکم و نابسامانی اوضاع دانشگاه نبود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد