تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 - 11:51
کد خبر : 4265

امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی شود

امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا بهشتی فر امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان بیان کرد: در جامعه کنونی لزوم اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا بهشتی فر امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان بیان کرد: در جامعه کنونی لزوم اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر زمان احساس میشود.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه اظهار داشت: دین مبین اسلام که در ادامه نهضت عاشورایی می باشد، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام بهشتی فر در ادامه خطبه های این هفته به مناسبت های هفته و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: گرامیداشت مادران و همسران بویژه مادر و همسر شهیدان در این هفته‌ بایستی مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر امروز امنیت و آرامش داریم همواره مدیون خون شهدا هستیم لذا مسئولان بایستی در خدمتگزاری به خانواده های شهدا بیش از پیش تلاش نمایند.

وی گرامیداشت پروین اعتصامی و بمباران شهر شلمچه و… را از دیگر مناسبت های این هفته عنوان کرد و افزود: کسانی که امروز مدعی حقوق بشر هستند در زمان جنگ هشت ساله ایران حامی صدام بودند.

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از الزمات جامعه می باشد گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی مسئولیت شرعی،انقلابی و سیاسی ست که همانند نماز واجب است.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه اظهار داشت: علما و کسانی که عالم در دین هستند در اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه بیشتری دارند.

حجت الاسلام بهشتی فر بیان کرد: علما برای حفظ فرهنگ و منابع دین تلاش می کنند که این امر ثواب بسیاری دارد.

امام جمعه موقت بشرویه گفت: زمانی که پای عقاید دینی مردم در میان باشد علما بایستی علم خود را ثابت کرده و به میدان بیایند و جلوی بدعت در دین را بگیرند.

وی بااشاره به سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی گفت: استاندار از زمان ورود خود سخنانش با تفکر بسیجی و عقاید دینی ما متفاوت است بخصوص صحبت های اخیر او که باید تامل و تفکر بیشتری برروی آنها داشته باشد.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه گفت: پس از سخنان استاندار، نماینده ولی فقیه تذکراتی دادند اما استاندار حتی یک عذرخواهی ساده نکردلذا بی توجهی استاندار به سخنانش منجر به تحصن امامان جمعه و تعطیلی حوزه های علمیه شد.

وی افزود: قرار بود تا سایر طلاب به جمع این تخصن استان اضافه شوند ولی بخاطر اشباع جمعیت امکان پذیر نبود و هم اکنون قرار است اطلاعات لازم به وزیر کشور برشد و تا حصول نتیجه صبر خواهیم کرد.

وی در پایان مجددا گفت: اگر بستر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود ما وظیفه روشنگری داریم و با هرکسی بخواهد برخلاف دستورات الهی عمل نماید برخورد خواهیم کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد