تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 13:41
کد خبر : 44247

همایش نوباوگان حسینی(ع) برگزار می‌شود

همایش نوباوگان حسینی(ع) برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، میرهاشمی – دبیر همایش نوباوگان حسینی عصر امروز دوشنبه (۲۳ مهر ماه) در نشست “همایش نوباوگان حسینی”  با اعلام این خبر که قرار است از امسال برای اولین سال به صورت رسمی در کشور همایش نوباوگان حسینی (ع) به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، میرهاشمی – دبیر همایش نوباوگان حسینی عصر امروز دوشنبه (۲۳ مهر ماه) در نشست “همایش نوباوگان حسینی”  با اعلام این خبر که قرار است از امسال برای اولین سال به صورت رسمی در کشور همایش نوباوگان حسینی (ع) به صورت سراسری را به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت رقیه (س) از سوی مجموعه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س) برگزار شود، اظهار کرد: همایش نوباوگان حسینی(ع) در سال‌های گذشته نیز برگزار می‌شد اما امسال به صورت رسمی و قرار است در کل کشور به صورت سراسری برگزار شود.

او در ادامه با تشریح چگونگی شکل‌گیری این موسسه ادامه داد: مجموعه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب (س) یادگار جمعی از جانبازان و ایثارگران است که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد که این موسسه در ابتدا یک هیات مذهبی بود و کم کم تبدیل به یک مکان فرهنگی شد که فعالیت‌های قرآنی و هنری در این مجموعه صورت می‌گیرد. قرار است امسال با همکاری نهادهای فرهنگی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه همایش نوباوگان حسینی(ع) به صورت رسمی برگزار شود.

دبیر همایش نوباوگان حسینی  در ادامه با تاکید بر این مطلب که جامعه هدف ما این است که در سال‌های آینده در ۴۰ کشور جهان این همایش به صورت متمرکز برگزار شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت رقیه (س) است و ابلاغ پیام ایشان به سراسر جهان است. قرار است امسال این همایش از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز جمعه برای کودکان سنین ۲ تا ۶ سال برگزار شود.

میرهاشمی در ادامه با اشاره به مسائلی که قرار است در این همایش مورد توجه قرار گیرد گفت: از جمله مسائل مد نظر ما در این همایش؛ مسئله نوباوگان حسینی و فرهنگ عاشورایی، نوباوگان حسینی و فرهنگ اجتماعی، نوباوگان حسینی و فرهنگ مقاومت، نوباوگان حسینی عفاف و حجاب و نوباوگان حسینی و حضور آنها در اجتماع است. تلاوت قرآن با محوریت سوره قدر و کوثر و سخنرانی از جمله برنامه‌های ما در این مراسم است. این همایش برای هفتمین سال است که برپا می‌شود اما ما بنا داریم که این همایش را امسال برای اولین سال به صورت سراسری و با یک مرکزیت خاصی در مکانی مشخص برگزار کنیم.

وی گفت: جریان سازی سبک زندگی اسلامی یکی دیگر از اهدافی است که ما از برپایی این همایش دنبال می‌کنیم. هر کدام از بزرگان کربلا می‌توانند معانی تربیتی مهمی را در زندگی به ما ارائه بدهند و کودکان که در سن رشد هستند می‌توانند با بهره‌گیری از رفتارهای حضرت رقیه (س) در آینده جامعه تاثیر بیشتری داشته باشند. همچنین جوایز و اسباب بازی‌هایی را برای شرکت کنندگان در این مراسم داریم. قرار است در همایش سال‌های آینده از نوباوگان یمنی نیز در این مراسم دعوت کنیم و مقدمات آن را با سفارت یمن انجام داده‌ایم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید امیر عبدالملکی – عضو جامعه وعاظ انقلاب با تاکید بر این موضوع که از رسانه‌ها و تمام هیات‌های مذهبی دعوت می‌کنیم که در برگزاری این مجلس متحدالشکل حضور داشته باشند گفت: از جمله اهداف ما این است که این مراسم را ابتدا در داخل کشور و پس از آن به ثبت جهانی برسانیم. همایش نوباوگان حسینی (ع) در ذیل بزرگداشت مجمع جهانی حضرت رقیه (س) قرار است هر ساله در اولین جمعه ماه صفر در هر کشوری به ساعت محلی آن کشور برگزار شود. شناخت و معرفت حقیقی اهل بیت (ع) و به ویژه رقیه (س) برای طاغوت‌های زمان و تطبیق آن برای جوامع امروزی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

او تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از همان سنین کودکی در صدد هستیم هر ساله در این همایش مقداری از وسایل حجاب مثل روسری، شال، چادر و … را در اختیار نوباوگان حسینی(ع) قرار بدهیم تا آنها با فرهنگ عفاف و حجاب اخت بگیرند. همچنین با توجه به نزدیکی مراسم پیاده روی اربعین با برگزاری این همایش بنا به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی اربعین نیز  به شرکت کنندگان اهدا می‌شود. همچنین در این مراسم فرزندان شهدای مدافع حرم، فاطمیون و زینبیون حضور دارند.

این عضو جامعه وعاظ انقلاب با تاکید بر این مطلب که ما از برگزاری این همایش اهداف بلند مدتی را نیز دنبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: از جمله هدف ما تشکیل یک موسسه خیریه برای بیماری کودکان است. موسسه‌ای همچون موسسه محک که زیر نظر مجمع جهانی حضرت رقیه (س) فعالیت کند. همچنین درصددیم با کمک خیرین بحث کمک تحصیلی و جمع‌آوری لوازم التحریر را در دستور کار قرار بدهیم. همچنین قرار است در حد بضاعت خودمان در مناطق دورافتاده مدرسه‌هایی را در حد دو تا سه اتاق به نمام حضرت رقیه (س) احداث کنیم.

وی گفت: راه اندازی یک سایت و همچنین فعالیت در فضاهای مجازی از دیگر اهدافی است که دنبال می‌کنیم. ما درصدد هستیم که ارتباط بین مادران و کودکان و این موسسه فرهنگی در طی سال ادامه داشته باشد و با برگذاری برنامه‌های فرهنگی در رسانه‌های مجازی و برگزاری مسابقه درصدد هستیم این هدف میسر شود. راه‌اندازی کلینیک مشاوره برای خانواده‌ها از دیگر اهدافی است که از برپایی این همایش داریم. تمام فعالیت‌های این موسسه عامل المنفعه است و فردی شخصی و یا ارگانی در این امر دخالت ندارد. ما در پی آن بودیم که برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم یک محلی را انتخاب کنیم که برای همگان قابل دسترس باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری این همایش جنبه فرهنگی و علمی دارد و ما می‌خواهیم که پژوهشگران و نویسندگان در این عرصه حضور پیدا کنند تا بر روی شبهاتی که دشمنان وارد می‌کنند پاسخ‌هایی قانع کننده ارائه بدهند. غرب الگو ندارد اما الگو را برای خود درست می‌کند. ما که این همه در جهان اسلام الگو داریم چرا نباید از آن استفاده کنیم. چون کم کاری صورت گرفته است. حضرت رقیه (س) همچون سایر بزرگان کربلا یک ظرفیت جهانی است که مغفول مانده است. حضرت رقیه (س) نه تنها برای شیعیان بلکه برای کل دنیا می‌تواند الگو باشد. چرا امروز جهان شاهد کشتار کودکان است و هیچ کسی سخن نمی‌گوید. چه جایی بهتر از این همایش که ما بتوانیم الگوی اسلامی را برای جهانیان ارائه بدهیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد