تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 - 12:48
کد خبر : 4269

امر به معروف و نهی از منکر توسط معلمان با جدیت انجام شود

امر به معروف و نهی از منکر توسط معلمان با جدیت انجام شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ " محمدرضا وطنی" در همایش تجلیل فرهنگیان فرزند شهید استان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات در راستای مقام شهید و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ " محمدرضا وطنی" در همایش تجلیل فرهنگیان فرزند شهید استان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات در راستای مقام شهید و مقام معلم اظهار کرد:  خداوند در منطق الهی، انسان سعادتمند را از انسان خسران دیده و شقی مشخص نموده است؛ در این منطق کسی سعادتمند است که با خدا معامله نماید و شهیدان مصداق بارز این سعادتمندی هستند.

وی افزود: برای رسیدن به این مقام الهی، هر روز که از عمر انسان کاسته می شود در حقیقت، سرمایه وجودیش را از دست می دهد، از این رو کسی خسران نمی بیند که ایمان به خدا داشته و نور الهی در فکر و رفتارش حلول نماید؛ چنین فردی، بنده ی خالص خدا است و هیچ عملی بالاتر از این نیست که با خدا معامله کنی.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان تصریح کرد: باید شاکر چنین خصلتی باشیم و شاکر بودن، بدین معنی است، آنچه خدا داده در راه او مصرف کنیم و شهیدان مصداق واقعی این گونه افرادند.

وطنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت انبیایی معلمان، بیان کرد: معلمان به عنوان انسان های برگزیده ای هستند که نقش هدایتگری و انسان سازی را بر عهده دارند و راه سعادت را به انسان ها نشان می دهند.

وی خطاب به فرزندان شهدا که امروز در کسوت معلمی مشغول خدمت به جامعه اند، گفت: معلمین در هر زمانی با جهل و نادانی مبارزه می کنند و هدایتگر بندگان خدا به سوی الله هستند.

این مقام مسئول افزود: هدایتگری معلمان، باعث سعادتمندی جامعه و خون شهید موجب جوشش افکار، اندیشه و توانمندی جامعه می شود. در این مسیر الهی، باطل خود را نمایان نموده و سعی در انحراف و تفرقه افکنی خواهد نمود، اینجا است که باید حق را شناخت و همواره توصیه به حق نمود .

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خاتمه اذعان کرد: وظیفه ی امر به معرف و نهی از منکر که بر عهده همه مردم به ویژه ما معلمین است، با جدیت انجام شود تا همیشه در راه آرمان های شهدا گام برداشته شود.

براساس این گزارش، همایش تجلیل از ۴۰۰ همکار فرهنگی فرزند شهید «دفاع مقدس و خانواده های شهدای منا» استان، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد