تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 - 6:49
کد خبر : 43071

دانشجوی مطالبه‌گر در برای بهبود نقاط ضعف اجتماع تلاش می‌کند

دانشجوی مطالبه‌گر در برای بهبود نقاط ضعف اجتماع تلاش می‌کند

زهرا دهقان، جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  با اشاره به  اینکه یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در اجرای این فریضه می بایست از روش ها و ابزاری استفاده شود‌ که قانون را زیر

زهرا دهقان، جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  با اشاره به  اینکه یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در اجرای این فریضه می بایست از روش ها و ابزاری استفاده شود‌ که قانون را زیر سوال نبرد و نیازمند راهکارهای ابتکاری است.

دهقان بیان کرد: افزایش قدرت جامعه و دولت اسلامی و شناخت موقعیت و شرایط مخاطب و اخلاص و پایبندبودن به آموزه های دینی از سوی شخص آمر و ناهی و همچنین انتقال پیام های دینی به شیوه جدید لازمه ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به این موضوع که یکی از مهمترین ویژگی های دوران دانشجویی، وجود روحیه  مطالبه گری در دانشجو است، تصریح کرد: دانشجوی مطالبه گر همواره در پی یافتن نقاط ضعف اجتماع است و برای بهبود شرایط تلاش می کند.

وی گفت: روحیه مطالبه گری با مخالفت های غیر منطقی متفاوت است، شایسته نیست رفتار دانشجو به گونه ای باشد که محیط دانشگاه برای او صرفا محیطی با آزادی عملِ بیشتر از دبیرستان باشد. دانشگاه یک فضای مناسب برای احساس مسئولیت کردن است اگر دانشجویی در برابر رخدادهای نامطلوب سکوت کند و بی تفاوت باشد به نوبه خود در تشکیل جامعه ای بی نظم و دور از آیین اسلامی، سهیم است.

این فعال دانشجویی در ادامه اظهار داشت: امر به معروف فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. اگر شاهد حقوق های نجومی بودیم به این علت است که امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصاد نادیده گرفته شد؛ در حوزه سیاسی غفلت از فریضه مهم نفوذ دشمن را به وجود می آورد و درزمینه فردی و اجتماعی گاهی از بین رفتن قبح گناه راه شاهدیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد