تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1397 - 9:25
کد خبر : 41829

امر به معروف و نهی از منکر، رکن اصلی حادثه کربلا است

امر به معروف و نهی از منکر، رکن اصلی حادثه کربلا است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله علی فروغی روز یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر زنجان، به اهمیت این فریضه دینی اشاره کرد و افزود: هرکس در زندگی و بر حسب وظیفه باید به اندازه قدرت و توان خود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله علی فروغی روز یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر زنجان، به اهمیت این فریضه دینی اشاره کرد و افزود: هرکس در زندگی و بر حسب وظیفه باید به اندازه قدرت و توان خود امر به معروف و نهی از منکر کند.
وی با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی، نجات و سعادت جامعه بشری است، اظهار داشت: انسان ها غرق در زیان و خسران هستند و باید مراقب بود تا سرمایه عمر به بطالت و بیهودگی تلف نشود.
آیت الله فروغی با تاکید بر اینکه افراد باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و نباید منکر وارد زندگی شود، خاطرنشان کرد: در نظام توحیدی، انسان باید ایمان خود را کامل کند و حدود الهی و مرز خود را بشناسد و اگر کسی از حدود الهی خارج شود به خود ظلم کرده و از غلاف انسانیت خارج می شود.
آیت الله فروغی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد انسان سقوط خواهد کرد، افزود: تمام انبیاء الهی نیز برای امر به معروف و نهی از منکر آمده بودند و این فریضه به عنوان بزرگترین واجب، موجب عمران و آبادانی شده و آثار و برکات فراوان خواهد داشت.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این همایش گفت: همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و این واجب دینی، اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد.
سردار جهانبخش کرمی افزود: امروز دشمن با همه ابزارها، امکانات و تجهیزات، به جنگ علیه ارزشهای دینی، فرهنگ اسلامی و انقلابی و روحیه جهادی، آمده است و برای رسیدن به اهداف شوم و نامشروع خود، جنگ فرهنگی را تشدید کرده است.
وی به اهمیت و نقش امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در این جهاد مقدس، کارهای ارزشمندی از سوی اقشار و نهادهای مختلف از جمله ائمه جمعه و روحانیت، صورت گرفته است که جای تقدیر و تحسین دارد.
وی ادامه داد: اما این تلاش ها و فعالیت ها پاسخگو نیست و باید فرهنگ سازی عمومی صورت بگیرد و مردم باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند.
۶۰۸۴/۸۰۶۸
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد