تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 7:34
کد خبر : 45123

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم و صفر

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم و صفر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امر به معروف و نهی از منکر در روایات و آیات قرآنی به عنوان واجبی مطرح شده که اگر مردم جایگاه آن را بدانند قطعاً ضریب سلامت جامعه بالا می‌رود. تمامی واجبات در برابر امر به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امر به معروف و نهی از منکر در روایات و آیات قرآنی به عنوان واجبی مطرح شده که اگر مردم جایگاه آن را بدانند قطعاً ضریب سلامت جامعه بالا می‌رود.

تمامی واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مانند یک رطوبتی از دریای بزرگی هستند،اهمیت این  فریضه تا بدانجاست که سایر فرایض و دستور‌های اسلامی در پرتو اجرای آن برپا می‌شود تا آنجا که امام حسین (ع) فرمودند: من قیام کردم می‌خواهم امت جدم را اصلاح کنم و اراده دارم مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنم.

استان مازندران در ۴ دهه‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ۱۲ شهید امر به معروف داشته است.

امیری قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: اگر همه جامعه دست به دست هم دهند تا سفره معروف پهن شود و نیاز‌های مردم از راه حلال رفع شود، بساط سفره منکر برچیده شده و دیگر کسی به دنبال رفع نیاز‌های خود از راه حرام نمی‌رود.

بزرگترین انگیزه قیام امام حسین علیه السلام مسئله امر به معروف و نهی از مـنکر است که این دو از مـهم تـرین ارکان دین هستند. امام صادق علیه السلام فرمود: «کونُوا دُعاه النّاسِ بِغَیرِ اَلْسِنَتِکم؛ مردم را به غیر زبانتان و با عمل، دعوت کنید».

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

رشادت شهید وجیه الله رشیدی در محرم

شهید وجیه الله رشیدی ظهر روز سوم محرم سال ۶۸ وقتی از دیدار با نامزدش به خانه برگشت طی تماس تلفنی از محل کارش به ماموریتی فراخوانده شد.

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

به گفته‌ مادرش همه‌ خانواده و اقوام مهیا شده بودند تا بعد از اتمام ماه محرم و صفر جشن عروسی اش را برپا کنند و زندگی مشترکشان به گرمی آغاز شود، اما عصر همان روز خبری به درب خانه شان رسید.

اتومبیل تازه داماد در تعقیب و گریز قاچاقچیان مواد مخدر در جاده‌ ساری به قائمشهر توسط مجرمین به کنار جاده منحرف شده و بعد از اصابت به گاردریل باعث شهادت او و فرمانده اش گشت.

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

پدر شهید درباره حسن اخلاق و رویه زندگی فرزندش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: وجیه الله بسیار خوشرو بود و همیشه میگفت مهربان باشید و با مردم به مهربانی رفتار کنید تا خدا هم با شما مهربان باشد.

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

خاطراتی از شهید مهدی خاطری

شهید مهدی خاطری در تاریخ دوم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان ساری دیده به جهان گشود.

وی در آخرین مراجعتش به منزل، قبل از رفتن به مریوان به منزل خاله اش میرود و بعد از خداحافظی به خاله اش میگوید:خاله جان! برای آخرین بار، پیشانی ام را ببوس که دیگر مرا نخواهی دید.

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

حسین خاطری برادر شهید مهدی خاطریدر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به اینکه برادرش از خادمان امام حسین (ع) بود و ارادت او باعث شهادتش در این ماه شد گفت: شهید خاطری قبل از شهادتش روی دیوار کناری مسجد حضرت اباالفضل (ع) در کوچه‌ای باریک نوشته بود (شهید مهدی خاطری).

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

وی بیستم مرداد ماه سال ۱۳۷۰ مصادف با ۳۰ محرم در سن ۲۳ سالگی در حال انجام ماموریت و تعقیب و گریز با اشرار و در راه نهی از منکر، در خطه‌ی خون رنگ کردستان خلعت بهشتی شهادت را در بر کرد و به ضیافت عاشوراییان در رضوان الهی رهسپار شد.

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

شهیدان امر به معروف و وصال حق در محرم

از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) نامگذاری شده است.

گزارش از سارا فرهمندراد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد