تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1397 - 8:22
کد خبر : 41122

همایش طلایه‌داران تبلیغ در بندرعباس برگزار شد

همایش طلایه‌داران تبلیغ در بندرعباس برگزار شد

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه ماه محرم در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد به تشریح رسالت‌ها و وظایف مبلغان در ماه محرم پرداخت و اظهار کرد: امام حسین(ع)

 همایش طلایه داران تبلیغ در بندرعباس برگزار شد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه ماه محرم در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد به تشریح رسالت‌ها و وظایف مبلغان در ماه محرم پرداخت و اظهار کرد: امام حسین(ع) با اهداف اقامه نماز اول وقت و نهادینه ساختن دو فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد و درراه رسیدن به هدف والای خود، همه هستی‌اش را تقدیم راه حق کرد.
وی با انتقاد از وضعیت کنونی حجاب در جامعه، افزود: متأسفانه وضعیت عفاف و حجاب هر روز بدتر می‌شود و مبلغان بر اساس وظیفه ذاتی و دینی خود باید فلسفه حجاب را به‌خوبی تبیین کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: متأسفانه برخی بانوان حجاب را فریضه‌ای مستحب می‌دانند درحالی‌که امری واجب و الهی است، از این‌رو مبلغان در ماه محرم‌الحرام باید در منابر خود، آیات مربوط به حجاب را از قرآن کریم استخراج و برای جامعه هدف تبیین کنند.
حجت‌الاسلام انصاری راد، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه را دیگر رسالت مبلغان دانست و بیان‌ کرد: مبلغان اعزامی باید در منابر و مجالس به تبیین آثار شوم آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق و عوامل مهم در فروپاشی خانواده‌ها بپردازند.
وی به تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه و جدایی بین مردم و نظام اشاره و بیان کرد: متأسفانه دشمنان از طریق فضای مجازی، برای ایجاد فاصله میان دولت، نظام و مردم استفاده می‌کنند ازاین‌رو روحانیان باید با روشنگری، نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش فضای مجازی در فروپاشی بنیان خانواده افزود: استفاده ناصحیح از فضای مجازی افسارگسیخته، سبب فروپاشی بنیان خانواده شده و نمی‌توان به جنگ با فضای مجازی رفت اما می‌توان با مدیریت صحیح، تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرد.
حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: به استاندار پیشنهاد دادم تا شورای فضای مجازی با هدف تبیین برکات حضور آگاهانه در فضای مجازی و یا آثار مخرب استفاده نادرست از این فضا در استان راه‌اندازی شود.
وی از ماه محرم به‌عنوان بهترین فرصت روشنگری در جامعه کنونی یاد کرد و ضمن تشریح وظایف و رسالت‌های مبلغان اعزامی در این ماه، استفاده از ظرفیت منابر برای تبیین دیدگاه‌های رهبری را مهم‌ترین رسالت این قشر تأثیرگذار عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ناکارآمدی مدیران و عدم همدلی مناسب را عامل اصلی بروز مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: مبلغان در این شرایط حساس باید امید را به جامعه تزریق کنند.
حجت‌الاسلام انصاری راد با تأکید بر بحث و تحلیل پیرامون دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افزود: مردم به قشر روحانیت امیدوارند و مبلغان باید فلسفه ایجاد شرایط کنونی کشور را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد