تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 6:05
کد خبر : 42423

سه نکته ارزشمند در عملکرد عکاس خبرگزاری فارس

سه نکته ارزشمند در عملکرد عکاس خبرگزاری فارس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، پیام تیرانداز عصر دوشنبه در مراسم تقدیر و تجلیل از فاطمه رحیماویان، عکاس خبرگزاری فارس در خوزستان، با تسلیت این حادثه تلخ به همه مردم به ویژه هموطنان خوزستانی گفت: خبرنگار و عکاس متعهد در جریان اطلاع رسانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، پیام تیرانداز عصر دوشنبه در مراسم تقدیر و تجلیل از فاطمه رحیماویان، عکاس خبرگزاری فارس در خوزستان، با تسلیت این حادثه تلخ به همه مردم به ویژه هموطنان خوزستانی گفت: خبرنگار و عکاس متعهد در جریان اطلاع رسانی ضمن بیان کامل وقایع و حقایق باید مصالح عمومی جامعه را نیز در نظر بگیرد و صرف جلب توجه و ایجاد جاذبه های کاذب نباید ما را از وظیفه اصلی خود منحرف کند.

وی با تحسین عملکرد عکاس خبرگزاری فارس در حمله تروریستی اهواز، گفت: عملکرد خانم رحیماویان از چند جهت قابل احترام و شایسته تمجید است. اولین نکته تخصص حرفه ای و قاب بندی درست در تصویربرداری از صحنه است به نحوی که بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی ترجیح دادند از عکسهای ایشان برای انعکاس اخبار حادثه استفاده کنند که این نشان از هوش بالا و کاربلدی وی دارد.

تیرانداز افزود: اما نکته مهتر از عملکرد تخصصی خانم رحیماویان، تعهد و عمل به رسالت اخلاقی و حرفه ای یک عکاس انقلابی است. آنجایی که ایشان ضمن انعکاس وقایع میدان، توانست بخشی از رشادتها و جانفشانی های نیروهای نظامی مستقر در میدان را به تصویر بکشد و جلوه ای زیبا در یک حادثه بسیار تلخ را منعکس نماید.

 

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه مهمترین و ارزشمندترین نکته در فعالیت خانم رحیماویان را حفظ حجاب اسلامی حتی در شرایط سخت و علیرغم مخاطرات صحنه برشمرد و افزود: خانم رحیماویان حتی در لحظه ایی که تهدیدات جانی برای وی وجود داشت اصرار داشت تا پوشش خود را حفظ کند و از عقایدش محافظت نماید.
تیرانداز با اشاره به نگاه غلطی که حجاب را محدودیت دانسته و رعایت آن را مانع خیلی از فعالیت‌ها می‌داند، خاطرنشان کرد: عکاس خبرگزاری فارس با عملکرد خود در حادثه تروریستی خط بطلانی بر این باورهای غلط کشید و نشان داد که انجام دقیق و حرفه ای فعالیتهای اجتماعی، منافاتی با رعایت حجاب و تقیدات دینی و تکالیف الهی ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به فلسفه حجاب گفت: علاوه بر فواید اجتماعی حجاب، نکته بسیار مهم تاثیرات فردی آن برای فرد محجبه است بطوریکه که حجاب عاملی می شود برای جلوگیری از خودنمایی های ظاهری و فرصتی را برای متبلور شدن سایر استعدادهای زن فراهم می کند که ممکن است در اثر غفلتهای ظاهری و توجه به جاذبه های زنانه هیچگاه مجالی برای شکوفا شدن پیدا نکنند.

تیرانداز با بیان اینکه در برخی جوامع نگاه ابزاری و کالایی نسبت به زن وجود دارد، تصریح کرد: زنی که تمام دارایی‌اش در جاذبه‌ها و زیبایی های ظاهری خلاصه شود، با پا به سن گذاشتن و یا در اثر یک حاثه یا سانحه ممکن است همه سرمایه خود را از دست بدهد و طبیعتا بعد از آن احساس پوچی خواهد کرد.

 

مدیرعامل خبرگزاری فارس خطاب به عکاس خبرگزاری گفت: اقدام شما بار دیگر نشان داد که ارزش زن نه به ویژگی های ظاهری بلکه به توانمندی ها و نگرش های آن است.
تیرانداز ادامه داد: حجاب فرصتی ایجاد می‌کند که ذهن، عقل، فکر و سایر پتانسیل‌هایی که خداوند در وجود ما به ودیعه گذاشته فرصت متبلور شدن و شکوفایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و نگاه اسلام به زن کمک می‌کند زن بتواند ابعاد وجودی خود را متبلور کند و در جریان عکاسی خانم رحیماویان از حمله تروریستی این موضوع خود را نشان داد زیرا هم تخصص در کار وی بود، هم تعهد و قاب دوربین را متناسب با رسالت‌هایی که داشت بست، و هم پیام بسیار مهمی را مخابره کرد، که زن محجبه می تواند با حفظ وظایف دینی کارش را به نحو احسن انجام دهد.

 

در پایان این مراسم از زحمات فاطمه رحیماویان و همچنین مهدی پدرام خو عکاس خبرگزاری مهر که عکسهای متعهدانه وی نیز در رسانه ها جریان ساز شد، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد