تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1395 - 8:35
کد خبر : 4353

امر به معروف و نهی از منکر بهترین شیوه نفع رساندن به مردم است

امر به معروف و نهی از منکر بهترین شیوه نفع رساندن به مردم است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان انزلی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین انسان ها کسانی هستند که سه کار انجام دهند و یکی از آنها، سود رساندن به

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان انزلی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین انسان ها کسانی هستند که سه کار انجام دهند و یکی از آنها، سود رساندن به دیگران به معنای خدمت صادقانه در فعالیت ها و تلاش هایمان داشته باشیم، این بهترین نفع ای است که ما میتوانیم برای مردم داشته باشیم.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در هر جایگاهی هستیم نافع برای مردم باشیم و متذکر شد: شایسته نیست که در نظام جمهوری اسلامی مشاهده شود ادارات تکریم ارباب رجوع ندارند، اگر وظایفمان را درست انجام دهیم و به دنبال اجرای عدالت در همه بخش ها باشیم، این از ویژگی های خیرالناس پیامبر اکرم(ص) است.

وی از دیگر ویژگی های بهترین انسان از منظر پیامبر اکرم(ص) را ایجاد پیوند بین انسان ها دانست و گفت: از نشانه های بهترین انسان، ایجاد پیوند خوب بین مردم و گروه های مختلفی که هستند می باشد، بعضی ها فقط برای دعوا و فاصله انداختن به میدان آمده اند، ما برای وصل کردن آمدیم نه برای فسخ کردن.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با کمک به دیگران به رشد آنان نیز بپردازیم عنوان کرد: رفتار انسان، رفتار اعانه به دیگران باشد و از همه جهات دیگران را کمک کنیم تا در انجام مسئولیت هایشان موفق عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یکی از مهم ترین مصادیق سه ویژگی انسان را امربه معروف و نهی از منکر دانست و افزود: اصل امر به معروف و نهی از منکر بهترین شیوه برای نفع رساندن به مردم و جامعه است و زمانی که شما امور جامعه را اصلاح کردید، بهترین نفع و خدمت را مردم احساس می کنند.

امام جمعه انزلی در پایان سخنان خود بیان کرد: بالاترین مسئول هر اداره، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر همان مجموعه می باشد و این یعنی خداوند متعال او را بیشتر مورد بازخواست قرار می دهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد