تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1397 - 13:11
کد خبر : 40953

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ دشمن با ایجاد فشار در پی ناامیدی مردم است

راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف است/ دشمن با ایجاد فشار در پی ناامیدی مردم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محور اصلی خطبه های نماز جمعه سراسر کشور درباره راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، لزوم حفظ وحدت و نفشه های دشمنان برای ایجاد فشار روی مردم و ناامیدی آنان بود. گزیده خطبه های مراکز استانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محور اصلی خطبه های نماز جمعه سراسر کشور درباره راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، لزوم حفظ وحدت و نفشه های دشمنان برای ایجاد فشار روی مردم و ناامیدی آنان بود. گزیده خطبه های مراکز استانی به شرح ذیل است:

قم

 به نقل از قم فردا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، بیان کرد: هر اقدام و رفتاری که موجب عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود مصداق بارز معروف در جامعه است؛ هر طرح و برنامه‌ای که سیاست‌گذاران و مسوولان جامعه اجرایی می‌کنند اگر به سمت تحقق عدالت اجتماعی باشد معروف است و هر اقدامی که مقابل عدالت اجتماعی باشد و زمینه فساد، نارضایتی اجتماعی را فراهم کند منکر است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی همه وجوه جامعه را در بر می‌گیرد اذعان کرد: جامعه اسلامی زمانی به عدالت اجتماعی دسترسی پیدا می‌کند که در راهبردها، برنامه‌ها و سمت و سوی جامعه، خروجی رفع فقر، ظلم، تبعیض و عقب‌ماندگی‌ها و… باشد. باید فرصتی در اختیار افراد قرار دهیم که آن‌ها بتوانند به راحتی حقوق خود را استیفا کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت اعطاء حقوق آحاد جامعه به عنوان یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی تصریح کرد: افراد زمانی به سعادت می‌رسند که این شاخصه را مشاهده کنیم. همانطور که مسوولان در پی احقاق حقوق خود هستند باید برای مردم هم همینطور باشد و اگر به این جایگاه رسیدیم جامعه‌ای سعادتمند خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها، ماه پیروزی خون بر شمشیر، عالی‌ترین فرصت برای تبلیغ دین خدا برای مبلغان، آشنایی با اهداف عاشورا و… است؛ محرم هم ماه عاطفه، هم ماه حماسه و هم ماه منطق است و نمی‌شود به یک بعد بسنده کرد و از ابعاد دیگر غفلت نمود. امام حسین(ع) همان هدف پیامبر اکرم را پیگیری کرد و زمانی که به اهداف ایشان نگاه می‌کنیم که مبارزه با فساد، مبارزه با ظلم، مبارزه با جهل و زبونی بشر بود همان اهداف عالی پیامبر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه هیئات عزاداری و دسته‌ها در این ماه باید باشکوه برگزار شود تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از عاشورا و سرمایه ما ارادت به اهل‌بیت(ع) است و باید با توسل به ائمه اطهار بخواهیم که بر دشمنان پیروز شویم؛ سخنرانان باید به بیان معارف پرداخته و مداحان از بدعت‌ها و خرافات صرف‌نظر کنند، هیچ بدعتی نباید وارد فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) شود.

وی با اشاره به حادثه ۱۷ شهریور گفت: خون‌های شهدای این حادثه پای درخت انقلاب ریخته شد و این شجره طیبه جوانه زد.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اجلاسیه یکی از اجلاسیه‌های مهم خبرگان بود؛ تابلوی مجلس خبرگان بیان این نکته بود که منویات رهبری در خصوص مسائل اقتصادی را از قوای سه گانه خواستار شدند.

وی با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری در این شرایط سختی که مردم با آن درگیر هستند در کنار آن‌ها و همراه و دلسوز و خیرخواه و پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها هستند گفت: خبرگان سه قوه را خواستند تا مشکلات مردم را پیگیری کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: نکته کلیدی بیانات رهبری پرهیز از اختلاف و تکیه بر انسجام و وحدت بود؛ راه برون‌رفت از مشکلات جلوگیری از اختلاف، درگیر نشدن در جنگ رسانه‌ای و همدلی است. دشمن توطئه‌های بسیاری در سر دارد و نباید در درون به جان هم بیفتیم، تحریم را دشمن آغاز کرده اگرچه معتقدیم اشکالاتی در داخل وجود دارد و سوء تدبیری‌هایی نیز هست اما نباید درگیر توطئه دشمن شد و با جنگ رسانه‌ای تبلیغاتی دشمن باید مقابله کرد.

وی تصریح کرد: اخلال‌گران اقتصادی و احتکارگران بدانند که مبادا بدون دریافت مزد و پاداش از دشمن در جهت اهداف آن‌ها فعالیت کنند چراکه کار آن‌ها کمک به دشمن است؛ کسی که کالا را احتکار کند و گران‌فروشی انجام دهد در مسیر اهداف دشمن کار می‌کند. همه ملت با هم در پیروزی انقلاب دخیل بودند و برای حفظ آن نیز باید همه با هم پای کار باقی بمانند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید به وظایف خود در برخورد با اخلال گران اقتصادی به خوبی عمل کند افزود: کارهایی شروع شده اما مردم همچنان منتظر اقدامات جدی دستگاه‌ قضائی هستند و باید با دانه‌درشت‌ها برخورد جدی شود تا حساب کار خود را بدانند و بقیه هم از کار خود پشیمان شوند.

وی با اشاره به انتخابات عراق گفت: آمریکایی‌ها در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نگذارند این ملت بعد از ناراحتی‌هایی که از صدام کشیدند روی آرامش را ببینند؛ توصیه می‌کنیم که ملت عراق درگیر توطئه‌های دشمنانشان نشوند خصوصاً شیعیان درگیر دودستگی و اختلاف نشوند. حشدالشعبی کار سنگینی برای حفظ عراق انجام داد و همچنان باید مورد تکریم باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران گفت: تصمیم این اجلاس در خصوص سوریه بسیار مهم خواهد بود و امیدواریم سرنوشت ادلب هم با تصمیم این سه کشور بزرگ منطقه یکسره شود و خاک سوریه برای همیشه از وجود تروریست‌ها پاک شود.

 

اصفهان

 

به نقل از صاحب نیوز؛ امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته این کلان شهر گفت: اگر می‌بینیم اختیار از دست دولت بیرون رفته است، خدا گفته طوری انفال را توزیع کنید که یک دسته خاص آنقدر قوی شوند که در مقابل دولت، دولت ایجاد کنند؛ این مشکلات در زمان پیامبر نیز بود و اما باید صبر کنیم و مطمئن باشیم خداوند یاور ماست، امیدوار باشید.

* چرا دلار قبل از تحریم ۱۵ هزار تومان شد؟

حجت الاسلام و المسلمین محسن میردامادی ادامه داد: تا کی باید شاهد باشیم قیمت اجناس صبح، ظهر و شب تفاوت داشته باشد و مسئولان با شهامت بگویند چطور دلار ۱۵ هزار تومان و سکه ۵ میلیون شد در حالی که هنوز تحریم‌ها شروع نشده است و کسی هم به داد مردم نمی‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر آموزش و‌ پرورش و مسئولان اعلام می‌کنند مدارس دولتی نباید یک‌ ریال هم بگیرند، اما چقدر به مردم دروغ می گویید؛ این‌ها درد است، اگر بتوانیم مقابل فشار‌های آمریکا تحمل کنیم اما این اتفاقات قابل تحمل نیست، یک نفر را نشان دهید که پول نداده باشد.

* علاج کشور برائت از دستگاه های مسئول نیست

امام جمعه شهر اژیه هم گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان بسیار مهم بود و تشبیه ایشان درباره نظام مقدس جمهوری اسلامی به شجره طیبه ای که با پایه های مستحکم در حال گسترش و ثمر دهی است، بسیار عالی بود.

حجت الاسلام و المسلمین امیر حجتی فرد خاطر نشان کرد: همان طور که رهبری فرمودند، علاج کشور خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از دستگاه های مسئول نیست؛ بلکه راه علاج ایجاد رابطه سالم بین افکار عمومی و دستگاه های مسئول و همچنین سخن گفتن و انتقاد کردن منصفانه است.

* مسئولان بدون واسطه پای درد و دل مردم بنشینند

خطیب نماز جمعه این هفته اردستان هم صحبت از فضای مجازی به میان آورد و گفت: تبلیغات بی امان دشمن در فضای مجازی هم موجب تشویش مردم می شود و عدم تبیین برنامه ها و اینکه افراد مسئول جوابگو نیستند موجب می شود مردم سخنان دشمن را باور کنند.

حجت الاسلام دهشیری اذعان کرد: مسئولان مستقیم و بدون واسطه پای صحبت و درد دل مردم نشسته و ضمن عزم جدی بصورت جهادی وارد عرصه رفع مشکلات شوند که در صورت عدم برطرف شدن مشکلات مردم ضرر خواهند کرد.

* خداحافظی یک امام جمعه

امام جمعه گلپایگان با یادآوری این که در هشت سال دفاع مقدس مردم غذای سفره خود را به جبهه ها می فرستادند، تصریح کرد: این بیانگر این است که دولت ما خوب عمل نکرد و تنها نباید به مردم ایراد گرفت، ما برنامه درستی برای مردم اجرا نکردیم و مردم را خوب تربیت نکردیم.

وی با اشاره به عملکرد مردم ترکیه در جریان کاهش ارزش لیر، گفت: مردم ترکیه در این شرایط دلارها را سوزاندند و و طلاهای خود را تبدیل به لیر کردند.

حجت الاسلام طهماسبی در پایان سخنرانی با بیان این که دیگر برخی مشکلات برای من قابل تحمل نیست و فشار زیادی برای این وظیفه سنگین در حال تحمل هستم، تصریح کرد؛ پس از پیگیری های بسیار و نامه به شورای سیاست گزاری ائمه جماعات در دو ماه گذشته بالاخره با درخواست استعفای من موافقت شد.

 

سیستان و بلوچستان

 

ه نقل از عصرهامون، حجت‌الاسلام احمد راهداری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در زاهدان با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا با ایجاد فشار، نا امیدی را در دل مردم رواج دهد، اظهار کرد: دشمن از فشار های اقتصادی استفاده می کند تا نا امیدی را در جامعه تزریق کند تا از این طریق مردم به نظام پشت کنند.

همدلی راه حل مقابله با فشارهای دشمن است
وی با بیان اینکه دشمن ۴۰ سال است که برای چنین روزی زحمت می کشد، گفت: امروز راه حل مقابله با فشارهای دشمن در اولین مرحله همدلی و نشستن مسئولان پای درد دل مردم است زیرا بی برنامگی در دستگاه‌ها و در بین مسئولان، مردم را خسته کرده است، در این زمینه مسئولان می توانند از مردم راهکارهای عملی برون رفت از بحران را بگیرند.
امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: چالش های زندگی روزمره در زمینه کسب و کار و عدم رونق بازار و افزایش تورم در سطح کشور می تواند تخریب کننده امید و نشاط باشد، این امر باعث می شود تا فرصت خوبی برای دشمن فراهم شود تا مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ناامید کنند. 
حجت‌الاسلام راهداری در ادامه به اوضاع ادلب سوریه اشاره کرد و گفت: تروریست ها در آن منطقه مورد محاصره نیروهای سوریه هستند  و آمریکا که خود را مخالف داعش و تروریست می داند، می خواهد با بمباران سوریه زمینه فرار تروریستها را فراهم کند.
 
احتکار کنندگان کالا؛ ستون پنجم دشمن هستند
حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی امام جمعه موقت شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان سراوان  تجار و بازاریان را به رعایت عدل و انصاف و نهی از کم فروشی توصیه کرد و کم فروشی، خدعه و نیرنگ در معاملات را از گناهی دانست که در آیات و روایات فراوانی این موضوع مورد نکوهش قرار گرفته است.
وی افزود: تجار مراقب باشند، در خصوص مظلومین انصاف را رعایت کنند، توده مردم  ثروتمند نیستند، بازاریان کارگران را دریابند‌. 

حرام بودن فروش جنس ارزان با قیمت بالا
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه گران فروشی با گرانی فرق دارد، گفت: جنس ارزان را به قیمت گران فروختن حرام است، اگر جنسی گران خریده شود با درصد رایج فروخته شود ایرادی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با بیان حرام بودم احتکار و اخفتای مایحتاج مسلمین، خاطر نشان کرد: احتکار و اخفتاکنندگان ستون پنجم دشمن در جامعه هستند چرا که آرامش را از جامعه سلب می کنند.
وی با توجه به اینکه امروزه گران فروشی بیش از گرانی جلوه داده است، ادامه داد: با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه، در دولت و هر فرد دیگری هم دچار تنگنا می شود لذا می طلبد نخبگان، اقتصاد دادان، بازاریان و افراد صاحب فکر و اندیشه در این مسیر و برای برون رفت از وضعیت اقتصادی به دولت کمک کنند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به همسو شدن برخی از افراد داخل با دشمن، خاطر نشان کرد: تعصبات جناحی، قومی، مذهبی را کنار بگذارید و برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنید چرا که موازی کاری به هیچ وجه مورد پذیرش نیست تا دوران جنگ اقتصادی تمام شود.

پایه ها و ریشه های نظام با جنگ اقتصادی از بین نمی رود
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با بیان اینکه پایه های نظام سست نیست که با جنگ اقتصادی و موج موشک و پوشک از بین رود، گفت: پایه ها و ریشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به خون شهدا و با اعتقادات مردم محکم است.
وی به مردم توصیه کرد تا به بازار اسلامی و اقتصاد اسلامی تعصب داشته باشند، و از مردم خواست تا در صورت مشاهده انبار احتکار کالا، موضوع را سریعا گزارش دهند و مسئولین هم به جد برخورد کنند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به جنگ اقتصادی که در این برهه از زمان در کشور به وجود آمده است، گفت: برخی از افراد منتصب به خاندان پلید پهلوی به امید متزلزل کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منفور و متهجر عربی پول‌ هایی را دریافت کرده اند.
همچنین در حاشیه نماز جمعه، ایستگاه ویزیت رایگان نمازگزاران توسط مرزبانی شهرستان سراوان نیز برپا شده بود.

 

هرمزگان

 

به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه عدالت درمان اصلی بیماری های اقتصادی است، اظهار کردند: برنامه ریزی دشمنان و ایجاد تحریم بر خانواده های ایرانی مردم را از این نظام دلسرد نخواهد کرد، بلکه وجود مدیران نالایق در دستگاه اداری کشور است که موجب ناامیدی مردم در جامعه خواهد شد.

 

مردم عاشورایی ایران، تحریم ها را دور خواهند زد

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به گرامیداشت قیام ۱۷ شهریور ۵۷ اظهار کرد: مردم ایران در این روز  برای پربایی نظام اسلامی فریاد عدالتخواهی  و شکل گیری نظام اسلامی سر دادند.

امام جمعه موقت بندرعباس در ادامه افزود: این قیام که در روز جمعه به وقوع پیوست در  واقع جمعه سیاه برای نظام شاهنشاهی بود که متاسفانه با دستور مسقیم دولت آمریکا نیروهای شاهنشاهی مردم را به رگبار بستند.

فروزان نژاد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر، تصرح کرد: ماه محرم جریانی است که به دلیل عدم تحقق غدیر به وقوع پیوست چرا که دشمنان با به شهادت رساندن امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، و امام حسن(ع) د تلاش بودند تا با شهادت امام حسین و اهل بیت ایشان اسلام دیگری را بنا کنند اما تدبیر امام حسین (ع) و حرکت کاروان به سرزمین کربلا و اعلام آمادگی ایشان برای از دست دادن تمام داراییشان معادلات دشمنان را برهم زد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مردم ما در روز عاشورا حضور نداشتند اما به واسطه روایات توانستند تحریم های روز عاشورا به خوبی درک کنند به همین دلیل دشمنان باید بدانند مردم کشور ما با تاسی از سیدالشهدا(ع) با تحریم های دشمنان که هدفی جز از بین بردن اسلام ندارند مبارزه خواهند کرد. و هیچ تحریمی نمی تواند مردم را از نظام اسلامی ایران دلسرد کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: از زمانی که مردم ایران جشن قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرفتند دشمنان اسلام تلاش کردند تا نقشه های شوم خود را عملی کنند، اما هیچ کدام از نقشه های آنان نتیجه ای جز سرنگونی برای خود آن ها نخواهد داشت.

فروزان نژاد گفت: برنامه ریزی دشمنان و ایجاد تحریم بر خانواده های ایرانی مردم را از این نظام دلسرد نخواهد کرد، بلکه وجود مدیران نالایق در دستگاه اداری کشور است که موجب ناامیدی مردم در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت های اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس بیان کرد: انتخاب های نادرست و بدون دقت باعث شده تا اکنون افراد ضد انقلاب و نظام اسلامی ورود پیدا کنند که این موضوع نباید از چشم نمایندگان حزب اللهی مخفی بماند و ما مردم ایران منتظر واکنش این نمایندگان انقلابی در مجلس هستیم.

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: سناریوی تحریم اقتصادی در جامعه در حال گسترش است به طوری متاسفانه اکنون در جامعه شاهد وجود افرادی هستیم که با احتکار در تلاش اند سود بیشتری کسب کنند اما این افراد به بدنه اقتصاد کشور ضربه های سختی وارد می کنند که قطعا برخورد قوه قضاییه با آنان موثر خواهد بود.

فروزان نژاد گفت: در زمان دفاع مقدس گروه مجاهدین خلق از ایران فرار کرده و به عراق رفتند و اکنون نیز این گروه منافق با جمایت عربستان سعودی در فضای مجازی به انتشار دروغ هایی و مطالب ضد دین به دنبال اجرایی کردن نقشه های شوم هستند که مردم ایران با هوشیاری این نقشه ها را از بین خواهند برد.

وی در ادامه گفت: به همت بسیجیان و سپاه امام سجاد(ع) از ۹ شهریور رزمایش محمد رسول  الله در حال انجام است که مرحله دوم آن در هفته دفاع مقدس انجام خواهد و قطعا انجام این رزمایش ها در این برهه زمانی حساس پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهد بود.

امام جمعه موقت بندرعباس  با اشاره به قرار در گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: مدیران و معلمان باید بیشتراز قبل برای آموزش دانش آموزان هرمزگانی تلاش کنند، و مردم هرمزگان تلاش کننددر هنگام خریدوسایل آموزشی برای فرزندان خود به یاد دانش آموزان بی بضاعت باشند.

 

عدالت تکلیف جنگ اقتصادی را روشن می کند

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت شروع ماه حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام، ماه محرم، گفت: ماه محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم قیام کرد و ثابت شد که تا قیامت حق بر باطل پیروز می گردد.

میرزایی، به موضوع مهم و حیاتی امر به معروف پرداخت و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شدنی و کنار گذاشته شده است و مسئولان جامعه موظف هستند تا فضای جامعه را به سمت خوبی ها و حسنات سوق دهند و وسایل شرور و آفات و بدی ها را از دسترس خارج کنند.

وی، هزینه کردن بودجه بیت المال را در مصارفی از جمله موسیقی های حرام و اسراف مورد اشکال جدی دانست و همه مسئولان را به دقت در مصرف بیت المال دعوت کرد.

امام جمعه پارسیان، با توجه به شرایط سخت اقتصادی، آن را مایه عبرت دانست و تاکید کرد:عدالت تکلیف جنگ اقتصادی را روشن می کند و درمان اصلی بیماری های اقتصادی است.

وی افزود: هر مقدار به طرف فقر زدایی و دفاع از محرومان حرکت کنیم امید دشمنان از ما قطع می گردد و گرایش ملت های جهان به اسلام زیادتر می شود ولی متاسفانه امروز برخی از کسانی که باید مجری قوانین باشند ذی نفع عدم اجرای آن هستند.

میرزایی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با معظم له که فرمودند،حرکت مردم و نخبگان در جهت هم افزایی و انسجام بخشی با دولت لازم است، تصریح کرد: مردم به آینده نظام اسلامی امیدوار هستند و مراقب جنگ رسانه ای دشمن در جهت دلسرد کردن جامعه باشند و همچنین مسئولین نیز باید اعتماد مردم را جلب و از ظرفیت های داخلی و نخبگان استفاده کنند.

وی، با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ گفت: ۱۷ شهریور کمر رژیم ستم شاهی را برای همیشه خم کرد و چهره آنان در زباله دان تاریخ برای ابد، سیاه گشت و مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

امام جمعه شهرستان با توجه به آستانه شروع مدارس و وضعیت گرانی ها از همه مردم جهت کمک به کودکان نیازمند در جشن عاطفه ها درخواست کرد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین به رزمایش اقتدار عاشوراییان بسیج در مانور روز شنبه ۱۷ شهریور اشاره و از زحمات فرزندان بسیج ناحیه مقاومت در اردوهای جهادی در روستاهای محروم قدردانی نمود.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران امیدوار شد که آخرین ایستگاه داعش در سوریه در منطقه ادلب از لوث وجود کثیف آنها پاک و به دامان مردم سوریه باز گردد.

 

وحدت و انسجام دولت و ملت توصیه اکید رهبرمعظم انقلاب است

حجت الاسلام سید حسین شاهچراغی امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی اظهار کرد: وفای به عهد از مظاهر تقوی است که خداوند در قرآن کریم به ان سفارش کرده است.

وی افزود: بنابر آیات و روایات همانگونه که انسان در مقابل بدهی خود احساس مسئولیت کرده و در تلاش برای پرداخت آن است باید در برابر عهدی که می بندد پایبند بوده و بر وفای ان اهتمام بورزد.

خطیب جمعه موقت کیش با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور افزود: ریشه های انقلاب از رهبری امام راحل(ره) در سال ۴۲ شکل گرفته و با قیام مردم ادامه یافت و با خون شهدای ۱۷شهریور پلیدی و ستم پهلوی را آشکار کرده و زمینه های نابودی آن را فراهم ساخت.

وی با تسلیت سالروز رحلت آیت الله طالقاتی ادامه داد: ایشان شخصیتی روحانی و پیشگام در مبارزه بود که از ابتدای مبارزات در کنار امام حضور داشته وسال ها رنج آزار و شکنجه در زندان های رژیم منحوس پهلوی را تحمل کرد.

امام جمعه موقت کیش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب به عنوان یک مرجع آگاه و یک پیشوای حکیم مهمترین وظیفه مردم و به ویژه نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یاس و ناامیدی در میان مردم عنوان کردند و فرمودند فارغ از اینکه به دولت روحانی رای داده یا نداده اند باید همه از دولت حمایت کنند تا دشمن به اهداف خود نرسد.

وی با بیان اینکه انتقادها به دولت بنابر فرمایشات رهبر انقلاب باید بر مدار اصلاح و خیرخواهی استوار باشد، تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای و تبلیغاتی را در  دستور کار خود قرار داده اند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه شرایط امروز و حساسیت هایی که وجود دارد نیازمند انسجام ملی و وحدت همکانی است، افزود: دشمن با وجود اقدامات خصمانه از جمله حمله نظامی و محاصره اقتصادی نتوانسته است کاری از پیش ببرد زیرا انقلاب شجره طیبه ای است که پایه های آن مستحکم بوده و در حال گسترش است.

وی با تاکید بر همراهی مردم و دولت و استفاده از نظرات و پیشنهادات مردم ادامه داد: مسئولان امروز باید به فرموده رهبری کار جهادی انجام دهند؛ در زمانی که دشمن تمام امکانات خود را برای مقابله با انقلاب به کار گرفته است نباید آماده دفاع و مجاهدت باشیم.

خطیب جمعه کیش با اشاره به نزدیک شدن ایام الله محرم و شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) اضافه کرد: باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) با شکوهتر از همیشه برگزار شود باید امام حسین (ع) را بشناسیم و بدانیم برای چه قیام کرده است.

وی با تقدیر از هیئت های مذهبی کیش و کمک های سازمان منطقه آزاد کیش به برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم عزاداری محرم و شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار وفادار ایشان خاطر نشان کرد: باید همه بدانیم که در این شرایط سخت و دشوار تنها راه رهایی تمسک به خاندان اهل بیت علیه السلام است.

 

کرمان

 

به نقل از   راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان: مقابله با تبلیغات دشمن با انسجام مردم و مسئولین دولتی/ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می دارد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در جمع نمازگزاران در محل مصلی امام علی علیه السلام با تأکید بر اینکه رعایت تقوا ‌در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در کل در همه زمینه‌ها لازم و ضروری است،اظهار کرد:بسیاری از گناهان ریشه در مسائل روانی وجود انسان دارد و برخی از گناهان بر اثر‌ مشکلات دنیوی، گاهی ‌بر اثر ضعف در اعتقادات، گاهی ‌بر اثر‌ تن دادن به خاری و گاهی براثر تشویق‌های نادرست دیگران اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت انسان، ظرفیت قابل توجهی است‌ و انسان از نظر روحی و روانی قابلیت‌های شگفت‌آوری دارد که موجودات دیگر ندارند، عنوان کرد:نخستین کرامت انسان، کرامت ذاتی است.

وی ادامه دد:اگر انسان از ظرفیت‌های خود استفاده کند فضیلت ‌کسب کند و تقوای را رعایت کند از دیگران سبقت‌می گیرد و نزد خدا عزیز می‌شود و  اگر آدمی ارزش خودش را بداند و فضلیت خودش را بشناسد مرتکب بسیاری از گناهان نمی‌شود.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: گاهی اوقات فشار اقتصادی فشار روانی به‌دنبال دارد و انسان را به گناه می‌کشاند؛ رانت‌هایی که در جامعه است و باعث گناه می‌شود و افرادی خودشان را به قدرت‌هایی نزدیک می‌کنند تا از آن استفاده کنند ناشی از مشکلات روانی است.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به اینکه  هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر جامعه را زنده نگه می‌دارد.

این مقام مسئول گفت: جامعه پویا و زنده و جامعه انقلابی که در مقابل هر فسادی ایستادگی می‌کند جامعه‌ای است که در آن امر به معروف و نهی از منکر زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: امروزه جنگ تبلیغاتی به‌شدت افزایش پیدا کرده است و اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کنند تا یأس و ناامیدی نسبت به آینده را ترویج ‌دهند و مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

امام جمعه شهر کرمان  بیان کرد: انسجام مردم ودستگاه‌های مدیریتی کشور و مسئولان از نکات مهمی است ‌که‌ مسئولان باید همراه باشند تا بتوانند جلوی تبلیغات سوء دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:استان کرمان پهناورترین استان کشور با ظرفیت‌های ویژه و توانمند در عرصه‌های مختلف اقتصادی است.

وی خطاب به وزیر‌کشور  عنوان کرد: شایسته نیست استان کرمان در چنین جایگاهی در عرصه‌های مختلف استاندار نداشته باشد.

وی با بیان حساسیت و ضرورت این مسئله در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این آخرین تذکر ما به وزارت کشور باشد و خواستار این هستیم هرچه سریع‌تر برای جایگاه مدیریتی استان استاندار انتخاب کنند تا با اختیارات ویژه‌ای ‌که دارد استان را مدیریت کند.

امام جمعه ریگان:ناامیدی و احساس بن بست در کشور از اهداف جنگ رسانه ای دشمن است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز ریگان اظهارداشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله طالقانی اولین کسی بود که نظریه ی اقامه ی نماز جمعه را پیشنهاد داد.

وی ادامه داد:مرحوم آیت الله بهجت فرمودند ،گریه بر حضرت سید شهدا علیه السلام در ثواب و پاداش از همه مستحبات و حتی نماز شب بالاتر است.

امام جمعه ریگان افزود:رهبر فرمودند، مجالس عزاداری حسینی باید رابطه ی عاطفی و محبت به اهل بیت را افزون تر و محکم تر کند شناخت روشن تر و واضح تری نسبت به اصل حادثه عاشورا در مردم بوجود آورد و موجب تعمیق ایمان و معرفت بیشتر مردم شود.

وی ادامه داد:آن مجلس عزای حسینی با ارزش است که آن مجلس ایمان مردم و معرفت مردم را تقویت کند.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر حضرت اباعبدآلله الحسین علیه السلام بودند ،گفت:معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی نداریم و هر کس در این راه تلاش کند آمر به معروف است. لذا امام رحمه الله علیه می فرماید مردم حتی باید مسولین را در معروف ها امر کنند و از منکرات نهی کنند حتی اگر در سطح بالایی از جامعه باشند این وظیفه ی ماست .

وی با اشاره به دیدار ولی امرمسلمین با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ،بیان داشت:امروز نظام اسلامی بایک جنگ همه جانبه ی اقتصادی مواجه است که از یک اتاق جنگ هدایت می شود .

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:امروز جنگی که علیه ما راه انداخته اند جنگ اقتصادی است که به خزانه داری آمریکا کشیده شده است .در این جنگ اقتصادی یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت میشود.

ایشان عنوان داشت:دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی اطراف کشور ما یک جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و در حال برنامه ریزی و تلاش برای عادی کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

رنجبر ماهانی تصریح کرد:در همین چند روزی که با مفسدان اقتصادی برخورد قضایی شد جنگ های رسانه ای را دیدید که قوه قضائیه و نهادهای امنیتی را مورد تخریب و توهین قرار دادند و اهداف این جنگ رسانه ای یاس و ناامیدی، اضطراب و احساس بن بست و بد بین کردن مردم به یکدیگر و بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است .

امام جمعه ریگان در پایان بیان داشت:مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت ها هست اما دشمن این را گاهی اوقات بزرگ جلوه می دهد.

امام جمعه رفسنجان:نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، قانون، نظم و اصلاح ذات البین و با تبریک روز و هفته تعاون اظهار داشت: بحث تعاون و تعاونی ها که در قران نیز آمده است حمایت را از جانب دولت می طلبد یکی از گرفتاریها این است که بخش خصوصی فعال نیست اگر تعاونی ها فعال تر شوند هم اشتغال ایجاد می شود و هم بخش خصوصی فعال تر می شود و این مهم نیاز است.

وی افزود: برخی تعاونی ها با سختی کار را ادامه می دهند و حتی تعطیل شدند این موضوعات توجه بیشتری را می طلبد.

امام جمعه رفسنجان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر(ص) بیان داشت: از فرصت محرم و عاشورا که هر سال درسهای تازه ای برای ما دارد باید بیشتر بهره برد ، درس جاودان قیام عزتمندانه ان حضرت.

وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر در درجه اول وعظ و موعظه و منبر و بعد عزاداری باید استفاده شود عزاداری به سبک مطلوب و خداپسندانه و همانطور که سیره اهل بیت و مومنین و مومنان بوده است .

رمضانی پور افزود: این کارهای امروزی که در عزاداری ها صورت میگیرد وارداتی انگلیس است بعضی افراد که لیاس مقدس روحانیت را دزدیدند همپای انگلیسی ها هستند فتوا می دهند و به برخی پول می دهند به هرجا که اهداف انها را پیاده کنند پول های حرام ملکه انگلیس داده می شود تا ما ارزشهای خودمان را از دست دهیم آن سبک سنتی ارزشمندی که وجود داشته چرا الان نباشد.

وی بیان داشت: به فرمایش امام خمینی(ره) محرم اثبات کرد که حق بر باطل پیروز است ؛ امروز دشمنان این نام و اهل بیت که باطل محض هستند محکوم به شکست هستند و شما ملت بزرگوار در همه عرصه ها پیروز خواهید بود.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت آغاز هفته امر به معروف و نهی منکر، این فریضه واجب الهی را ضامن حیات حقه تشیع دانست.

رمضانی پور در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین چالش اقتصادی کشور گرانی اجناس و کالاهای ضروری زندگی مردم است که بطور روزانه تغییر می کند این معضل به اقشار کم درآمد فشار زیادی وارد کرده است.

وی افزود: مراجع معظم تقلید ،حوزه های علمیه، روحانیت او ئمه جماعات همه درد دل شما مردم را می دانند قشر عظیم روحانیت حتی در درد زندگیشان از شما بیشتر هم باشد و گرفتاریهای امروز را به عینه در زندگی لمس می کنند.

رمضانی پور گفت: رهبر معظم انقلاب که بار کم کاری مسئولان و همه مشکلات را مظلومانه به دوش خود می کشد و در این مدت راهنمایی و تذکرات فراوانی ارائه داده و می دهند و این مشکلات را بیان می کنند اما برخی افراد نابخرد و مریض در برخی جوامع می گویند چرا رهبری وارد کار نمی شوند.

وی تصریح کرد: موازی دستگاه دولت نمی شود دستگاههای دیگری درست کرد، شما مردم انتخاب کردید واین دولت باید پاسخگو باشد اینکه درد شما را درک می کنند یا نه موضوع دیگری است اما باید پاسخگو باشند.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رئیس جمهور محترم هر روز در هفته تشکیل جلسه هیات دولت بدهند، نمایندگان مجلس هر روز در هفته جلسه نمایندگان را تشکیل دهند تا مشکلات مردم را بررسی کنند نه اینکه برخی مشکلات کشور را از طرح هم خارج کنند حلالتان باشد حقوقی را که میگیرید.

وی فزود: به جای آنکه بنشینید و مشکلات را رفع کنید قانون برای حل آن درست کنید خیلی راحت آن را از دو فوریت و دستور کار خارج می کنید این توقع از نمایندگان نیست باید به فکر مردم و حوزه های انتخابی و موکلان خودشان باشند نه اینکه برخی فکر کنند این اقایون خودشان براه هستند و ما مهم نیستیم؛ مراقب باشید که ناامید ی در جامعه ایجاد نشود .

رمضانی پور بیان داشت: همه باید دولت را کمک کنیم دستگاه قضا را یاری رسانیم تا بتوانند کارهای خوب و کارامد و تصمیمات به جا و شایسته بگیرند نه اینکه تصمیم بگیرند سکه و ارز را به بازار روانه کنند بیش از ۷ میلیون قطعه سکه به افرادی بدهند که نیاز نبود عجب مدیریتی شد این نوع تدبیر و مدیریت را نمی خواهیم مدیریت از روی عقل سالم و ساعتها کار کارشناسی می خواهیم.

خطیب جمعه رفسنجان اظهار داشت: دولت از جوانان خلاق و مبتکر استفاده کند وزرای پیر را کنار بگذارید وحی نازل نشده است که این وزیر اصلاح طلب و معتدل باشد یک وزیر انقلابی و جهادی را سر کار بگذارید.

 

زنجان

 

به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: کاش امسال محرم به دعای زهرا، خبر آمدن منجی عالم برسد.

وی با بیان اینکه عزاداری‌ها و حرکت‌ها باید به گونه‌ای باشد که در شان‌ منزلت امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: برنامه‌های ایام محرم باید با برنامه ریزی برگزار شود.

امام جمعه زنجان در ادامه اشاره ای به تاریخ شهادت آیت الله طالقانی کرد و افزود: امام خمینی وی را ابوذر زمان می‌نامیدند و ایشان نخستین امام جمعه تهران بود که شهید شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشورمان خاطر نشان کرد: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و این به این معنا نیست که دشمنان کار خود را به خوبی انجام دادند بلکه در ۴۰ سال گذشته وضع به همین صورت بوده است و همواره با ایران دشمنی داشته‌اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور ابراز کرد: مردم انقلابی مانند همیشه تجمع کردند و سرانجام در ۱۷ شهریور جمعی از مردم به شهادت رسیدند و کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا بخاطر این کشتار به شاه ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به مقام والای شهید آیت الله مدنی اظهار کرد: ایشان از شاگردان امام در عراق و ایران بوده و این شخصیت برجسته اسلام دومین شهید محراب انقلاب است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ایران در ۴۰ سال گذشته عنوان کرد: آمریکا وقتی فهمید با جنگ سخت و جنگ نرم نمی تواند با ایران مبارزه کند امروزه با جنگ اقتصادی به میدان آمده است.

 

یزد

 

به نقل از یزدرسا،  ائمه جمعه استان یزد در خظبه های نماز جمعه این هفته خود به موضوعات چون توانمندی دولت در مبارزه با جنگ اقتصادی، عدم اعتماد به آمریکا و عدم رای به طرح شفافیت آرا در مجلس پرداختند.

**امام جمعه بهاباد:رهبری امروز بیش از هر فردی به فکر رفع مشکلات ملت هستند

خطیب جمعه بهاباد هدف از قیام عاشورا را احیای سنت حقیقی رسول خدا (ص) ذکر کرد و از مداحان و شاعران خواست از مطالب و اشعاری استفاده کنند که در شان امام حسین (ع) باشد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با توجه به شرائط و موقعیت حساس کشور گفت : افراد در ماه محرم از طرح مسائل تفرقه انگیز شامل محله ای ، حزبی و گروهی جدا دوری کنند که در شان این ایام و ماه های دیگر نیست .
امام جمعه بهاباد با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به فرموده معظم له امروز دشمن در تلاش است تا کشور را درگیر جنگ اقتصادی و رسانه‌ای کند.
ابرهیمی بشکانی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری تنها گذاشتن دولت راهکار حل مشکلات نیست، و رهبری امروز بیش از هر فردی به فکر رفع مشکلات ملت هستند.
وی افزود : معظم له فرمودند، حرکت جهادی که شروع کردیم حرکت خوبی است باید از درون دولت شروع شود و با روحیه جهادی و بسیجی تمام مشکلات کشور حل خواهد شد . 

**امام جمعه مهریز: احتکار و گرانفروشی؛ زندگی مردم را به چالش کشیده است

امام جمعه مهریز گفت: قوه قضائیه با همکاری مردم و سایر دستگاه ها با مفسدان اقتصادی در هر پست و موقعیتی که هستند برخورد کند و جلو احتکار و سوء استفاده از شرایط را به نفع مردم بگیرد .
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز به توصیه های اخیر مقام معظم رهبری به دولتمردان اشاره کرد و افزود: مردم بخاطر احتکار و گرانفروشی با سختی زندگی می کنند.
وی ادامه داد: حل مشکلات به تعامل و همکاری تمام بخش های حاکمیت و همراهی با مسئولان نیاز دارد چون دشمنان به دنبال ضربه زدن به اصل نظام با فتنه اقتصادی و فشار روانی هستند.
خطیب جمعه مهریز خاطر نشان کرد: بهره گیری از نیروهای جوان و خوشفکر و فعالیت خالصانه همراه با روحیه انقلابی می تواند در برون رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی موثر باشد. 

 

**امام جمعه موقت یزد: موضع برخی نمایندگان؛ موجب شادی دشمن

امام جمعه موقت یزد با اشاره به موضعگیری برخی نمایندگان در خصوص مسائل کلان در حوزه های مختلف گفت: از آنها درخواست می شود تا خطوط قرمز نظام ، کشور و انقلاب را مدنظر قرا دهند و موجب شادی دشمنان نشوند.

آیت اللهی در ادامه از اینکه عده ای به نام یزد و در قالب فعالیت فرهنگی و هنری در مجارستان نسبت به اجرای برنامه بر خلاف مصالح دینی و شرعی اقدام کرده اند، انتقاد کرد و رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان را خواستار شد.
وی همچنین به اهمیت ماه محرم و بهره گیری درست از آن توسط مداحان ، مسئولان هیات های مذهبی و سخنرانان در راستای ترویج فرهنگ کربلا و عاشورای حسینی تاکید کرد.

 

**امام‌جمعه موقت ابرکوه: جلب اعتماد مردم درگروه مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی است

حجت‌الاسلام فتاحی گفت : اقتصاد سالم درگرو سرمایه‌های سالم است که در تولید و ارائه خدمات صرف می‌شود. افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند با پول‌های بیت‌المال برای خود احترام، جایگاه و پست و مقام بخرند کاملاً در اشتباه هستند. بیت‌المال صاحب دارد.

وی تصریح کرد : لذا مسئولین باید به خود بیایند و با طرح مبارزه با مفسدان اقتصادی و دانه‌درشت‌ها موافقت کنند، تا بتوانند امید و اعتماد مردم را جلب کنند. زیرا درخواست برخورد قانونی، جدی و قاطع و جبران خسارت‌هایی که مفسدان اقتصادی به کشور وارد کردند، حق ملت است.

فتاحی، بابیان برخی بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت : عدالت، پاک‌دامنی، پارسایی و با مردم بودن چهار شاخصه حکومت علوی است.

امام‌جمعه موقت ابرکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ عنوان کرد : این روز یکی از وقایع تاریخ‌ساز کشور ایران بود که از ثمره آن درخت تنومند انقلاب اسلامی به بار نشست.

 

**امام جمعه هرات عنوان کردعدم اعتماد به غرب؛ راه نجات کشور از مشکلات

خطیب نماز جمعه هرات افزود: ترویج فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه خاص دولتها نیست و مردم نیز باید در عمل به آن با همه نهادها همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشوراست، خاطر نشان کرد: قیام امام حسین (ع) به ما آموخت تا در مقابل زیاده خواهی دشمنان بایستیم و در این راه از اصول دینی و اعتقادی خود دست نکشیم.

امام جمعه هرات در خطبه دوم به مبحث جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ترسیم آینده تاریک از اقتصاد ایران،القا وجود فساد در نظام، ایجاد حس بد بینی و ناامیدی در بین مردم و آشفته کردن بازار های داخلی از مهمترین اهداف دشمن در زمینه جنگ اقتصادی است.

وی راه نجات کشور را در شرایط کنونی عدم اعتماد به غرب عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان ارتباط با کشورهای همسایه و ممنوعیت مذاکره با آمریکا جنایتکار است.

 

همدان

 

به نقل از نافع، درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته استان همدان؛ ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، افزودند:باید دولت اقتصاد کشور را مدیریت کند نه اینکه تصدی گری کندو با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم خاطرنشان کردندکه مداحان باید با مطالعه و حساب اشعار پرمعنا و عزت بخش به عاشورا در عزاداری حاضر شوند

امام جمعه موقت شهرستان همدان:
آشفتگی بازار ناشی از سوء تدبیر مسئولان است

حجت الاسلام والمسلمین طه محمدی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت:آشفتگی بازار نتیجه سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی است و این امر باعث شده مردم در تنگنا قرار بگیرند.

وی بیان کرد:رکود وگرانی مردم را اذیت می کند ومتاسفانه برخی مفسدان اقتصادی با احتکار کالا به دنبال فشار مضاعف بر مردم هستند.

امام جمعه همدان تاکید کرد:مراجع قضایی و نظارتی بایستی با محتکران برخورد قانونی داشته باشند تا شاهد اتفاقات تلخ در بازار نباشیم که اقشار ضعیف جامعه نتوانند کالای اساسی خود را تامین کنند.

 وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ایام سوگواری محرم وصفر افزود:مداحان بایستی در برنامه های مداحی به مطالبی که بیان می کنند مستند ومتقن باشد و به شبهه افکنی در مورد واقعه عاشورا نپردازند.

وی تصریح کرد:همه ما با تبعیت از فرهنگ عاشورایی بایستی در جنگ اقتصادی و نرم ایستادگی ومقابله کنیم و اجازه ندهیم این تحریم ها اثری منفی در جامعه بگذارند.

 

امام جمعه شهرستان رزن:

دشمن بدنبال ایجاد شکاف و بد دلی بین مردم و مسئولین است
حجت الاسلام خلیل ربیعی ادامه داد:میخواهند از ناحیه ضعفهای اقتصادی به کشور لطمه بزنند .باید برای جنگ اقتصادی سنگر سازی کنیم.
ربیعی افزود:با توجه به تولید داخلی یعنی همان سنگر سازی و دفاع در جنگ اقتصادی است.
وی اضافه کرد:باید تولید کشور را نجات دهند.اجازه ندهند در بحث تولید کارخانه هایی که وجود دارند تعطیل شوند .برخی کارخانه ها با همه توان کار نمی کنند.باید دولت اقتصاد کشور را مدیریت کند نه اینکه تصدی گری کند.

ربیعی تصریح نمود:مسئولین اقتصادی باید میدان را به فعالین اقتصادی دهند.

نظارت باید بر اقتصاد وجود داشته باشد.منافذ فساد زا باید کنترل شود.سو مدیریتی که برای ۱۷ میلیارد دلار ارز صورت گرفت یا بحث توزیع شکه این همان سو مدیریت است که متاسفانه نظارت نشد.

امام جمعه شهرستان نهاوند:

 وحدت و همدلی و حل مشکلات مردم نیاز امروز کشور است

امام جمعه نهاوند گفت: امروز نیاز کشور حل مشکلات مردم توسط مسئولان در سایه وحدت و همدلی و عمل به فرمایشات رهبر معطم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته نهاوند گفت: امروز دشمن از همه توان خود برای فشار اقتصادی و ایجاد مشکل برای مردم کشورمان استفاده می کند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی جنگ تمام عیار اقتصادی را شروع کردند، مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند.

امام جمعه نهاوند افزود: نیاز امروز کشور  حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توسط مسئولان است.

وی افزود: با توجه به توطئه های دشمنان، باید مردم و مسئولان با وحدت و همدلی و دوری از تفرقه مشکلات را حل کنند.

مغیثی گفت: تا زمانی که در جامعه وحدت وجود داشته باشد؛ نقشه ها و تهدیدهای آمریکایی ها بی اثر خواهد بود.

وی بیان داشت: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر وحدت و حل مشکلات باید سرلوحه عمل همه قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان اسدآباد:

قوام دین، انقلاب و ثبات نظام اسلامی توجه به امربه معروف و نهی ازمنکر است

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، به بحث نزول خواری و رشوه اشاره کرد و گفت: روایات مختلفی در زمینه رشوه دادن و نزول خواری وجود دارد که افراد را را از منع کرده است.  

وی با اشاره به مناسبتهای مختلف هفته پیش رو، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر هستیم و باید پیام مهم واقعه عاشورا که امر به معروف و نهی از منکر است، را جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه اسداباد با بیان اینکه نوحه سرایی، سینه زنی و زنجیرزنی ها در عزاداری ها اولویت دوم است، گفت: استفاده از منبرها و عمل به پیام واقعه عاشورا اولویت مهم در عزدارای های محرم است.

وی گفت: مداحان باید با مطالعه و حساب اشعار پرمعنا و عزت بخش به عاشورا در عزاداری حاضر شوند و البته هیات امنا نیز باید عزاداران را احترام کنند.

 حسینی مجد با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت:  قوام دین، انقلاب و ثبات نظام اسلامی ما توجه به فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر است که البته باید عامل معروف خود عمل کننده باشد.

 

آذربایجان غربی

 

به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

تقوای الهی راهکار اصلی برای خروج از بحران اقتصادی است/ مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریور و قیام جمعه خونین، اظهار داشت: این قیام باید به عنوان عدالت خواهی و اسلامیت مردم ایران شناخته شود.
وی، افزود: بزرگداشت چنین روزهایی موجب اعتلای نظام اسلامی و ماندگاری از خود گذشتگی مردم در اذهان نسل جدید می شود.
امام جمعه ارومیه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: خواسته های ایشان در حوزه مقابله با تهدیدات دشمن و همدلی دولت و ملت در جنگ اقتصادی باید سرلوحه امورات باشد.
وی، بیان داشت: کمک به وضعیت اقتصاد جامعه باید در اولویت باشد و اینکه برخی در جبهه دشمن به فکر خود باشند نشان دهنده تفکر دشمنی آن‌ها با عموم مردم است.
حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: تقوا و خداترسی موجب خروج از بن‌بست ها و برون رفت از مشکلات است و روزی اصلی نیز در همین مسیر است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، انتقاد از شرایط را همراه با اتحاد برای پیروزی را لازمه کشور دانست و گفت: با رعایت اصل اتحاد بزودی شاهد خروج از بحران فعلی و قرار گرفتن جامعه در نقطه اعتلای اقتصادی و علمی خواهیم بود.
وی، با اشاره به موضوع عزاداری در ماه محرم، اظهار داشت: اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به عزاداری بپردازند امری نادرست است.
وی، افزود: مبنای عزاداری معرفت است که توسط روحانیت و علمای دین انجام شود و فلسفه عزاداری را برای عزاداران مشخص کند.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: اینکه عزاداری را تنها در سینه زنی و زنجیرزنی محدود کنند نقشه مخالفان دین است و باید برای معرفتافزایی توجه بیشتری به عزاداری‌ها شود.
وی، خطاب به مداحان هیئات عزاداری، ابراز داشت: اشعار انقلابی و پرمحتوا در دستجات عزاداری موضوعی است که باید در عزاداری‌ها مورد توجه باشد و در این میان نوع پرداختن به مقوله قیام امام حسین(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی، با انتقاد از شب زنده داری برخی هیئات با استفاده از ابزار و آلات موسیقی یا با صدای بلند، گفت: نباید به گونه‌ای عزاداری شود که عده‌ای از دستجات و بالاتر از آن از عزای امام حسین(ع) ناراحت شوند.
حجتالاسلام قریشی، رعایت حال مردم در عزاداری‌ها را جزو الزامات برشمرد و بیان داشت: هیات امنا، روحانیت و مسئولین هیئات این موضوع را رعایت کنند.
وی، از علمای اهل سنت نیز خواست تا فضایل امام حسین(ع) را برای عموم جماعت بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در خصوص اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا هم خطاب به دستجات و عزاداران عنوان کرد: اینکه نماز یومیه فدای عزاداری شود امری ناپسند و نادرست است.
وی، عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداری در این مواقع را اصلی ترین زمان عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه برخی اعتقاد به حضور دستجات بر سر قبور در عصر عاشورا دارند امری نادرست است. باید در این مواقع تجمعات مردمی و عزاداری‌های عمومی باشد.
حجت الاسلام قریشی، اطعام مردم در ایام محرم را جزو بهترین عمل‌ها دانست و ابراز داشت: برخلاف وضعیت اقتصادی نامناسب باید به موضوع اطعام مومنین هم توجه شود.
وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به در پیش رو بودن روز خانواده، حفظ جایگاه خانواده در برابر تهدیدات را جزو ضروریات در جامعه فعلی عنوان کرد.

واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود/ متاسفیم برای آن نماینده مجلسی که به جای طرح مشکلات مردم از مسائل سیاسی حرف می زند/ باید با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه برخورد قاطع صورت گیرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: هم اکنون از یک طرف دشمنان با تمام هم و غم خود به دشمنی با انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و از هر اندیشه و تفکری برای نابودی انقلاب تلاش می کنند و از طرف دیگر نیز برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: در این وضعیت کنونی، کسانی که تریبون دارند و اهل سخنرانی هستند وظایف مهمی بر عهده دارند که باید بر آن اساس عمل کنند تا از این پیچ مهم مشکلات عبور کنیم.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر انصاف در گفتار، گفت: انصاف در گفتارها از سوی موافقین و مخالفین یکی از مواردی است که باید  در این وضعیت در نظر داشته باشیم و این به این معنی است که نه سیاه نمایی کنند و نه همه چیز را رها کنند و بگویند به من چه و در واقع انتقاد باید سازنده و منصفانه و بدون سیاه نمایی باشد.

حسن زاده انصاف در عملکرد را دیگر لازمه جامعه برای گذر از پیچ مشکلات برشمرد و تصریح کرد: در این کشور مدیران صالح  و زحمتکش بسیاری داریم و همه قوا و آحاد مختلف مردم باید تلاش کرده و دست به دست هم دهند تا از مشکلات گذر کنیم.

وی با انتقاد از طرح مسائل فرعی به جای مسائل اصلی و معیشتی مردم از سوی برخی افراد، اظهار کرد: واقعا برای نماینده مجلسی که در نطق سالانه خود جای اولویت ها را عوض کرده و به جای طرح وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم، مسائل فرعی را مطرح و از رفع حصر فتنه گران سخن می گوید.

امام جمعه میاندوآب افزود: آیا این افراد وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم را نمی بینند که مسائل سیاسی و فرعی را به عنوان اولویت مطرح می کنند.

حسن زاده اتحاد و انسجام ملی و عمومی و کار جهادی دیگر شرط گذر از مشکلات عنوان کرد و گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا از پیچ سخت به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت گله مند هستند، اظهار کرد: مردم از وضع قوانین، از عملکردها و گرانی ناراحتند و مسئولان مربوطه باید صدای مشکلات مردم را بشنوند و پای درد دل آنها بنشینند و خواسته های آنان را دریابند.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر برخورد با مسببین مشکلات ارزی و اقتصادی در جامعه، گفت: مسببین اتفاقات اخیر از قبیل گرانی ارز، قاچاق و سکه در هر سطحی که باشند باید به دست قانون سپرده شده و با آنها برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

امام جمعه میاندوآب به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: به پای انقلاب اسلامی ایران، خون های زیادی ریخته شده است و باید قدردان این انقلاب باشیم.

حسن زاده هم چنین به آغاز ماه محرم اشاره و اظهار کرد: واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر است و اگر عاشورا بوجود آمد به خاطر این بود که غدیر فراموش شد و در شهرستان میاندوآب نیز هیئت های عزاداری که تا قبل از عید غدیر اقدام به برگزاری مراسمات اعلان عزا و برگزاری عزاداری نکردند.

وی با تاکید بر جذب افراد به مساجد، افزود:  باید از ایام محرم که حدود ۲۰۰ روحانی و مبلغ دینی به مساجد اعزام می شوند برای جذب افراد به سمت دین و مساجد استفاده کرد و مانع از طرد شدن آنها شد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مجالس روضه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد:محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و اگر انقلابی و حسینی هستیم باید افراد را به سمت خود جذب کنیم تا جذب دشمنان نشوند.

حسن زاده در ادام با بیان اینکه نماز جمعه یک عمل عبادی و سیاسی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، نماز جمعه را که یک نماز عبادی و سیاسی تاثیرگذار است  و از صدر اسلام وجود داشته، دوباره  احیا کرد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان و رشد استفاده از فضای مجازی در میان افراد مختلف، افزود: نباید فضای مجازی را رها کرد و این را در نظر داشت که در امر به معروف و نهی از منکر، به من چه جایی ندارد و همه باید احساس مسئولیت کنند.

حسن زاده به راههای کنترل شهوت اشاره کرد و گفت: راه سلبی و راه ایجابی راههای کنترل شهوت هستند که باید مورد توجه همه باشند.

وی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف، اظهار کرد: رعایت کردن حجاب و کنترل نگاه باید از سوی همه افراد مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه باید برای ترویج ازدواج در جامعه تلاش کنند، گفت: باید مانع از بالارفتن سن ازدواج در جامعه شد و خانواده ها با پرهیز از بدعت های غلط و کم کردن مخارج به نقش خود در راه افزایش ازدواج در جامعه عمل کنند.

حسن زاده با تاکید بر رعایت دستورات دین در مسائل اجتماعی، تصریح کرد: در وضعیت موجود که فضای مجازی گسترش یافته است، ازدواج یک ضرورت است و باید مورد توجه قرار گیرد و طبق دستورات دین عمل کرد نه اینکه به خاطر برخی بدعت ها و گفته های غلط مانع از ازدواج شد.

وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت مهاباد از برگزاری جشن عاطفه‌ها به عنوان نمونه‌ای از سفارشات اسلام در مبارزه و مقابله با قفر و محرومیت زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه مردم و مسئولان در مبارزه با فقر و کم کردن محرومیت‌ها بسیار مهم و ارزشمند است و در این راستا اسلام بارها به آن تاکید کرده است.

ماموستا یحیی اسماعیلی تاکید کرد: جامعه آرمانی و یا مدینه فاضله باید همراه با کمک به دیگران باشد، جشن عاطفه‌ها فرصتی است تا با حضور پررنگ خود کمک حال فرزندان محروم این سرزمین باشیم و شادی‌های‌ فرزندان خود را با دیگر کودکان محروم قسمت کنیم.

وی ادامه داد: تقلید از یهودیت، مسیحیت و شیطان‌پرستی بزرگترین بلای خانمان‌سوز دنیای اسلام است و بارها مشاهده شده هر زمانی که دنیای اسلام به یک دستاورد مهم دست پیدا کرد، دشمنان دین اسلام با هجمه‌های خود تلاش بر از بین بردن این دستاوردها را به کار بسته‌اند و تلاش دارند تا با تهاجم فرهنگی به خواسته‌های خود دست یابند.

امام جمعه موقت مهاباد افزود: وحدت مسلمانان عامل اقتدار جامعه اسلامی است و وظیفه شیعه و سنی در اوضاع کنونی جامعه ایجاد وحدت و حفظ آن است.

دشمنان با یاس و ناامیدی به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند

حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار اعضاء مجلس خبرگان با رهبر انقلاب به بیانات ایشان در این دیدار اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار اصلی‌ترین موضوع کشور را وحدت بین مسئولان و مردم دانستند و با اشاره به ایجاد جنگ اقتصادی دشمنان بر عیله کشورمان، جنگ رسانه‌ای را مهم‌تر از آن دانسته و افزودند جنگ رسانه‌ای و تبلیغی دشمن کمتر از جنگ اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب هدف از جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان را ایجاد اضطراب، یأس و ناامیدی و ایجاد احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به دستگاه‌های مسئول و نیز بزرگ نشان دادن مشکلات اقتصادی در اذهان جامعه دانستند.

امام جمعه شاهین دژ افزود: ما در کنار مخالفت با مفسدان اقتصادی و رانت‌خواری و نیز انتقاد به عملکرد دولت باید توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب سکان‌دار نظام اسلامی است و از بالا به تمام قضایا مشرف هستند و دارای بصیرت کافی نسبت به رفع بحران‌های موجود در کشور هستند.

حجت الاسلام فصیح‌نیا خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم که دشمن تلاش دارد تا مردم را به اصل نظام بدبین کند بنابراین باید با نشان دادن دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب و خدمات ایجاد شده، مقایسه‌ای به قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم.

وی همچنین با توجه به ایام ماه محرم اظهار داشت: اخلاص در هیئت‌های عزاداری از اهمیت بالایی برخوردار است و عزادارای برای امام حسین(ع) باید همراه با اخلاص و به دور از تزویر باشد و یکی از وظایف هیئت‌های عزاداری امر به معروف و نهی منکر است

باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۲۰ شهریور و آغاز ماه محرم و سال ۱۴۴۰ قمری که به عنوان آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است اظهار داشت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ به دلیل حاکمیت حاکمان ستمگر به تعطیلی کشیده شده بود .

امام جمعه خوی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مجدد این موضوع از لابلای کتب فقهی و حدیثی بیرون کشیده شد و ستادهایی جهت احیای این دو فریضه الهی تأسیس و صدها جلد کتاب و هزاران مقاله تهیه و تدوین شد و صدها سخنرانی، مصاحبه و کلاس ارائه شده اما در عین حال هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است.

وی افزود: دلیل آن نیز عدم همکاری لازم از سوی دولت ها با ستـادهای امـر بـه معروف و نهی از منکر، نبود بودجه برای فعالیت های ستادها به طوریکه تاکنون ستادها بصورت مجانی و محض رضای خدا فعالیت می کنند و جوسازی شبانه روزی عوامل دشمنان علیه فعالیت های ستادها و نیروی انتظامی و این سمپاشی ها بقدری قوی بوده که حتی بعضاً نیروهای انقلابی و متعـهد را نیز مجبور به موضـع گیری عـلیه فعالیت هـای ستاد ها کرده اند.

شکوری در ادامه گفت: باید دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بهره گیری از نخبگان، صاحب نظران و عملکرد جهادی راه حل مشکلات اقتصادی/ مساجد محور عزاداری های ماه محرم باشند

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام محرم و جایگاه والای این ایام گفت: انبیا و تمامی پیامبران، اهل بیت عصمت و طهارت در زندگانی سختی های زیادی کشیده اند ولی همگی به مصیبت سید و سالار شهیدان اشاره کرده و فرموده اند، وقتی به سختی و مصیبت افتادید به مصیبت سید و سالار شهیدان بیاندیشید.

وی تصریح کرد: ویژگی شهادت امام حسین (ع) بگونه ای بود که تمام انسان ها، موجودات زمین و آسمان وقتی نامی از سید و سالار شهیدان می شنوند ناخودآگاه منقلب شده و گریه می کنند.

وی با اشاره به خصوصیات زیارت امام حسین (ع) اظهار کرد: دعاها در زیر بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) مستجاب، خوردن تربت بارگاه امام حسین (ع) برای شفای امراض تاثیرگذار و نماز و سجده بر تربیت سید الشهداء مقبول درگاه خداوند است.

به گفته وی اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به عزاداری بپردازند امری نادرست است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با هیئت دولت افزود: دشمن با استفاده از حفره ها و مشکلات موجود در کشور سعی در ناآرامی دارد ولی به لطف خداوند و تلاش شبانه روزی مردم و مسئولان نقشه هایشان نقش بر آب می شود.

طالبی گفت: هیچ راه بن بستی در اداره کشور وجود ندارد و می توان با بهره گیری از گنجینه های معنوی، کارشناسان قوی و صاحب نظر و تدابیر مسئولان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به عملکرد جهادی تصریح کرد: با وجود نخبگان، ملت غیور و مسئولان می توانیم با انحرافات مقابله کرده و گره های اقتصادی را باز کنیم.

وی اظهار کرد: دشمن در آستانه چهلمین سالگرد نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنید تا مردم را از نظام و دولت مایوس کرده و بین آنها اختلاف ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: دشمن در تمام نقشه های خود از قبیل جنگ نظامی شکست خورده است و تنها راهی که پیش رویش باقی مانده تحریم و فشارهای اقتصادی است.

طالبی با اشاره به جنگ روانی دشمنان علیه کشورمان گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی به این حدی که دشمن القا می کند نیست ، تمام این مسائل جنگ روانی بوده و سعی دارند مردم را نسبت به مسئولان بد بین کنند.

امام جمعه پلدشت با تاکید به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: هدف از هفته امر به معروف نشان دادن والاترین هدف امام حسین (ع) است و در هر نهضتی امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد این امر منجر به رستگاری و حصول نتیجه می شود.

 

کهگیلویه و بویراحمد

 

به نقل از صبح زاگرس؛ نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن روز جمعه با حضور پر شور مردم سراسر استان کهگیلویه وبویراحد در مصلا ها و مراکز برگزاری نماز جمعه برگزار شد.
 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ ظهر امروز مصادف با ۱۶شهریور ماه، نماز عبادی سیاسی  روز جمعه با حضور پر شور مردم سراسر استان کهگیلویه وبویراحد در مصلا ها و مراکز برگزاری نماز جمعه برگزار شد.

 

امام جمعه گچساران گفت: افرادی هستندکه اقتصاد کشور را خراب کرده اند که ان شاءالله دستشان رو خواهد شدو دلسوزان و اهل تقوا از آنهایی که دستشان در بیت المال است ،از آنهایی که با خارج از کشوردر اتباط هستند ،جدا خواهند شد.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با نمایندگان خبرگان گفت:حضرت آقا در این دیدار فرمودند" دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت به صلاح نیست و اصلاح کار نیست.

وی افزود:ممکن است بعضی اوقات بگویند دولت ناکارآمد و یا ناتوان است و یا هم نمی خواهد لذا گاهی اوقات تشکیلات موازی قرار می دهند که رهبری بارها فرمودند" که درجلسات خصوصی بسیار بیشتر از سایر جلسلات عمومی انتقادات را به مسئولین بیان می کنم".

حجازی اظهارکرد:مقام معظم رهبری فرمودند"کارجهادی باید توسط خود مسئولین و از مجاری قانونی انجام گیرد"،یعنی اینکه دیگران کار موازی با دولت انجام ندهند و دوم اینکه مسئولین خود کار جهادی انجام دهند یعنی با همت و تلاش فراوارن شب و روز نشناسند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری درفراز دیگری نیز فرمودند" اهداف جنگ رسانه ای دشمن ایجاد ناامیدی ،اضطراب ،بدبین کردن و بزرگتر نشان دادن مشکلات اقتصادی در جامعه است"،یعنی دشمن در میادین متعددبه جنگ ملت می آید،یک میدان هم جنگ رسانه ای است که تلاش می کند مردم را ناامید کند.

وی گفت:دشمن تلاش می کند مشکلات را خیلی بزرگتر جلوه دهد و مردم را ناامید کندو لازم است است که دشمنی دشمن را بشناسیم، دشمن بدنبال خالی کردن دل مردم است که باید مردم و مسئولین همه با همدلی و اتحاد مقابل نقش های دشمن ایستادگی کنند.

حجازی اظهارکرد:افرادی هستندکه اقتصاد کشور را خراب کرده اند که ان شاءالله دستشان رو خواهد شدو دلسوزان و اهل تقوا از آنهایی که دستشان در بیت المال است ،از آنهایی که با خارج از کشوردر اتباط هستند ،جدا خواهند شد.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به ۱۷شهریور ۵۷ اظهارکرد:این روز جمعه خونین نام گرفت و شمار زیادی از مردم در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند که درواقع در این روز جوی خون براه افتاد که علو درجات برای همه شهدا ءخاصه شهدای والامقام انقلاب را از درگاه خداوند منان مسئلت داریم.

حجازی درادامه با اشاره به روز جهانی بی سوادی تصریح کرد: درحقیقت علم راهگشاست اما به شرط اینکه همراه با تقوا باشدکه علم بدون تقوا خطرناک است ،بنابراین بی سوادی را باید تبدیل به سواد همراه با تقوا کرد.

وی درادامه گفت:۲۰شهریورماه اول محرم است و این مصیبت جانسوز و جانگداز را به همه شیعیان و مسلمین جهان تسلیت عرض می کنم، آغاز دهه محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکر همراه می شود که قیام حضرت ابا عبدالله(ع) براین اساس برپا شدو در بحث امرو به معروف و نهی از منکر باید از مولایمان امام حسین علیه السلام تبعیت کنیم.

امام جمعه گچساران افزود: اساسی ترین علت همین مشکلات گرانی و معیشتی مردم عدم امر به معروف و نهی از منکر درجامعه است که متاسفانه آنطور که شایسته بود همه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام نداده اند که امثال این مشکلات درمملکت بوجود آمد.

وی تصریح کرد: خواهشی دارم از برگزارکنندگان مجالس عزاداری از همه و همه که تلاش کنید هرچه باشکوهتر اهداف قیام عاشورا را بیان کنیم و عبرت های عاشورا باید مورد توجه قرار بگیرد، تلاش شود در جلسات عزاداری ولو برای چند دقیقه ای اهداف و عبرت های عاشورا بیان شود که همه درس بگیریم.

وی درادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت:برخی از مردم رنج می کشند بچه هایشان با کیف، لباس و لوازم التحریر نامناسب و نداشته به مدرسه بروند و از همکلاسی اش خجالت بکشد باید تلاش کرد جشن عاطفه ها،کمیته امداد و آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنیم و بدانیم که خداوند حتما یاریمان خواهد کرد.

 

******************

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت: دولت هیچ گونه راهکار مناسبی ارائه نمی کند و علیه مفسیدن اقتصادی موضوع گیری می کنند و مجلس نیز کارنامه قابل قبولی ندارد.  

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه محرم گفت: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است در این ما باید همه از سبک زندگی به خصوص جهاد و امربه معروف و نهی از منکر اباعبدالله الحسین(ع) درس عبرت بگیرند.

 

وی افزود: خدمت به مردم یکی از مهمترین وظایف مسئولان است که باید به درستی و همراه با برنامه ریزی صحیح و دقیق تبیین شود.

 

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: مسئولان طراز اول کشور باید خوب بدانند که فرصت خدمت به مردم را نباید از دست بدهند که اگر این فرصت ها استفاده نکنند خیانت محسوب می شود.

 

وی تاکیدکرد: ازجمله مشکلات اساسی مردم در این چندماه ضعف مدیریت مدیران دولت در داخل کشور است که هیچ گونه نگاهی به رفع مشکلات مردم ندارند و این درحالی است که دشمن با رصد این مشکلات فشارهای خود را مضاعف تر کرده است.

 

محمودی اصل گفت: امروز برای همه ما مشخص است که مسئله اقتصاد و معیشت مردم  مهمترین چالش در کشور می باشد ولی به خاطر بی برنامگی و ضعف مدیریت مسئولان این مشکلات دو چندان شده است.

خطیب جمعه لنده خاطر نشان کرد: در بازار آشفته یک گروه دشمنان خارجی و جریان ضدانقلاب و غرب گرا با ایجاد این باور که  انقلاب به بن بست رسیده است به دنبال فروپاشی انقلاب در دهه چهارم آن هستند که لازم است خوب بدانند که تنها راه مقابله با مشکلات توجه به اقتصاد مقاومتی و مباحث داخلی است.

 

وی گفت: تفکر انقلابی همراه با نگاه عالمانه و رهبری و ثروت بی اندازه کشور می تواند این کشور را از بن بست خارج کند.

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت:گزارشات غیرواقعی هرگز مشکلی از کشور حل نخواهد کرد و اگر رویکرد ها تغییر کند و محور فعالیت ها سیاست اقتصادی مقاومتی باشد از این اوضاع عبور خواهیم کرد.

 

محمودی اصل تاکیدکرد: دولت هیچ گونه راهکار مناسبی ارائه نمی کند و علیه مفسیدن اقتصادی موضوع گیری می کنند و مجلس نیز کارنامه قابل قبولی ندارد.

 

خطیب جمعه لنده گفت:در سه روز گذشته طرح های مختلف مجلس به خصوص طرح شفاف سازی و تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی مخالفت می کنند و این در حالی است که دغدغه برخی نمایندگان مردم در مجلس حمله به سپاه و شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: افرادی که به اماکن راه پیدا می کنند به گونه صحبت می کنند که درد مردم را درک نمی کنند.

خطیب جمعه لنده گفت: مردم گله مندند چرا نباید این مشکلات به جایی ختم نمی شود چرا فرصت سوزی ها ادامه دارد و قدمی راسخ در جهت رفع مشکلات مردم برداشته نمی شود.

وی گفت: محاکمه دلالان بازار ارز در کنار برخی از پوست کلفتان بدهکاربانکی و رسیدگی صریح به پرونده دانه درشت ها از اقدامات قابل قبول دستگاه قضا است.

امام جمعه  لنده گفت: حل مشکلات ما در حالی است که باید از اروپایی ها باید قطع امید کرد و ممنوعت مذاکره با امریکا باید مد نظر قرارگیرد چرا که در شصت سال گذشته این ثابت شده است و در برجام به این تجربه نیز رسیدیم که ناجوانمردانه و با وجود بی عرضگی برخی ها تجربه شکست را در مذاکرات گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: آن کسانی که قصد اذیت مردم را دارند خوب بدانند که روسیاهی از آنان در تاریخ این مملکت ماندگار خواهد ماند و ملت خوب آنان را خواهند شناخت.

محمودی اصل گفت: دولت ملزم است که از فرصت های بیشمار استفاده کند و باید روزنه های فساد را بببند و دستگاه های نظارتی از همان اول جلوی این همه خیانت را بگیرند.

وی به فرصت کمک به دانش آموزان محروم در آستانه ماه مهر اشاره کرد وگفت: جشن عاطفه ها در پیش است و همه مردم باید در زمینه تامین هزینه پوشاک ولوازم التحریر دانش آموزان نیازمند با این وضعیت اقتصادی کمک کنند.

خطیب جمعه لنده در پایان نیز یاد و خاطره شهیدان مدنی، طالقانی و خیابانی از مبارزان و روحانیون مبارز انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

******************

 

خطیب موقت جمعه یاسوج گفت: نشست سه جانبه ترکیه ایران و سوریه که فردا انجام می شود  حساسیت بالایی دارد چرا که  بساط تروریست ها در سوریه جمع شده، و غرب همین روزها اعلام می کند که جنگ تمام عیار علیه سوریه به راه می اندازد این روزها رئیس جمهور آمریکا دارد مشروئیطش را از دست می دهد.

حجت الاسلام  حسینی صدر در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت از هر نوع دروغی باید پرهیز کرد حتی اگر شوخی باشد این دروغ کوچک باشد یا بزرگ لذا در هر سطحی دروغ نهی شده است به ویژه دروغ هایی که از روی شوخی است گاهی گناهانی تیز در آن وجود دارد مثلا مسخره کردن یک نفر برای خنده دیگران این جهل و نادانی است.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: توبه کسی که دروغ می گوید باید استغفار کند در بیان نشانه های آخرالزمان و قیامت این است که در احادیث گفته شده پیش از قیامت دروغ گفتن نزد مردم ظرافت و خوب است گوش دادن به دروغ نوشتن و خواندن دروغ نیز همچون دروغ گفتن حرام است از دروغ اجتناب و پرهیز کنید.

وی عنوان کرد: طوریه از دروغ جداست طوریه سه حکم دارد یکی در جایی که انسان در خطر باشد جان و مال نیز در خطر باشد کسانی که جرم کردند و فرار کردند شامل این قانون نمی شوند کسانی که برای فرار از مجازات به دروغ متوصل می شوند  شامل این طوریه نمی شود.

حجت الاسلام حسینی صدر افزود: جایی که جان مسلمان در معرض خطر باشد نی شود دروغ گفت جایی که دوغ گفتن مجاز است اصلاح ذات البین است مثلا با دروغ کینه را کمتر کند دشمنی را کمتر کند و یا درگیری را از بین برد اینجا است که دروغ استثنا شده است بعد از هر واجبی هیچ عملی ثواب به اصلاح ذات البین نمی رسد ثواب بسیار زیادی دارد.

حجت الاسلام حسینی صدر در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت این هفته آغاز قیام خونین حضرت اباعبدالحسین است که اسلام را بیمه کرد یکی از مهمترین پیامدهای قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است که اصل آن مبارزه با خداست .

وی گفت هر امام معصومی متناسب با طاغوتیان زمان خودشان مبارزه کردند امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است واجب کفایی نیست واجبی که همه متعهد هستند انجام دهند این کار ثواب دارد اگر همه آمار به معروف باشند و از منکرات نهی کنند خیلی از جرائم امروز اتفاق نمی افتد و این یک وظیفه است امامان معصوم ما انجام می دادند پا نیز باید انجام دهیم از مبانی دینی ماست.

وی با بیان اینکه فلسفه بعثت پیامبران امر به معروف بوده است که خوبی ها را ترویج دهند و زشتی ها را برای ترک مردم بیان کنند، گفت: رقابت های در عزاداری معنا ندارد باید به سمت اخلاص برویم مجالس خانگی برای عزاداری امام حسین اهمیت دارد برای مجالس  خانگی محرم ارزش قائل شویم.

۱۷ شهریور تهگعداد زیادی از مردم در میدان ژاله قدیم و شهدای امروز به شهادت رسیدند که رژیم پهلوی آن جنایتاتی را در سال ۵۶ انجام می داد در این سال اعتراضاتی رخ می دهد و راهپیمایی های بود که مردم سرکوب می شدند در تابستان  سال ۵۷ دولت شریف امامی در ۵ شهریور ۵۷ تشکیل شد تحت عنوان دولت آشتی ملی تشکیل شد شاه سخنرانی کرد و گفت هیچکس نمی تواند من را از قدرت پایین بکشد.

حجت الاسلام حسینی گفت:  صدر شهریور ماه سال ۵۷ در لیالی قدر بود که مردم از این شب ها استفاده کردند و منبرها پر بود از اعتراضاتی به دلیل   جنایت هایی که  انجام می شد شاه دستور داده بود هیچ تجمعی نباید انجام شود اما در عید سعید فطر ۱۷ شهریور ۵۷ با حضور پر شور مردم برگزار شد تجمع عظیمی برگزار شد و صبح روز ۱۷ شهریور اعلام حکومت نظامی شد سیر جمعیت از ۶ صبح آغاز شد و در آن مکان پر بود از ارتش شاه و توپ و تانک که مردم را به رگبار و گلوله بستند و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیدند و در ۱۸ شهریور امام ره در سخنرانی گفتند که شیب سقوط رژیم از ۱۷ شهریور آغاز شده است و دیدیم که چگونه نابود شدند.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: این روز پیامدهایی داشت اول تحکیم رهبری امام بود و آگاه سازی و بصیرت مردم بود چون اشوب به وجود آمد اقتصاد در آن روزها بحرانی شد و بحران بیکاری زیاد بود ارتش ضعیف شد اعتصاب کننده هه را سرکوب می کرد در بدنه حکومت و ارتش اختلاف به وجود آمد  آرمان های انقلاب را رهبر بیان کردند و توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی گفت: ۱۷ شهریور یکی از روزهایی بود که به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب داد و باعث سرنگونی هرچه سریع تر رژیم پهلوی شد.

وی گفت: نشست سه جانبه ترکیه ایران و سوریه که فردا انجام می شود  حساسیت بالایی دارد چرا که  بساط تروریست ها در سوریه جمع شده، و غرب همین روزها اعلام می کند که جنگ تمام عیار علیه سوریه به راه می اندازد این روزها رئیس جمهور آمریکا دارد مشروئیطش را از دست می دهد.

حجت السلام حسینی صدر گفت رئیس جمهور آمریکا اکنون مشروئیط لازم را ندارد  رهبر انقلاب فرمودند چرا کاری را انجام دهیم که آمریکا دنبال آن است آمریکا این روزها نیازمند مذاکره با ایران هستند چرا باید مذاکره کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج خاطر نشان کرد برای رفع این مشکلات باید کار جهت انجام شود از مسولان استان می خواهیم با مفاسد اجتماعی برخورد کنند از مطالبات عمومی مردم است باید با مفسدان برخورد شود قیمت های سرسام آور در بازار وجود دارد که خیلی ها را می توان جلو گیری کرد.

وی افزود: معنا ندارد  که امروز یک کالا یمینی دارد و فردا قیمت دو برابر دارد افزایش قیمت پوشک بچه این جه معنایی دارد کالاهای مورد نیاز مردم احتکار می شود از  اطلاعات تعزیرات  و مسولان خواهش می کنیم تلاش کنند این مشکلات بر طرف شود.
 

*****************

خطیب جمعه موقت چرام گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی به یک مطالبه عمومی در میان جامعه تبدیل شده است اما وکلای ملت به جای مبارزه با فساد، علیه این مبارزه قیام کرده‌اند و طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را که به اذعان خود نمایندگان مجلس مهمترین کار مجلس دهم بود به بهانه بار مالی از دستور کار خارج کردند

 

حجت‌الاسلام فرهمند امام جمعه موقت چرام. ظهر امروز در نمازجمعه چرام با اشاره به فرمایش امام حسین در روز عاشورا که فرمود نه من با یزید بیعت میکنم نه کسی که مثل من است با امثال یزید بیعت می کنند، خاطرنشان کرد: این یک درس سیاسی است برای دولت و سیاسیون که اباعبدالله  با یک بیعت می‌توانست ارزش‌های دینی و انسانی را زیر پا بگذارد و جان خودش و اهل بیتش را بخرد اما ایستاد و مقاومت کرد و فرمود مرگ با عزت بهتر از زندگی پر از ننگ و عار است.

وی افزود: کسانی که به هر بهانه‌ای دنبال ایجاد ارتباط با شیطان هستند این درس‌ها را یاد بگیرند، کسانی که دنبال اجرای برجام‌های ۲ و ۳ هستند بدانند دچار خسران ابدی و ننگ همیشه خواهند شد.

 خطیب جمعه موقت چرام به اتفاقات اخیر در خانه ملت اشاره داشت که برخی شبهات را بین مردم بیشتر کرده است و تصریح کرد: اگر از مردم شریف سوال شود که چه چیزی در وضعیت فعلی کشور بسیار آزار دهنده است قطعا قبل از بیان تحریم، مسائل فساد اقتصادی بین مسؤولان و آقازاده‌های مسؤولین را مطرح خواهند کرد.

حجت‌الاسلام فرهمند افزود: الان مبارزه با مفاسد اقتصادی به یک مطالبه عمومی در میان جامعه تبدیل شده است اما وکلای ملت به جای مبارزه با فساد علیه این مبارزه قیام کرده‌اند و طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را که به اذعان خود نمایندگان مجلس مهمترین کار مجلس دهم بود به بهانه بار مالی از دستور کار خارج کردند، نمایندگان لیست امید به استناد به حرف دولت و به بهانه بار مالی این طرح را خارج کردند.

وی با تاکید بر این مطلب که در این باره ذکر چند مطلب حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اول اینکه چه کسانی و با چه سندی این طرح را از دستور کار خارج کردند، معلوم است دولت و بعضی مسؤولانی که دستشان در مفاسد اقتصادی است با این طرح جامع مخالفت می‌کنند، اولا این طرح نزدیک ۵۰ ماده و تبصره و بند دارد و فقط دو یا سه بند آن بار مالی داشته که همین بار مالی هم در طرح دیده شده بود که چگونه تامین شود.

امام جمعه موقت چرام ادامه داد: مطلب دوم اینکه کار از دو حالت خارج نیست بعضی ها یا نگران اموالی هستند که از راه مفسده به دست آوردند و یا از دست می‌دادند و یا اینکه دنبال همچون اموالی بودند و این طرح را سد محکمی در مقابل امیال خود می‌دیدند در هر دو صورت بدانند که آنها در معرض قضاوت مردم و آیندگان قرار خواهند گرفت و کسانی که به عنوان وکیل مردم به جای دفاع از حق مردم و مبارزه با فساد، علیه مبارزه با فساد ایستادند، اعتماد عمومی مردم را از دست دادند و در تاریخ روسیاه خواهند شد.
 

*****************

 

امام جمعه شهر لیکک: ماه محرم نشان داد که در هر شرایط حق بر باطل پیروز خواهد شد و ابزار و امکانات ویژه نمی خواهد فقط ارداه راسخ می طلبد.

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی،بر بخشش و توبه پذیر بودن خداوند تاکید کرد و گفت:نباید تحت هیچ شرایطی از رحمت الهی ناامید شویم.

حجت الاسلام افروغی افزود: به تعویق انداختن توبه منجر به از دست دادن فرصت برای توبه می شود.

 

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تسلیت آغاز ماه محرم،گفت: انسان وقتی حادثه عاشورا را ملاحظه کرده و اخلاص اصحاب امام حسین علیه السلام را دیده و به درون خود می نگرد،متوجه می شود که برای یاری رساندن ولایت فقیه باید خیلی از پلیدی های درون خود را بزداید.

وی افزود: ماه محرم نشان داد که در هر شرایط حق بر باطل پیروز خواهد شد و ابزار و امکانات ویژه نمی خواهد فقط ارداه راسخ می طلبد.

امام جمعه شهر لیکک خاطر نشان کرد: عده ای به نام ولایت قدرت بدست می گیرند اما علیه ولایت قد علم می کنند.

 

استان مرکزی

 

به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اراک با اشاره به ایام پایانی ماه ذی‌الحجه و لزوم محاسبه نفس گفت: در روایات متعدد از معصومین بر محاسبه اعمال سفارش شده تا جایی که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده به حساب خودتان برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند.

وی افزود: در روز قیامت از جوانی، عمر، مال و ولایت سؤال می‌کنند، بنابراین باید همیشه مراقب اعمال و رفتار خود بود و به محاسبه خود پرداخت و دید که آیا از فرصت‌ها استفاده کرده‌ایم یا خیر؟

ملت ایران همواره در برابر مشکلات و سختی ها صبور بوده است

امام جمعه اراک، صبر را مهمترین رکن ایمان دانست و بیان کرد: صبر از ایمان، همانند سر از پیکر است، در راه خدا و در فرهنگ دینی و اسلامی بسیار به آن تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه صبر در برابر آزمون های الهی، بلاهای طبیعی و حوادث ناگوار، انسان را همانند فولاد محکم و راسخ می کند افزود: انسان مؤمن در سخت‌ترین شرایط مانند حضرت زینب کبری سلام الله علیها صبر می‌کند، جز زیبایی نمی‌بیند.

دری نجف آبادی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در زمان ٨ سال جنگ تحمیلی و آن شرایط دشوار و طاقت‌فرسا با اتکا به صبر و توکل، توانست دشمن را با آن همه تجهیزات و برنامه‌های دقیق، شکست بدهد و پیروز میدان شود.

استکبار ستیزی اساس ترین درس مکتب حسینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ضمن دعوت عموم مردم به برپایی مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه‌السلام گفت: ملت ایران شیفته و دلباخته امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند، نه تنها ایران بلکه جهان از شرق تا غرب دلداده‌ی امام حسین(ع) هستند.

وی تأکید کرد‌: مکتب حسینی مکتب توحید و معرفت، جهاد و شهادت، دفاع از حق و مظلوم، مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار است.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر عزاداری صحیح، از تمامی دست‌اندرکاران و خادمان برپایی مراسمات عزای حسینی خواست، کارهایی که باعث وهن و خشم و ترس نسبت به عزاداری و مکتب حسینی می‌شود، پرهیز کنند و همه در کمال اخلاص و صفا و به دور از خودنمایی به احیای شعائر حسینی بپردازند.

دشمن با تمام قوا در عرصه جنگ روانی و مأیوس سازی مردم وارد شده است

امام جمعه اراک با تأکید به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان اظهار کرد: دشمنان در عملیات گستره‌ی روانی تمام قوای خود را از همیشه قوی‌تر وارد میدان کردند تا مردم را مأیوس و ناامید کنند، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و فریب جنگ روانی دشمن را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان دولتی برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان و رفاه مردم، تمام تلاش خود را در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور به کار گیرند.

 

فارس

 

به نقل از شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام شانزدهم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه قرآن کریم به ما می آموزد که تا وقتی در مسیر حق گام بر می داریم از هیچ چیزی نترسیم، گفت: بیگانگان و دشمنان از دیرباز تاکنون با تلقین، دروغ پردازی و بزرگنماییِ کوچکترین مسئله سعی در ترساندن و ناامید کردن ملت ما و دیگر مسلمانان داشته اند.

  امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه شما مردم باید فوت و فن ها را بشناسید و بدانید که این شگرد رسانه ای آنها برای ناامید کردن ما است تا دیگر مقاومتی نداشته باشیم، تصریح کرد: امروزه دلسوزان و رهبر انقلاب تنها یک نگرانی دارند که این ملت مؤمن تبلیغات دروغ آنها را باور کنند و بترسند.   وی با اظهار اینکه سِحرِ رسانه ای دستگاهِ استکبار رنگ خود را خواهد باخت، افزود: مرگ بر آمریکایِ ملت دارد به نتیجه می رسد، این مسیر الهی که شروع کرده اید و با توکل در مسیر خداوند متعال گام بر می دارید نتیجه اش تنها پیروزی است و نهایتا دشمنان شما خوار و ذلیل خواهند شد.    اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد نماینده ولی فقیه در استان فارس درخصوص ضرورت رعایت تقوا، اظهار داشت: همه ما موظف به رعایت تقوا و تقویت آن هستیم چرا که اگر تقوا در جامعه حاکم باشد فسادی رخ نخواهد داد.   دژکام بیان کرد: مسئولان باید با رعایتِ تقوا تلاش کنند تا آنچه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است، حل شود و آنچه در بلند مدت حل می شود مردم امیدوار باشند که مسئولان با دلسوزی برای حل آن تلاش می کنند اگر اینگونه باشند مردم صبر و دعا می کنند و کار هم پیش خواهد رفت.   امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز هفدهم شهریور ماه و جنایات رژیم پهلوی در این روز، گفت: سالها قبل ظالمان ستم پیشه پهلوی با کمک مستشاران آمریکایی و اسرائیلی ها در خیابان ۱۷ شهریور (خیابان لاله) ایستاده بودند و مردم را به آتش و خون کشیدند و تعدادی زیادی را کشتند.   وی با اعلام اینکه این لکه ننگ هرگز از دامن پهلوی پاک نخواهد شد، اظهار داشت: یاد و خاطره زنان و مردان بزرگ و غیوری که در انقلاب به دلیل سر دادن الله اکبر جان خود را از دست دادند را گرامی می داریم و از آنها برای ادامه راهِ روشنشان استمداد می طلبیم.   تاکید بر بارخوانی سیره و مکتب اباعبدالله (ع) در ایام محرم/ مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است دژکام با اشاره به شروع ایام محرم از سه شنبه آینده، اظهار داشت: هر که برای عزیزِ زهرا اشک بریزد مورد لطف و مغفرت الهی قرار می گیرد؛ سیره و مکتب اباعبدالله (ع) را باید در این دهه بازخوانی کنیم و به نسل جوان نیز یاد بدهیم تا از این مسیر دور نشویم چرا که عاقبت بخیری و روشنایی در این مسیر قرار دارد.   امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسیر امام حسین (ع) برای همیشه ی بشر ترسیم شده است، گفت: این راه، ایستادگی در برابر ظالم و سر دادن فریاد عدالتخواهی را به مظلومان، روش زندگی، چگونگی مقابله با مفاسد اجتماعی، مبارزه با فساد و به صلاح و سامان رساندن جامعه را درس می دهد؛ اصل و حقیقت این مکتب برای ایستادگی بر علیه فساد، ظلم و دادخواهی بوده است.   نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار اینکه باید فرصت حضور در مجالس و سینه زنی ها مغتنم شمرده شوند، بیان کرد: امروزه لیست مفصلی از مفاسد اجتماعی را می بینید که ممکن است در هر گوشه ای از جامعه نفوذ کرده باشد لذا حسینیه ها و هیئت ها باید با تعصی از مکتب سیدالشهدا در این راستا برنامه ریزی و ساماندهی داشته باشند و مقابل فساد، زشتی و پلیدی بایستند.   وی خطاب به گردانندگان هیئات گفت: لازم است با مطالعه و تبیین سیره اباعبدالله الحسین (ع)، در مسیر هدایت جامعه به سمت صلاح با روش حسینی گام برداشته شود.   دژکام در ادامه بر تلاش های بی وقفه دشمنان برای آسیب زدن به این انقلاب، تصریح کرد: مستکبران و بیگانگان از سالها قبل در تمامی مواقع نشان داده اند که برای از پای انداختن ما کمر همت بسته اند و در زمان های مختلف نیز بارها تلاش کرده اند اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.   همتِ عالی درونی لازمه حل مشکل اقتصادی امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه مسلم بدانید این دشمنان دیرینه در زمان های مختلف ملت ما را کشته اند و اگر بتوانند با زهم این کار را انجام می دهند، گفت: دشمنان گفته اند به هر شکلی که شده نمی گذارند این انقلاب، چهل ساله شود و برای این موضوع برنامه ریزی و هزینه های بسیاری کرده اند لذا باید همه مراقب باشیم و برای ایجاد امنیت به ماموران امنیتی کمک بدهیم و در هیئات و حسینیه ها مراقب باشیم چرا که ممکن است افراد نفوذی دشمن برای آسیب زدن برنامه هایی داشته باشند.   وی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از سرشکستگی شان در برهه های مختلف اکنون به سراغ فشارهای اقتصادی و جنگ رسانه ای رفته اند بنابراین باید با صبر و تلاش، اقتصاد مقاومتی را ایجاد کینم تا برنامه ریزی های دشمنان تاثیری بر ما نگذارد.   نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: بارها اعلام شده که تنها درصد محدودی از مشکلات اقتصادی ما به دلیل تحریم ها است و بخش عظیم آن متوجه ضعف مدیریتی داخلی است لذا باید از درون همت عالی داشته باشیم و با وحدت، این مسائل را حل کنیم.   دژکام همچنین گفت: بیگانگان در نظر دارند آشوب آفرینی در کشورمان داشته باشند و ما نباید اجازه بدهیم که به هدف شومشان برسند.   فراخوان شرکت در جشن عاطفه ها و رسیدگی به فقرا و ایتام امام جمعه شیراز با بیان اینکه لازم است از حیث امینت و ایجاد آرامش به نیروهای امنیتی کمک بدهیم که همه بدانند لشکر امام حسین سازماندهی شده هستند و در راستای ایجاد امنیت گام بر می دارند، افزود: ان شاءالله از این جنگ همه جانبه ی ترکیبی عبور خواهیم کرد.   وی خطاب به مردم با اعلام اینکه الان نزدیک ماهِ مهر و شروع سال تحصیلی هستیم و خانواده هایی وجود دارند که می خواهند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند اما امکانات لازم برای فرستادن این بچه ها به مدرسه را ندارند، گفت: کمیته امداد جشن عاطفه ها را برای همین منظور راه اندازی کرده است، لازم است همگی در این کار خوب و خیر تلاش کنیم.   دژکام در انتها اظهار داشت: اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر ما به قلدرها اثرگذار باشد و مطمئن باشیم که خدا ما را در دادخواهی هایمان یاری می کند به یتیمان و فقرا رسیدگی کنیم تا دعای خیر این عزیزان بدرقه راهمان باشد.

  بوشهر
  به نقل از سپاس؛ حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در ماه محرم باید نگاه ویژه‌ای به برگزاری مراسم و برنامه‌ها داشته باشیم و از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در عزاداری ها باید از بدعت‌ها جلوگیری شود، ادامه داد: تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) یکی از موضوعات جدی است که باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

دشتی افزود: از بانیان  مساجد و مراکز مذهبی انتظار می‌رود به عزاداری‌های ماه محرم توجه ویژه شود تا ضمن جلوگیری از انحرافات، بروز آسیب‌ها و کجروی‌ها، سبب روشن‌گری و حل مشکلات جامعه شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان بیان کرد: دشمنان با ایجاد جنگ اقتصادی دنبال ترویج حس ناامیدی در سطح کشور هستند و می‌خواهند مردم را به نظام و مسئولان بدبین کنند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری در صورتی که نخبگان کشور شرایط را درک نکنند و وارد عمل نشوند ضربه خواهیم خورد، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی کشور در این شرایط ترویج اتحاد و همدلی است.

حجت‌الاسلام دشتی با تاکید بر اهمیت بسیار بالای کنارگذاشتن اختلاف‌های سلیقه‌ای و سیاسی تصریح کرد: حالا زمان آن نیست که دنبال مقصر باشیم و همدیگر را متهم کنیم و باید متحد برای عبور از مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی جایگاه خاصی در سطح دنیا دارد، افزود: دستیابی به فناوری هسته‌ای، حقوق بشر و قدرت موشکی ایران مشکل استکبار نیست بلکه آنها با هدف‌های انقلاب اسلامی مشکل دارند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه نباید در مقابل این دسیسه‌ها همدیگر را مقصر بدانیم، گفت: نباید اختلاف داخلی باعث شود که یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس مدعی شود که ایران را گرفتار خود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف دشمن رسیدن به جنگ رسانه‌ای و تبلیغ ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام است اضافه کرد: مشکلات اقتصادی مروبط به امروز نیست و از گذشته وجود داشته است ولی جامعه دانشگاهی و حوزوی نظام اقتصادی اسلامی بومی را برای عبور از این مشکلات تعریف نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز هم نظام بانکداری اسلامی بومی نداریم، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه به فکر تدوین یک نظام اقتصادی اسلامی برای کشور باشند.

وی با بیان اینکه تقویت اتحاد و انسجام راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است، تصریح کرد: جنگ بزرگتر از جنگ اقتصادی که گرفتار آن هستیم جنگ رسانه‌ای است که ریشه جنگ اقتصادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: در راستای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، حوزه‌های علمیه انقلابی باید اقتصاد اسلامی را تدوین و دانشگاها نیز در این عرصه متخصصان مورد نیاز جامعه را تربیت کنند تا هر روز شاهد تغییر و نوسانات اوضاع اقتصادی جامعه نباشیم.

به مشکلات شهرستان عسلویه رسیدگی شود

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با ذکر این سخن از امام باقر(ع) که فرمودند کامل‌ترین ایمان برای شخص مومن آن است که اخلاقش از همه نیک‌تر باشد اظهار داشت: برخی افراد به مبانی دینی پایبندند و به دستورات دینی مقید هستند اما در اخلاق معاشرتی کم دارند، نداشتن اخلاق نقیصه ای بزرگ در ایمان است.

وی همچنین با ذکر این فرمایش پیامبر اسلام که فرمود «از ویژگی مومن این است که اهل تملق نیست»، اضافه کرد: چاپلوسی و تملق برای مومن نهی شده مگر در راه فراگیری علم که در این راه تملق و چاپلوسی ایرادی ندارد.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی مومن از نگاه پیامبر این است که خدا از مومن ضعیف خشمناک است. آن کسی که نهی از منکر نمی‌کند خدا از او خشمناک است، نهی منکر تنها با تندی و خشم نیست با زبان نرم و متانت باید نهی از منکر کرد، این وظیفه برعهده آحاد مردم مسلمان است.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: در موضوعات اقتصادی باید قوی پرحجم و با کیفیت کارکرد و باید خلاءها را پر کرد. مسئولان روز و شب نشناسند، دردمند باشند و مشکلات را با وجود لمس کنند. مشکلات اقتصادی مردم امروز سنگین است و تعداد کثیری از مردم سخت گرفتارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص مذاکره با اروپا فرمودند که مذاکره با آنها قطع نشود اما در مورد برجام و مسایل اقتصادی از آنها قطع امید کنید. با نگاه شک آلود به حرف‌ها و وعده‌های آنها نگاه کنید و از صحبت‌های آنها اعتماد حاصل نمی‌شود. منتظر بسته‌های آنها نمانید و خودتان آستین بالا بزنید و کار کنید.

هاشمی نژاد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: این ایام را پیشاپیش تسلیت عرض می‌کنم. برنامه‌های عزاداری نسبتا خوب در شهرستان برگزار می‌شود و باید با توجه اعتقاد و علاقه ویژه به امام حسین (ع) عزاداری کنید.

وی تصریح کرد: اهداف بلند آن حضرت را دنبال کنید و منبری‌ها و سخنرانان انگیزه و اهداف عالی امام حسین را بیان کنند تا درس های عاشورا را بشناسیم. اول پای منبر بنشینیم بعد در هیئت و عزاداری شرکت کنیم. کسانی که هیئتی شدند، از منابر هیئتی شدند. منبر مقدس است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به سفر رئیس جمهور به عسلویه گفت: متاسفانه این سفر ثمری برای شهرستان نداشت. اگر به وزیر دستور اکید بدهند که بیکاران شهرستان را مشغول کنند یا اگر دستور دهند فلرها را خاموش کنند و آلودگی را کنترل کنند، این ارزش دارد و این برای مردم فایده دارد.

وی افزود: اینکه قرارداد ببندند در خوزستان یا جای دیگر کاری انجام شود، چرا این مسائل برای عسلویه نباشد و فلرها کنترل نشود؟ شما که آمدید شهرستان برای رفع آلودگی کار نکردید. باید دستور بدهید این آلودگی کنترل شود.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه حضور رئیس جمهور باید برای شهرستان برکات داشته باشد، افزود: اگر قرار است دردی از این شهرستان دوا شود، رفع آلودگی و بیکاری است. دستور بدهید و برخورد کنید که چرا انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این سفر نتیجه خوبی برای شهرستان نداشت و صدای مردم که ما می گوییم بشنوند و فکری به حال مردم کنند. جوانان بیکار مشغول شوند. این سفره باید بهره‌ای برای جوانان این شهرستان و این استان داشته باشد. اینکه فقط نورچشمی‌ها مشغول شوند بی‌انصافی است.

امام جمعه عسلویه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران را گرامی داشت و وی را مجاهدی نستوه دانست و گفت: وی مجاهدی بود که برای پیروزی انقلاب زحمت کشیدند و سهم بزرگی داشتند.

ماه محرم فرصتی برای خودسازی است

جت الاسلام ابراهیم بحرانی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای همیشه پایه‌های حکومت کفر را متزلزل کرد و الهام‌بخش انقلاب‌های بیداری شد و انقلاب ما نیز پرتویی از نهضت عاشورا است.

وی شهادت در راه خدا و نهراسیدن از دشمن را از درس‌های نهضت حسینی برشمرد و افزود: وجود جوانان پرشور، مؤمن و انقلابی همچون شهید حججی‌ها در سراسر عالم که در مقابل استکبار سینه سپر می‌کنند نشان از تداوم قیام عاشوراست و راه مبارزه با ظلم و فساد ادامه دارد و همین جوانان محاسبات دشمن را بهم زده اند.

امام جمعه موقت بندر دیر گفت: هدف دشمن از جنگ اقتصادی و رسانه ای ایجاد اضطراب و یأس و نامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم به مسئولین و نظام و بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور است که باید مراقب باشیم ما در زمین دشمن بازی نکنیم.

بحرانی اضافه کرد: راه علاج کشور خالی کردن پشت دولت نیست و همین دولت با کار جهادی باید بدنبال حل مشکلات مردم باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه عده ای ندانسته با بزرگنمایی مشکلات و تخریب دولت و برخی نیز با استفاده از این فضا دانسته توپ را در زمین نظام و رهبری می اندازند تا عقده های چهل ساله خود را بگشایند.

خطیب جمعه بندر دیر بیان کرد: اگر آمریکایی ها از دست ایران عصبانی باشند حق دارند چون دشمن ما هستند اما اینکه عده ای که سر سفره این نظام هستند و از اقتدار و فضای آرام آن استفاده می کنند بخواهند ناراحت باشند و حرف دشمن را تکرار کنند جای تعجب دارد.

وی یاد آور: هم آمریکایی ها و هم کسانی که در داخل حرف آنها را تکرار می کنند هنوز قدرت این نظام و مردم را نشناخته اند.

بحرانی با بیان اینکه قدرت ما برخواسته از یک نظام دینی و مردمی است، تأکید کرد: رابطه بین امام و امت عمیق و قلبی و اعتقادی است و آمریکایی ها این سیستم را درک نمی کنند.

امام جمعه موقت بندر دیر خاطرنشان کرد: تا زمانی که این نظام دینی بر جامعه حاکم است دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و ما نیز آن را لمس کرده ایم اما با همت مسئولین که کارهای خوبی در مبارزه با مفسدان اقتصادی شروع کرده اند و با کمک مردم می توانیم از این گردنه سخت نیز عبور کنیم.

بحرانی با بیان اینکه مجالس حسینی همانند نهضت امام حسین(ع) باید روشنگر، بیدار گر و عامل وحدت باشد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و حفظ و تقویت نظام اسلامی نیز بزرگترین معروف است.

وی افزود: کمک به دولت، تقویت تولید داخلی از جمله معروف ها و تضعیف نظام ، تخریب دولت و مسئولین و احتکار و اختلاف افکنی نیز از مصادیق منکر است.

خطیب جمعه دیر با اشاره به جشن عاطفه ها اظهار کرد: مردم و خیرین در راستای کمک به دانش آموزان بی بصاعت برای تأمین لوازم اولیه مدرسه با مؤسسات خیریه همکاری کنند.

بحرانی با اشاره به مشکلات دو جایگاه سوخت شهر دیر عنوان کرد: زمانی که یک جایگاه سوخت در دیر وجود داشت مشکلات کمتری داشتیم و اکنون با وجود دو جایگاه سوخت صف های طولانی توجیهی ندارد که از مسئولین استان و شرکت فراورده های نفتی می خواهیم این مشکل را پیگیری کنند.

وی گفت: مسئولین با متصدیان این جایگاه ها اتمام حجت و در صورت ناتوانی در مدیریت، سلب امتیاز شوند و به افراد دیگری واگذار کنند تا مشکل مردم در این زمینه حل شود.

بحرانی یاد آور شد: تخلفات رانندگی بویژه از سوی موتور سواران در شهر خطرناک و حادثه آفرین است که امیدواریم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به یک فرهنگ عمومی نزد مردم تبدیل شود.

تعامل مسئولین با مردم افزایش یابد

حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بردخون با توصیه به رعایت تقوای الهی ویژگی های دولتمردان و شاخص های حکومت علوی از دیدگاه امام علی(ع) را برشمرد و اظهار کرد: حاکمان اسلامی باید ویژگی های عدالت، مردم داری و مردم باوری و قاطعیت در اجرای فرامین و احکام الهی را از حکومت امام علی الگو بگیرند.

وی بر ضرورت استفاده از افراد شایسته در حکومت تأکید کرد و گفت: مردم همواره حامی و همراه انقلاب و نظام اسلامی بوده اند و مسئولان باید آنان را باور کنند و حرفهای آنها را بشنوند و در بین مردم حاضر شوند زیرا هرچه داریم از مردم است.

رکنی حسینی افزود: مسئولان با حضور در جمع مردم خود واقعیت ها را ببینند و به واسطه ها اعتماد نکنند چرا که تملق و چاپلوسی در جامعه رایج شده و با این اقدامات تلاش کنند دیوار بی اعتمادی و فاصله ها بین مردم و مسئولان برداشته شود.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد، اضافه کرد: در این مدت شاهد انواع تحریم ها، تهدیدها و توطئه ها بوده ایم و امروز نیز با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که خطرش کمتر از جنگ نظامی نیست و هدف اصلی آن جداکردن مردم از مسئولان است.

وی ادامه داد: ارزش پول ملی کاهش یافته و زندگی مردم با دلار گره خورده که وظیفه مسئولان در این دوره سنگین تر شده و نیاز به تیم اقتصادی قوی داریم اما به دلیل ضعف تیم اقتصادی در دولت، قادر به رفع مشکلات نیستند و دولتمردان به تماشاچی تبدیل شده اند و ابزاری برای کنترل اوضاع اقتصادی ندارند.

خطیب جمعه بردخون از مشکلات و ضعف های اقتصادی انتقاد کرد و گفت: تورم چندرقمی، رکود، احتکار و کاهش قدرت خرید مردم زجرآور است و با اینکه بیشتر دولت های پس از انقلاب اسلامی در دست اصلاح طلبان بوده متاسفانه راهی برای کاهش مشکلات وجود ندارد.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ناامیدی مردم است، ابراز داشت: عده ای بیان می کنند که عامل مشکلات روحانیون هستند اما آنان مسئولیتی ندارند و قادر به اقدامی نیستند و در این بین نمایندگان مجلس باید بین مردم حاضر شوند و برای مشکلات چاره اندیشی کنند و نگرانی مردم و دلسوزان نظام را رفع کنند.

امام جمعه بردخون به مناسبت های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت ۱۷ شهریور و شهادت مردم ایران اسلامی به دست رژیم طاغوت، سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و شهادت آیت الله مدنی شهید محراب را گرامی داشت.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم یادآور خاطرات و پیروزی حق بر باطل و حماسه و غلبه خون بر شمشیر است و باید مانند سال های قبل گرامی بداریم و ضمن برگزاری برنامه ها و مراسم پرمحتوا، عزاداران حسینی را تکریم کنیم و مشکلات اقتصادی باعث کم رنگ شدن برنامه ها نشود.

خطیب جمعه بردخون تصریح کرد: مردم به عشق سالار شهیدان در حسینیه ها و اماکن مقدس حاضر می شوند و این از برکت نام و یاد امام حسین(ع) و شهدای کربلا است که باور داریم انقلاب ما ریشه در محرم دارد و به همین دلیل تلاش کنیم برنامه های جذاب اجرا شود تا همه مردم از این ایام درس بگیرند و موجب جذب و بهره مندی همه اقشار شود.

حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، اظهار داشت: قیام سیدالشهدا برای امت اسلامی یک مسئله مهم است و با گذشت حدود ۱۴ قرن همچنان زنده و تازه است به علت اینکه امام حسین(ع) در اولین جملات قبل از شروع قیام و در وصیت نامه خود بیان فرمودند: من طغیانگر و طالب حکومت و دنبال فساد و ظلم نیستم. هدفم این است که امت جدم را اصلاح کنم.

وی بیان کرد: اصلاح امت پیامبر مخصوص زمان امام حسین(ع) نبود، دایره آن اینقدر وسیع است که تا ظهور امام زمان را در بر می گیرد. به همین دلیل به امام حسین(ع) از طرف خدا، رسول و ائمه نگاه ویژه است. برای اصلاح امت پیامبر در همه قرون یک راه حل وجود دارد، که بسیار موثر است، درس گرفتن و نگاه کردن به عاشورا است.

امام جمعه آبدان افزود: همه روز باید ملت ما این معنا داشته باشد که امروز عاشورا و همین جا کربلا است. این فرمایش امام یعنی با گذشت زمان کربلا و عاشورا کهنه نمی شود. هر جا یک مسلمان زندگی کند، کربلاست و هر زمانی که صبح بلند می شود، عاشوراست زیرا هر روز باید امام خود را بشناسیم، و دشمنان خدا را بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری و گریه و مجالس ، مقدمه می شود تا به امام حسین توجه کنیم و درس بگیریم و مشکل امروز خود را با نگاه به عاشورای حسینی حل کنیم. باید مجلس امام حسین باعث اتحاد شود، با استفاده از این حرکت امام حسین مسلمانان حکومت تشکیل داده و با مستکبران مقابله می شود. این تجربه برای ما محقق شده است.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: اگر زمان دیگری به ما می گفتند با کمک عاشورا می گفتند می توانید با جمعیت اندک حکومت تشکیل دهید باور نمی کردیم، ولی امام باور داشت و توانست مردم ایران را حول امام حسین جمع کرده، حکومت شاه سرنگون شد و حکومت اسلامی بر پا شد و ما در مقابل طاغوت ایستاده ایم. نظام اسلامی پیروز شد، در نظام اسلامی مشکلاتی است که با توجه به حرکت امام حسین قابل حل است.

وی تصریح کرد: مردم باید حول امام جامعه جمع شوند و تبعیت محض از ولی زمان داشته باشند. حتی اگر به قدری محاصره شوند که طفلان از بی آبی تلف شوند، پیروزی حاصل می شود. استقامت، همواره با بصیرت و صبر باعث پیروزی ماست.

امام جمعه آبدان بیان داشت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب  در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند که ما در دوره حساسی قرار داریم، نه به این معنا که دشمن بیشتر یا قوی تر شده است. بلکه ضعیفتر از اول انقلاب شده‌اند. دشمن هیچ کاری نتوانستند بکنند.

وی تاکید کرد: همه مردم می دانند که دشمنان قدرت بیشتری داشتند، انگیزه بیشتری هم داشتند، نظام هم نوپا بود، تا حدی که یک منافق رییس جمهور ما بود، جوانان بینند ما چطور بودیم، همه کاری کردند، ترور و کودتا و جنگ تحمیلی و … اما انقلاب با قدرت جلو رفت و امروز ۴۰ ساله شده استو از این جهت حساس است که ما بر خلاف جریان حاکم بر دنیا حرکت می کنیم.

وی بیان کرد: نظام عالم اینگونه است که عده‌ای سلطه گر و عده ای سلطه پذیر هستند، اما ما هیچ کدام نیستیم، بر خلاف جریان دنیا هستیم. امروز همه می دانند که رهبری ما نمونه ای در دنیا وجود ندارد، اگر ما توجه کافی به فرمایشات ایشان داشته باشیم مشکلات امروز وجود نداشت. 

امام جمعه آبدان ادامه داد: تمام مشکلات ما به دلیل نگاه اشتباه مدیریت کشور است، کافی است مدیران جامعه راه کارهای رهبری را بپذیرند. یک سخن رئیس جمهور درر راستای اقتصاد مقاومتی باعث برگشت وضعیت کشور می شود.

وی افزود: رییس جمهور امریکا مرتب دم از مذاکره با ایران می زند، علت تکرار این است که جامعه را فریب دهد که مسئولین ما برای مذاکره اجازه نمی دهند. این جنگ روانی است که می خواهند بر جامعه ما اثر کند. نمی دانند ملت ایران از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: اگر ما انتقاد می‌کنیم، می‌گوییم که چرا کار جدی انجام نمی دهید. با همین مسئولین مشکلات قابل حل است. به فرموده رهبری، ما پیشرفت های زیادی داریم که کمتر گفته می شود. مردم ما باید این پیشرفت ها را بدانند. انسان از پیشرفت ها در مدت کوتاه حیرت می کند. 

وی گفت: دولتی که تضعیف شود نمی تواند کاری انجام دهد. کارهای خوبی امروز در حال انجام هست اما مشکلاتی هم وجود دارد. نظام امت و امام مانند حکومت های دیگر نیست، امام چند برابر حامیان دولت از دولت حمایت می کند. همانگونه که از همه دولت ها حمایت کرده و می کند. عده زیادی از مردم به این دولت رای داده اند و حق دارند.البته ملت باید رشد کند و در آینده تصمیمات بهتری بگیرد و امام کمک می کند تا ملت رشد کند و تصمیم صحیح بگیرند.

لزوم برخورد انقلابی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به به نزدیک بودن ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: مسئولان هیئت‌ها باید هیئت ها را به گونه ای سامان دهند که نسبت با اتفاقات جهان اسلام و نقشه های استکبار بی تفاوت نباشند و هیئت باید محل بصیرت بخشی به عزاداران حسینی باشد.

وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم در کنار عزاداری که یک مستحب موکد است واجبات دین مثل نماز و امثال آن تقویت شود همه این عزاداری‌ها بلید برای تقویت اصول و ارزش های دین باشد. در عزاداری‌ها باید تلاش کنیم تا مزاحمت‌های مانند مزاحمت صوتی را به حداقل برسانیم و از مجلس ابی عبدالله(ع) نهایت بهره را ببریم.

امام جمعه دلوار با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: برابر آیات شریفه قرآن و کلام ارزشمند معصومین(ع)  و خصوصاً رهنمودهای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جریان کربلا ، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‏ های اجتماعی عمل به فریضه امر به معروف و نهی است. 

وی ادامه داد: قیام امام حسین برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود؛ چنان‏که  حضرت در وصیت‏نامه خود به برادرش محمد‏بن حنفیه به‏ صراحت می‏ فرماید: «اُرِیدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ.» بر این اساس ماهیت نهضت عاشورا احیای اسلام بود و وجود مقدس حسین‏ بن علی(ع) در این نهضت عملاً یک آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

زاهددوست تصریح کرد: امروز در جامعه امر به معاریفی همچون کار و تلاش وافر و خدمت و کمک‏ رسانی به یکدیگر و تعاون و همکاری در انجام امور مختلف و نیز نهی از منکراتی همچون اسراف و زیاده روی اموال فردی و عمومی، عدم توجه به حقوق عمومی و بیت المال، اشرافی گری و تجمل گرایی و مواردی از این قبیل که از اهداف مبنایی  انقلاب اسلامی است  وظیفه ای همگانی و بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای رویارویی و در برابر هم قرار دادن دو ملت شیعه ایران و عراق، افزود: متاسفانه چند سالی است با نزدیک شدن محرم و اجتماع عظیم اربعین ترویج خبرهای دروغ و شایعات بر اساس در دستور کار رسانه های دشمن قرار می گیرد و تاسف بالاتر اینکه برخی د  کشور هم با آنها هم صدا می شوند.

امام جمعه دلوار گفت: هدف آنها تحریک احساسات دو ملت و مهمتر از آن به خیال خودشان تحت تأثیر قرار دادن حضور ملت ایران در اجتماع پرشور اربعین حسینی و تضعیف دستگاه سیدالشهداست.

وی اظهار داشت: استکبار از اجتماع اربعین و شور حسینی بعنوان محور وحدت و همدلی شیعیان و امت اسلام به شدت نگران است لذا با ایجاد فضای رسانه روانی بدنبال اختلاف و کدورت بین دو ملت شیعه ایران و عراق است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: سیاست امروز استکبار و در راس آنها آمریکای بدعهد، انفکاک و اختلاف میان شیعیان و خنثی‌سازی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین است.   

وی بیان کرد: در عراق شایعه پراکنی و جنگ روانی راه انداخته اند که ایرانی ها به ناموس شما تجاوز کرده اند و در ایران شایعه می کنند که عراقی ها تجاوز کرده اند ، در آبادان و خرمشهر، این شائبه را ایجاد می‌کنند که مخفیانه آب‌شرب شما به بصره میتصل است.، اینها کار دشمن است هوشیاری و بصیرت لازم است تا انسان با دشمن همصدا نشود باید هوشیار و مراقب باشیم.. هر کجا نقطه قوت ماست دشمن برای تضعیف آن برنامه ریزی می کند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: خلاصه اینکه این دامن زدن به جریان عراق ستیزی در جامعه به نفع استکبار است و پیوند دو ملت ایران و عراق باید روز به روز مستحکم تر شود.

وی با اشاره به عملیات رسانه ای روانی دشمن و القاء اینکه همه مشکلات و گرفتاری های مردم متوجه رهبری نظام است، افزود: این جریان هم از القائات رسانه ای روانی دشمن است ولایت فقیه نقطه قوت ما و خار چشم استکبار و دشمنان اسلام است لذا به هر طریقی به دنبال تضعیف و تخریب ولایت فقیه هستند.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد:  بگونه ای در فضای رسانه ای القاء می کنند که گویی در این کشور دولت و مجلس و سایر قوا دستشان بسته است و مسئولیت‌ همه ناکارآمدی ها به عهده رهبری است.

وی گفت: مردم بخوبی می دانند بر خلاف ادعای دشمن و ایادی داخلی آنها وظایف رهبری و قوای سه گانه در قانون اساسی تعریف شده است و با این وجود هم رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات مردم  اختیارات کامل را به قوای سه گانه و خصوصا دولت داده است، همچنانکه در جمع خبرگان هم فرمودند برای حل مشکلات مردم اگر هم در جایی خلاء قانونی باشد و نیاز به اجاره رهبری باشد یقینا کمک و همراهی خواهیم کرد.

زاهددوست افزود: رهبر انقلاب در دیدار خبرگان فرمودند که وظیفه دولتی‌ها، استفاده از نظرات کارشناسان و تحرک برای حل مشکلات است. وظیفه ما، هدایت دولتی‌ها به سمت استفاده از دیدگاههای کارشناسان و حل مشکلات و خوشبین کردن مردم نسبت به تلاشهای آنها است. جلسات خصوصی بنده با مسئولان دولتی، قضایی و نظامی ۱۰ برابر جلسات عمومی و رسانه‌ای است و در این جلسات مسائل مختلفی بحث می‌شود که عموم از آن جلسات مطلع نیستند.

وی بیان کرد: بنابراین این روسای قوا هستند که باید در برابر این همه امکانات و اختیاراتی که قانون اساسی به آنها دارد پاسخگو باشند و ناکارآمدی ها متوجه خودشان است و باید پاسخگوی مردم و رهبری باشند.

امام جمعه دلوار با اشاره به گستاخی‌های مجدد رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: ترامپ برای انحراف افکار عمومی دوباره موضوع مذاکرات بدون پیش شرط و تمایل دیدار با مقامات ایرانی مطرح می کند اما باید بدانیم مشکلات ما در داخل کشور خودمان قابل حل است و این ملت و نظام الهی با تجربه ۴۰ ساله خود هیچ اعتمادی به آمریکائی ها و امثال ترامپ ندارند.

وی ادامه داد: باید همگان از بد عهدی تاریخی آمریکا در برجام درس گیرند و به عمق کینه و عداوت آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران پی ببرند. مسئولان نارضایتی‌های به حق مردم را باور کنند و با کار جهادی و شبانه روزی بدنبال برون رفت از وضعیت سخت اقتصادی مردم باشند.

زاهددوست تصریح کرد: باور کنیم که اگر چند سال قبل که رهبری معظم انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی را برای دوای بیماری اقتصادی کشور تجویز کردند به آن نسخه شفابخش عمل می شد و آقایان با عزم راسخ بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتی می رفتند امروز وضعیت کشور و مردم خیلی بهتر از این بود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید با جدیت بیشتر و برخورد بدون تعارف با مفسدان اقتصادی، احتکار کنندگان مردم را امیدوارتر کنند اضافه کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده حتی پوشاک نوزاد را هم احتکار می‌کنند در ایجا رسالت قوه قضاییه است که بدون درنگ با احتکارکنندگان کالا برخورد و مقابله کنند.

امام جمعه دلوار گفت: اینکه رهبر انقلاب معتقد می فرمایند این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی امروز حاص سوء مدیریت داخلی است معنایش همین است یعنی دولت با امکانات و اختیاراتی که در اختیار دارد می تواند بر مشکلات فائق آید.

وی بیان کرد: از همکاری و تعامل همه نهاد ها و افرادی که در برگزاری همایش بزرگداشت سردار شهید رئیسعلی دلواری نقش آفرین بودند و همچنین از حضور مردم عزیز و شریف بخش دلوار و شهرستان تنگستان و سایر شهرستانها تشکر می کنیم.

 

لرستان

 

به نقل از سفیرافلاک، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهرامروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته درخرم‌آباد برگزاری شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خرم آباد این اجلاس را یک حرکت فرهنگی برای انتقال تجربیات مدیحه سرایی دانست و گفت:همایش پیرغلامان فرصتی برای معرفی روش عزاداری، آداب و سنت مردم یک منطقه است.

 

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه ضروری دانست و گفت: ترک امربه‌معروف و نهی از منکر عواقب دردناکی دارد اگرامربه‌معروف و نهی از منکر از جامعه ای برود فساد در ابعاد مختلف جامعه را فرا می‌گیرد.

 

خطیب جمعه خرم‌آباد با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد اما برای اجرا شدن ابلاغ نشده است.

 

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مدنی در روزهای ۱۹ و۲۰ شهریورخاطرنشان کرد: ۱۷شهریور روز گرامیداشت شهدای میدان ژاله و روز شهدا نامیده شده است این حادثه را ملت ایران هرگز فراموش نمی‌کنند.

 

وی با بیان این که کشتار مردم توسط رژیم شاه در میدان ژاله سقوط رژیم شاه را سرعت بخشید، یادآورشد: آمریکا همواره دشمنی خود با ملت ایران را نشان داده است و در این حادثه نیز از جنایت رژیم شاه حمایت کرد.

 

نماینده ولی فقیه درلرستان با بیان این که دشمن با تمام توان جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ روانی را به راه انداخته است، تصریح کرد: هدف آمریکا تسلیم شدن و به فروپاشی کشاندن ایران است اما یقیناً آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی را به گور می برد.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به ضرورت تلاش شبانه روزی دولت برای غلبه بر دشمن گفت: با سستی، سهل‌انگاری و نداشتن اراده و انگیزه نمی‌توان کاری کرد باید از غرب و آمریکا قطع امید کنیم چراکه با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه کرد.

 

به گفته وی وظیفه دولت حل مشکلات اقتصادی است وباید برای آن تلاش کند؛ مردم چیزی در دست ندارند و کار زیادی نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند.

 

 عبور از مشکلات و تحریم ها با برنامه ریزی و تکیه بر ظرفیت ها امکان پذیر است

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: آمریکا اعلام کرده که تحریم های جدیدی را اعمال خواهد کرد و باید با برنامه ریزی برای ایستادگی در برابر تحریم ها آماده شویم.

وی اضافه کرد: قطعا با صبر و تلاش می توان از این برهه و تحریم ها عبور کرد و لازم و ضروری است در این شرایط اقتصادی دولت و مجلس نظارت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی از چند روز آینده ماه محرم از راه می رسد  و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان است و باید عزاداری های این ایام با هدف ترویج فرهنگ عاشورا باشد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: هیات های عزاداری در ایام محرم از عزاداری طولانی تا پاسی از شب خوداری کنند و نباید با بدحجابی زمینه گناه فراهم شود.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است و لازم است اگر منکری صورت گیرد تذکرات صورت گیرد.

خطیب جمعه بروجرد افزود: اعضای شورای شهر بروجرد اختلافاتی دارند و باید این افراد به خاطر مردم اختلافات را کنار بگذارند و با دوری از اختلافات می توان زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

به گفته وی در سطح شهر شاهد اقدامات موثری مانند آسفالت، ساماندهی و حل مشکلات از سوی شهرداری هستیم و باید اختلافات کنار گذاشته شود تا اقداماتی صورت گیرد.

به گفته وی روز گذشته پدر دو شهید و نماینده بروجرد دار فانی را وداع گفتند که تشییع جنازه بسیار با شکوهی برگزار شد که مردم با حضور خود ثابت کردند پایبند به ارزشها و شهدا هستند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: در آستانه سالروز ۱۷شهریور هستیم و در این روز جوانان زیادی به رگبار بسته شدند  و بر این اصور بودند که با این اقدام مردم تسلیم می شوند اما این اقدام پایه های رژیم پهلوی سست شد.

 

امام جمعه ازنا در خطبه های این هفته با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب گفت: تذکراتی که ایشان در جلسه روز قبل با خبرگان رهبری فرمودند بر گرفته از مطالبات و اشرافیت ایشان است.
حجت الاسلام سپهوند افزود: مسائل نظارت ها و مدیریت اقتصادی دولتی از موارد مهم سخنان ایشان در آن جلسه بود.

وی خاطر نشان کرد: آمارها نشان میدهد حدود۳۰درصد تحریم ها تاثیر گذار بوده است و بیش از ۷۰درصد، عدم مدیریت و عدم نظارت های واقعی عامل مشکلات اقتصادی است.

سپهوند با اشاره به سخنان رهبری در خصوص تذکرات به مسئولین گفت: احترام و انتقاد و مطرح کردن دستاوردهای دولت و نقدهای منصفانه باید رعایت شود، نه ناامیدانه و نه قره شده به درست کار کردن صحیح نیست.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی گفت: نظارت مستقیم بانک مرکزی تا انتهای مسیری که خدمت به دست مردم میرسد باید انجام شود.

وی به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در مجلس طرح دو فوریتی معیشتی مردم در مجلس رای نیاورد و نوبخت در آن جلسه گفت نیازی به این طرح نیست
انبارهای ما به اندازه کافی داری جنس است ولی مساله مهم توزیع آن است.

امام جمعه ازنا گفت: هزینه ای بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان و بسته معیشتی مطرح است اما نظارتی در تقسیم آن در نقاط مختلف ایران اسلامی نباشد به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: رهبری فرمود جامعه نباید به سوی یاس و نا امیدی برود والبته تذکرات باید به سمت امید بخشی مردم و مدیریت نظارت بر معیشت مردم باشد.

سپهوند به وظایف دولت در قبال معیشت مردم اشاره کرد و گفت: دولت در حدقول مواردی را مطرح کرده ولی در ارسال بخشنامه دولتی که به استان ها برسد تا این لحظه چیزی ندیدیم ولی امید داریم که به زودی انجام شود.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: ذخایر و داشته های عظیمی در ایران اسلامی وجود دارد و آمارها می گویند که رتبه اول استفاده نکردن از منابع را ما داریم.

وی ضمن نقد به شرکت سایپا گفت: سرگردانی نقدینگی بزرگ کشور مدیریت نشد و به سمت تولید نرفت و این موضوع باعث وجود سرمایه ویرانگر می‌شود.

سپهوند ادامه داد: کسانی که سرمایه دارند نیاز به برنامه جهادی دارد تا هم سرمایه گذار به سودهی و امنیت اقتصادی برسد و هم از مشکلات معیشتی مردم کاسته شود.

وی به سخنان رهبری اشاره و تصریح کرد: مدیریت جهادی مدیریت لحظه به لحظه است، معنایش این نیست که بدون برنامه ریزی بخشنامه پشت بخشنامه برسد و خروجی نداشته باشد.

امام جمعه ازنا گفت: مشکل بزرگتر از این برنامه ها، تورم و گرانی اجناس و عدم نظارت در بازار است، در سطح بازار ازنا ما مشکل اقتصادی و گرانی داریم که با نظارت جهادی قابل حل شدن است.

وی به نشست های مختلف با مسئولین ازنا اشاره کرد و گفت: خروجی فعالیت دستگاه های مختلف نتیجه مثبت ندارد و در مقایسه ای سطحی میبینیم که قیمت در شهرهای دیگر از ازنا کمتر است و این ظلم مضاعف است که به ازنا وارد است.

امام جمعه ازنا در انتقادی بی پرده در خصوص نطق نماینده مجلس گفت: خانم سلحشور در نطقی در مجلس رهبری و دستاوردهای نظام را زیر سوال می برد و باید در نطق های مختلف این یاوه گویی ها و وقت هایی که به بطالت می گذرانند پاسخ داده شود.

سپهوند افزود: خودش اقرار کرد که صلاحیت ندارد وارد مجلس بشود و شورای نگهبان باید وارد بشود.

سپهوند گفت: صدایی که از مجلس شنیده می شود گویی از رادیو بیگانه شنیده می شود، این درست نیست در مجلسی که باید موضوع معیشت مردم مطرح شود مسائل باندی و حزبی مطرح شود و ما این موضوع را محکوم می کنیم.

وی یادآور شد: لازم است تذکر بدهیم پروژه های مهم شهرستان باید پیگیری شود ما از گفتن و از پیگیری کوتاه نمی آییم.

وی به جاده ازنا اراک اشاره کرد و گفت: جاده ای که باعث کشته شدن عزیزان می شود، دو نکته مطرح است جان شما برای ما مهم است، نماینده محترم مجلس گفتند در هزینه ها مشکلی نداریم ولی این پروژه زمان بر است، لذا در رانندگی ها رعایت کامل قوانین راهنمایی را کنید و با رعایت قوانین در جاده ها برانند تا مشکل این جاده هم برطرف گردد.

وی گفت: راهنمایی و رانندگی می داند که این جاده خطرانکی است و نیاز به حضور ویژه ای در این جاده دارد.

 

چهارمحال و بختیاری

 

به نقل از  جهانبین نیوز ؛ ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری امروز در خطبه های نماز جمعه بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

عمل کردن به اقتصاد مقاومتی ایران را کمتر با بحران مواجه می کرد

نماینده ولی فقیه در چهرمحال و بختیاری گفت: تصور نکنید تنها ایران با تحریم و نابه سامانی مواجه است البته اگر به اقتصادی مقاومتی عمل می‌کردیم آسیب نمی‌دیدیم اما بر هر شکل اکنون با آسیب مواجه هستیم و آمریکا به مراتب بیشتر از ایران آسیب می‌بیند.

 حجت السلام والمسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امروز زنده نگه‌داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است.

وی تصریح کرذ: ایشان در این دیدار فرمودند آمریکای امروز آمریکای دیروز نیست، آنان بسیار ضعیف و از هم پاشیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: آمریکا از ایران سیلی خورده و دارد دست و پا می‌زند و سیلی ایران انقلاب کردن است که دنیا را علیه آمریکا بسیج کرد و این سختی برای آمریکا است که طبیعی است در مقابل ایران بایستد و ایران نیز باید ایستادگی کند و در نهایت در این جنگ برتری از آن ایران است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز قدرت ایران با قدرت زمان انقلاب قابل مقایسه نیست و به فضل پروردگار دشمن از اسم موشک‌های ایران پشت‌اش می‌لرزد و امروز در منطقه، کشورهایی که مدعی قدرت و پیشرفت هستند در ایران نشستند تا تصمیم منطقه‌ای بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب رو به رشد است و این رشد و تحرک را می‌بینیم که آینده‌ای روشن دارد، گفت: برخی می‌خواهند جنگ رسانه‌ای راه اندازند و چیزهایی را بزرگ کنند البته درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد و این امر در اثر بی‌تدبیری و بدعمل کردن است که مسئولان به نوعی مقصر هستند اما از طرفی نیز عده‌ای در میان مردم حاضر می‌شوند و اقتصاد بازار و قیام مردم را به ‌هم می‌زنند.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: انقلاب به فضل پروردگار ریشه دوانده است و نباید سست شد بلکه باید مراقب باشیم و راه را ادامه دهیم که به شرط عمل به دستورات قرآن و عبرت گیری از تاریخ، خداوند به ما کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرار رسیدن محرم، تاکید کرد: در ماه محرم بار دیگر خون حسینی که در اجزای مومنین است به جوش می‌‎آید و همواره درس محرم زنده است که دیگر زیر بار ذلت مستکبران و استعمارگران نمی‌رویم زیرا ما غزت حسینی پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: هفته نخست ماه محرم، آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است و مهم‌ترین معروف را امام حسین (ع) و مهم‌ترین منکر را یزید انجام داد.

وی اظهار کرد: امروز زنده نگه داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است و نباید اجازه دهیم ولی فقیه محزون شود که این بیشترین منکر است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه ۱۷ شهریور جمعه سیاه نامگذاری شده است، تصریح کرد: این روز یادآور جنایات عظیم شاه است که این‌ها برای همگان درس است و در این روز سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز و نماینده امام راحل در آذربایجان شرقی به شهادت رسید که انسان وارسته و پاک و دومین شهید محراب است.

وی خاطرنشان کرد: تعاون از مسائل مهم است و آنچه در تشکیلات تعاون در کشور مطرح است و تعاونی‌هایی که شکل می‌گیرد از حرکت‌های بسیار زیبا است و جوشیده‌ای از نبض مردم است.

هر کس به اندازه توان خود در جشن عاطفه ها کمک کند

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و جمعی از مردم امکانات لازم را برای تامین لباس و لوازم التحریر فرزندانشان در اختیار ندارند؛ کمیته امداد هم جشن عاطفه ها را برای همین به راه می اندازد که هر کس به اندازه توان در این مسیر کمک کند.

حجت الاسلام سید مرتضی احمدی در خطبه های این هفته شهر فارسان با اشاره به ضرورت توجه به تقوای الهی خصوصا در شرایط کنونی، گفت: همه موظف به رعایت تقوا هستیم و این تقوا برای مسئولان ضروری تر است؛ باید تقوا را در میان آحاد جامعه تقویت کرد.

او ادامه داد: باید آنچه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است رفع شده و از سویی مردم مطمئن باشند که مسئولانشان پای حرف خود برای حل تمام مشکلات در بلندمدت نیز هستند.

احمدی با اشاره به قرارداشتن در آستانه ایام محرم، گفت: باید در این ایام مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) بازخوانی شود و به نسل جوانتر یاد بدهیم که نباید از مسیر ترسیم شده توسط امام حسین(ع) دور شد؛ آن امام برای همیشه بشریت مسیری را ترسیم کرده که چگونه می توان در مقابل ظلم ظالم و مفاسد ایستاد.

او هدف انقلاب امام حسین(ع) را مبارزه با فساد و مفاسد و به صلاح و سامان رساندن جامعه دانست و گفت: امروز یک لیست مفصل از مفاسد اجتماعی را می بینیم که امکان دارد هر گوشه از جامعه نمود و بروز داشته باشد؛ حسینی‌ها، هیئتی ها و منبری ها باید برای رفع این مفاسد سازماندهی شوند و حرکت کنند.

امام جمعه موقت فارسان با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور و جنایتی که وابستگاه رژیم پهلوی در میدان ژاله انجام داده و عده زیادی از انقلابیون را شهید کردند، گفت: برادران و خواهران مسلمان بدانید آنها که در ۱۷ شهریور با دستور دشمنان ملت کشته شدند، امروز هم اگر امکانش را داشته باشند ما را می کشند تا به نوکریشان تن بدهیم.

وی به سخنان رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان درباره وجود جنگ روانی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ روانی دشمن، برای ایجاد التهاب در میان مردم است و می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند.

وی در ادامه گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیات دولت راهگشا است و باید مورد عمل قرار گیرد. امروز دشمن ضعف ما را در مسائل اقتصادی دیده و با تمام توان جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته و در کنار آن جنگ روانی نیز به راه می‌اندازد تا به اهدافش که همان هدف یزیدی است، برسد.

امام جمعه موقت فارسان اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد که ما تسلیم آن‌ها شویم و مشکلات را در مذاکره با آنان برطرف کنیم و یا اینکه با این فشارها نظام جمهوری اسلامی را به فروپاشی بکشاند اما بدون شک آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی خود را به گور خواهد برد.

حجت الاسلام احمدی بااشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: جشن عاطفه ها یک امر انسانی است. ما می‌دانیم که مردم در سختی هستند. قرآن می گوید مردم زمانی که بیچاره اند، ایثار می کنند و به فقرا می دهند.

وی تصریح کرد: در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و جمعی از مردم امکانات لازم را برای تامین لباس و لوازم التحریر فرزندانشان در اختیار ندارند؛ کمیته امداد هم جشن عاطفه ها را برای همین به راه می اندازد که هر کس به اندازه توان در این مسیر کمک کند.

ایستادگی ملت سرافراز ایران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت های ماندگار عاشورا است

امام جمعه شهر اردل گفت: راه نجات و ایستادگی ملت سرافراز ایران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت های ماندگار عاشورا است لذا باید نهضت عاشورا را به گونه ای در جامعه ترویج دهیم که جوانان ما حسینی و عاشورایی زندگی کنند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های امروز نماز جمعه شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: هر کاری که انجام می دهیم به نیت درست باشد البته نیت ها وانگیزه ها مراتب دارد از مرتبه ضعیف شروع می شود تابالاترین مراتب که در قرآن هم به مراتب تقوی اشاره دارد.

حجت الاسلام بهرامی اظهار کرد: تقوا بهترین و ارزشمند‌ترین لباس برای زینت معنوی انسان است و از نشانه‌های افراد متدین و مقرب درگاه الهی است.

وی افزود:یکی از نشانه‌های تقوا این است که انسان عاقل از هوای نفس خود پیروی و تبعیت نکرده و دچار ذلالت و گمراهی نمی‌شود و هوای نفس را تحت کنترل درآورده است.

ایستادگی ملت سرافراز ایران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت های ماندگار عاشورا است

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های امروز نماز جمعه شهر اردل ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام ، نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را یک حرکت استکبار ستیزی دانست.

وی افزود: حرکات و اقدامات آن زمان، هم اکنون در جهان امروز شکل گرفته و ما باید چون قیام امام حسین حماسه ی حق علیه باطل را محقق نماییم.

امام جمعه شهر اردل همچنین گفت: راه نجات و ایستادگی ملت سرافراز ایران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت های ماندگار عاشورا است لذا باید نهضت عاشورا را به گونه ای در جامعه ترویج دهیم که جوانان ما حسینی و عاشورایی زندگی کنند.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: باتوجه به آغاز مراسمات عزاداری و ماه محرم باید مردم و به ویژه مسئولان فرهنگی تلاش نمایند تا مراسمات مذهبی با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.

امام جمعه شهر اردل به فرمایشات مقام معظمرهبری در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کردند و افزود در این دیدار رهبرانقلاب اسلامی مهمترین وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاههای دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و احساس بن‌بست دانستند و گفتند: بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیرخواهانه باشند .

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: نظر رهبر عزیز این است که نباید دولت راتنها گذاشت ودراین میدان درگیری اقتصادی باید با ارائه راهکار جهت برون رفت از وضع موجود کمک کرد.

وی با بیان اینکه با کار اداری نمی شود این مشکلات راحل کرد افزود: امروز برای حل مشکلات و پیروز شدن در این میدان کارجهادی وشبانه روزی و استفاده از نیروهای کارآمد و انقلابی است.

تقویت اتحاد و انسجام، راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: دشمن همسو با جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده تا به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آن چیزی که فشار قبر را کم می کند زیارت ابا عبد الله الحسین (ع) است و کسانیکه از ظهر پنج شنبه تا ظهر جمعه از دنیا بروند فشار قبر آن کم است و گذاشتن خاک تربت امام حسین (ع) اینها فشار قبر را آسان می کند .

ایشان در ادامه گفت : یکی از رسومات غلطی که فعل حرام است و در مساجد گذاشته می شود همین ارگ، ساز و نی و امسال اینهاست که شرعا حرام است و هیچ سودی به حال مردگان ندارد. میت نیاز به قرآن و نیاز به اهلبیت دارد نه نیاز به ساز و ارگ و امثال اینها.

امام جمعه لردگان گفت: هیچ کس به حد اعلای کمال نمی رسد مگر در سایه حلم و بردباری، امروزه در جامعه بخصوص در فضاهای مجازی و رسانه ها سیاه نمایی ها و بیان مشکلات زیاد شده است و مردم باور می کنند .

وی افزود: دشمن در فضاهای مجازی به شدت در حال افشاگری به عملکرد دولت هستند فضاهای مجازی خدمات را خیانت جلوه می دهند و بعضا دشمنان همراهی می کنند.

خطیب جمعه لردگان بیان داشت: حجم و کیفیت فعالیت و عملکرد مسؤولان اقتصادى کشور باید به‌گونه‌اى باشد که شب و روز نشناسند و محور فعالیت‌ها هم سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى باشد که اساس آن تکیه بر تولید داخلى است.

تاج زاد؛ به مناسبت های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت ۱۷ شهریور و شهادت مردم ایران اسلامی به دست رژیم طاغوت، سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و شهادت آیت الله مدنی شهید محراب را گرامی داشت.

امام جمعه لردگان با اشاره به آغاز ماه محرم، گفت: مراسم‌ها و عزاداری‌ها باید چنان باشکوه باشد که در شأن محرم و امام حسین (ع) و فرزندان آنحضرت برگزار شود. و سعی داشته باشیم در این ماه هم امام و هم اهداف امام را به خوبی بشناسیم و بفهمیم و در زندگی خود پیاده کنیم .

ایلام

 

به نقل از ایلام بیدار؛حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (۱۶ شهریور) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، گفت: سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی در بالا رفتن ارز و سکه سبب شادمانی دشمن شده است.

وی اظهار کرد : مراسم سؤال و جواب رئیس‌جمهور تشریفاتی و سخنرانی نبود بلکه مجلس می‌تواند با اختیارات قانونی خود دولت را ملزم به ساماندهی وضع آشفته‌بازار سکه و ارز و همچنین در تمام حوزه‌های اقتصادی مانع سوءاستفاده سودجویان و احتکاران و قاچاقچیان در واردات و صادرات مواد خام و مایحتاج مردم شود.

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: افکار عمومی در مواجهه با اخبار مفاسد اقتصادی و غارت منابع ارزی کشور و دلار و سکه به‌شدت نگران و دشمنان هم تمام امکانات تبلیغی و رسانه‌ای توسط مزدوران داخلی بکار گرفته‌اند تا مردم را به‌نظام و انقلاب و رهبری بدبین کنند.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: متأسفانه عملکرد اشتباه بانک مرکزی در عرصه قیمت دلار در بازار ثانویه، سبب ایجاد جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه مردم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، بیان کرد: گرانی لجام‌گسیخته کارمندان و کارگران را به‌شدت در تنگنا قرار داده و برخی تجار هم مسابقه گران‌فروشی گذاشتند که باید به‌شدت با این روند مقابله شود.

وی، بابیان اینکه دشمنان در حال ضربه زدن به‌نظام و انقلاب هستند و در این راه برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزود: دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب نیروهای وابسته را در نهادهای مهم و حساس با چهره دوست نفوذ داده‌اند و نهادهای امنیتی با شناسایی لایه‌های چندگانه نفوذی‌ها با آنان برخورد کنند.

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان بابیان اینکه آشفتگی بازار نتیجه سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت است، گفت: نقدینگی ویرانگر و پول‌های سرگردان مهم‌ترین عامل در بالا رفتن دلار و سکه است. خطیب نماز جمعه ایلام، در پایان با اشاره به اینکه عاشورا و حماسه حسینی حادثه‌ای مقطعی نبود که در یک روز روی دهد، خاطرنشان کرد: عاشورا ریشه در حوادث پیشین و تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) داشت.

 

گلستان

 

به نقل از گلستان ما؛ حجت‌ الاسلام قربانعلی برقرار درخطبه های نمازجمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ شهریور و سالروز جمعه سیاه اظهارکرد: مردم باید ایمان و اعتقاد محکمی داشته باشند و در برابر برنامه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: امروز عده‌ ای سعی دارند که عقاید مردم را سست کنند، اما اگر به گذشته برگردیم و از آن درس بگیریم، می‌توانیم به پیروزی برسیم.

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه باید در برابر این مشکلات مقاومت و ایستادگی داشته باشیم ،تصریح کرد: با تکیه بر روحیه مقاومت در زمان انقلاب و جنگ با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان این که من مسائل سیاسی را به درستی بلد نیستم، خاطرنشان کرد: همه مشکلات هم نمی‌شود به گردن مسئولان انداخت، در برخی مواقع هم خود ما مردم مقصر هستیم.

حجت الاسلام برقرار گفت: همه داریی من ۱.۵ هکتار زمین ارثیه پدری است و با یک خاور لوازم منزل به این شهر آمدم .

وی با بیان اینکه من هم مانند همه مردم با مشکل اقتصادی مواجه‌ام ،خاطر نشان کرد: اما به عنوان یک روحانی از عده‌ای که درصدد سست کردن ایمان و اعتقاد مردم هستند، فحش هم می‌خورم.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه مردم باید در برابر برنامه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند ، گفت: صبر و مقاومت کلیدش تقوا است که باید در همه امور تقوا پیشه کنیم و این تقوا شرط پیروزی است.

 

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد