تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 6:10
کد خبر : 42170

حسین‌جان، عمیقاً شرمنده‌ایم

حسین‌جان، عمیقاً شرمنده‌ایم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین(ع)، که برای احیای ارزش‌های انسانی و فطری بیعت کوفیان را پذیرفت، امروز هم عزاداری برای خود را بمثابه بیعت تلقی کرده و خواهان عمل به اهداف قیام و احیای سنت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین(ع)، که برای احیای ارزش‌های انسانی و فطری بیعت کوفیان را پذیرفت، امروز هم عزاداری برای خود را بمثابه بیعت تلقی کرده و خواهان عمل به اهداف قیام و احیای سنت پیامبر و علی‌ابن ابیطالب است.
 
تاریخ پیامبران و رسالت اولیای الهی گویای این واقعیت است که همواره افرادی در مخالفت با پیام‌های آسمانی درصدد حذف سفیران الهی برآمده و جوامع بشری را از فیض هدایت و سعادت محروم کرده‌اند. شفافیت پیام‌های خداوند در آخرین دین و پیامبر و جانشینان پیامبر خاتم متقابلاً عداوت و دشمنی دین‌ستیزان و لذت‌جویان مادی را تشدید و آشکار ساخت. شدت مخاصمه با امامان معصوم آنچنان عمیق و پیچیده شد که به کم‌فروغ کردن تعالیم و آموزه‌های این بزرگان دین در میان پیروان و دوستداران‌شان تسری یافت.
 
شهادت سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام دربردارنده چند نکته است: 
۱-اشاعه خوبی‌های فطری و الهی حتی در دوره دین پایانی خداوند نیز از دشمنان آشکار و مکار برخوردار است و اساساً همواره اشاعه رسالت پیامبران و تبلیغ دین و آئین الهی با دشمنان سخت و سفاک مواجه  و به تجربه دریافته شده است که تقابل بین خوبی‌ها  و بدی‌ها و بعبارتی مبارزه بین دو اردوگاه الهی و شیطانی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد و مدعیان خط سوم، دانسته یا جاهلانه ره انضمام به اردوگاه شیاطین و خناسان را می‌پیمایند.
 
۲-مبانی وحیانی و روایی ما اهلبیتی‌ها از غیرقابل سازش بودن این دو اردوگاه می‌گویند و برای اثبات آن، شهادت همه انبیاء و اولیاء و اوصیاء را در این منازعه اعتقادی، اجتماعی و سیاسی شاهدی بر غیرقابل معامله بودن ارزش‌های لایتغیر دین و سعادتمندی ذکر می‌کنند. تلاش در جهت آشتی بین این دو ارزش‌های متضاد و متعارض، خودفریبی و عوام‌فریبی روشن و واضح می‌باشد آنچنانکه امروز نیز شاهد تقابل بین انقلاب اسلامی با نظام سلطه جهانی بسرکردگی امریکا هستیم و علی‌رغم تداوم جنایات شیطان بزرگ و ابراز علنی دشمنی و اظهار تلاش برای براندازی نظام اسلامی از سوی امریکائیان، عده‌ای هرچند معدود اما در قدرت و جایگاه‌های رسمی سعی بر نزدیک‌شدن به امریکا و عدول از شعارها و اهداف امام و مردم انقلابی‌مان دارند.
 
۳-شیطان و اذناب و فریب‌خوردگان آن هیچ‌گاه قابل اعتماد نیستند و به تجربه ثابت کردند که هر فرصتی بدست آورند، در براندازی و ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ایران کوتاهی نمی‌کنند حتی اگر زیر صدها سند بین‌المللی را امضاء کنند؛ چراکه خود در پیدایش تمام سازمان‌های جهانی و حتی سازمان ملل و شورای امنیت نقش و حضور اساسی داشته و دارند. با وجود موارد بیشمار از نقض پیمان نظام سلطه جهانی، آنانی که در داخل همچنان با امید به بیگانگان شیطان‌صفت تلاش می‌کنند، فراتر از جاهل، خائن‌اند و باید از گردونه مسئولیتی به کناری گذارده شوند.
 
۴-اگر در زمان امام حسین(ع) صاحبان قدرت و زورگویان شهوت‌مدار آن امام مظلوم را ظالمانه و با شقاوت هرچه تمام‌تر قطعه قطعه کرده و بر سر خانواده و بازماندگان آن فجایع را اعمال کردند، امروز نیز از ارتکاب جنایات در حق پیروان سیدالشهداء(ع) در ایران و سوریه و عراق و لبنان و یمن دریغ نمی‌ورزند و مصالحه‌جویان با آنها میان دو خط حق و باطل بدون هیچ تردیدی به خط باطل می‌روند و از سربازان اردوگاه شیطانند حتی اگر ادعاهای دیگری داشته باشند.
 
۵- وضوح باطل بودن خط مستکبران را با به شهادت رساندن اولیای الهی از سوی این مدعیان می‌توان پی برد. خط مقابل پیامبران و اولیایی همچون اباعبدالله‌الحسین(ع)، کاملاً باطل و شیطانی است حال می‌خواهد با هر ظاهر و هر استدلال و علائمی باشد. نباید تحت هیچ شرائطی خط تراز و شاقول را که امامت و ولایت است را وجه‌المصالحه دنیا و منافع مادی قرار داد، هرچند که عزت دنیا و سعادت آخرت در گرو مقاومت و پایداری در برابر ظالمان و فاسدان است. حتی آنانی که تنها به منافع مادی خود نیز می‌اندیشند، باید با نگاهی به سرانجام تسلیم‌شدگان در طول تاریخ و از جمله دنیای معاصر، به نکبت و بدبختی تسلیم‌شدگان و تنعم و سربلندی مقاومت‌کنندگان خوب بنگرند و دست عبرت بگیرند.
 
۶- بشریت شرمسار نوع برخورد خود با سفیران الهی و منادیان هدایت و سعادت است. خداوند مهربان با وجود اعطای عقل و رفع نواقص و محدودیت‌های این موهبت خود، نمایندگانی از جنس معصوم و عاری از اشتباه را برای هدایت انسان‌ها فرستاد، اما چه کردند با این اولیای آسمانی!!. این سفیران و مبلغان معصوم که وجودشان تبلوری از رحمانیت خداوند بود، بدون استثناء از سوی ظاهرالصلاح‌ها به شهادت رسیدند و همچنان مردم نیز تحت فریب این خناسان به راه غیر خداوند می‌روند. بزرگ‌ترین خجلت بشریت از روی پیامبر خاتم است که با خاندان و اهلبیتش چه‌ها کردند. پاداش او را در تکه تکه کردن سید و سرور جوانان بهشت، یعنی امام حسین(ع)، پرداختند و آنچنان در کربلا و کوفه و شام با اهلبیت رسول‌خدا رفتار کردند که باید تا قیام قیامت خون گریست و در جبران این فاجعه بی‌نظیر، در تحقق آرمان‌های آن امام مظلوم کوشید.
 
۷- درس‌های پرعبرت از عاشورا و جاودانگی عمل خالص برای خداوند باید این حقیقت را برای عموم، که حتی لحظه‌ای به فنای دنیا و بقای اعمال صالح بیاندیشند، به صورت دستور زندگی و سرمشق از سیره سیدالشهداء درآورد تا با اقتداء به آن امام معصوم، زندگی دنیا و آخرت خود را سرشار از لطف خداوند کنند. در جاودانگی حرکت برای خداوند همین بس که پس از گذشت قریب چهارده قرن، امروز دلدادگان سیدالشهداء(ع) موجب حیرت جهانیان شده‌اند و خیل عظم فدائیان ثارالله روز به‌روز در حال افزایش‌اند.
 
۸- خطاب پیام سالار شهیدان به انسان‌ها و بویژه پیروان و محبانش، دوری از گناه و نافرمانی خداوند و اطاعت از فرامین پروردگار مهربان و جانفشانی در راه امربمعروف و نهی از منکر است، که در طول سال و بدون توقف زمانی، باید همواره وجهه اهتمام و همت پیروان سید شهیدان تاریخ شود.

محمداسماعیل امام‌زاده

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد