تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 - 13:42
کد خبر : 44328

کارت هوشمند ۹۷ درصد مردم استان مرکزی صادر شد

کارت هوشمند ۹۷ درصد مردم استان مرکزی صادر شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا «یزدان خسروی» روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرماندار خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارت ملی هوشمند برای جمعیت ۱۵ سال به بالا صادر می شود و در استان مرکزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا «یزدان خسروی» روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرماندار خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارت ملی هوشمند برای جمعیت ۱۵ سال به بالا صادر می شود و در استان مرکزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت این اسناد هویتی هستند.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: این استان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند جایگاه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خسروی تصریح کرد: بیش از ۴۰ دفتر پیشخوان دولت و پستی در استان خدمات صدور کارت ملی هوشمند و اسناد هویتی را برعهده دارند.
وی گفت: ارایه خدمات هویتی مانند تعویض شناسنامه در همه ادارات ثبت احوال استان در مدت یک روز انجام می شود و به دلیل سرعت در خدمات از بسیاری از استان های همجوار نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات این استان مراجعه می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به افزایش چهاردرصدی واقعه ازدواج در استان افزود: پنج هزار و ۱۲۹ واقعه ازدواج در نیمه نخست امسال در این استان ثبت شده است.
خسروی ادامه داد: یکهزار و ۴۴۶ واقعه طلاق نیز در این مدت در دفاتر ثبت احوال استان ثبت شده است.
وی تاکید کرد: بررسی ها حاکی از آن است که ۳۰ درصد از وقایع طلاق در سال اول ازدواج و ۵۰ درصد نیز در سال پنجم ازدواج روی می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: سه هزار و ۸۷۲ واقعه فوت در نیمه نخست امسال در استان مرکزی به ثبت رسیده که یک دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
خسروی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۶ نفر از مجموع فوت شدگان امسال استان را مردان و یکهزار و ۶۶۶ نفر را زنان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به کاهش ۱۱ و نیم درصدی واقعه تولد نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان گفت: ۹ هزار و ۶۹۴ واقعه ولادت امسال در این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: پنج هزار و ۲۱ پسر و چهار هزار و ۶۷۳ دختر در نیمه نخست امسال در این استان متولد شده اند.
خسروی تاکید کرد: ثبت احوال خمین از موفق ترین ادارات استان مرکزی در ارایه آمار وقایع حیاتی و صدور کارت ملی هوشمند است.
فرماندار خمین نیز در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: این شهرستان برای کاهش نرخ طلاق اقدامات بسیاری را انجام داده است.
« احمد طهرانی» با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی واقعه طلاق در این شهرستان افزود: برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی، مشاوره قبل از ازدواج و ارایه مشاوره به زوج هایی که قصد طلاق دارند در کاهش نرخ طلاق این شهرستان موثر اعلام شده است.
وی تاکید کرد: علل طلاق باید ریشه یابی شود و برای کاهش این آسیب اجتماعی برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در ۲ شهر ، ۲ بخش و هفت دهستان است.
۷۲۷۷/۶۰۱۳/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد