تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 13:20
کد خبر : 44245

۲۲ درصد آسیب دیدگان اجتماعی در استان تهران زندگی می‌کنند

۲۲ درصد آسیب دیدگان اجتماعی در استان تهران زندگی می‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا؛ نعمت الله ترکی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در فرمانداری شمیرانات با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اولویت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا؛ نعمت الله ترکی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در فرمانداری شمیرانات با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اولویت این طرح با آسیب هایی از جمله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و کودکان کار است.
وی گفت: این استان ۲۰ درصد آسیب اجتماعی طلاق ۱۴ درصد اعتیاد، ۴۰ درصد کودکان کار و ۱۳ درصد زنان سرپرست خانوار را دارد.
ترکی خاطرنشان کرد: بین سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بیش از ۲۰ درصد طلاق در استان تهران اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ از تعداد زوج هایی که با یکدیگر اختلاف داشتند ۲۳۰۳ زوج سازش کردند و در سال ۹۶ این آمار به ۷۵۹ نفر کاهش یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار داشت: از سال ۹۲ تا ۹۶ تعداد کودکان کار و خیابان در این استان از ۹۹۳ نفر به ۳ هزار و ۷۴۴ نفر در سال ۹۶ رسیده است.
وی گفت: پدیده کودکان کار و خیابان همچون دیگر آسیب های اجتماعی معلول عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
ترکی گفت: ۷۵ درصد این کودکان به دلیل کمک به معاش خانواده به کار روی آوردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران یادآور شد : ۱۰ درصد کودکان به دلیل اجبار خانواده ، ۱۳ درصد کودکان به دلیل شرایط نامطلوب محیط زیست، ۸.۶ درصد به دلیل بی سرپرستی و ۸.۶ درصد به دلیل نداشتن هزینه تحصیل تبدیل به کودکان کار شده اند.
ترکی همچنین با اشاره به وضعیت زنانه بی سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: ۷۱ درصد این زنان به دلیل فوت همسر، ۱۳ درصد به دلیل بدسرپرستی، ۱۰ درصد به دلیل طلاق و ۵ درصد به دلیل تجرد سرپرست خانوار شده‌اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامعه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: این برنامه ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و شش نفر را در بر خواهد گرفت و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد