تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1397 - 12:29
کد خبر : 40949

تقوا در میان مسئولان تقویت شود/ نتیجه اتحاد درونی، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است

تقوا در میان مسئولان تقویت شود/ نتیجه اتحاد درونی، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۶ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر رعایت تقوا و پرهیزگاری گفت: همه ما موظف به تقوا هستیم و تقوا برای همگان لازم است.وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۶ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر رعایت تقوا و پرهیزگاری گفت: همه ما موظف به تقوا هستیم و تقوا برای همگان لازم است.
وی افزود: برای مسئولان این تقوا را بیشتر تقویت کنیم و به جایی برسیم که مسائل مردم آنچه که قابل حل است در کوتاه مدت حل شود و آنچه که قابل حل در کوتاه مدت نیست مردم اطمینان داشته باشند که مدیر و رئیسشان پای حرفش ایستاده است و صادقانه می‌خواهد در طریق حل مشکلاتشان گام بردارد و مردم بیش از این از مدیرانشان توقع ندارند و اگر این چنین شود مردم همراه خواهند بود و حمایت کرده و کار هم پیش خواهد رفت.
آیت‌الله دژکام به فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: همه به یاد داریم که در ۱۷ شهریورماه ظالمان ستم پیشه دستگاه پهلوی با کمک و حمایت آمریکا و مستشارانش در میدان ژاله آن روز و ۱۷ شهریور فعلی ایستاده بودند و به روی مردم آتش گشودند و جمعیت زیادی از زنان و مردان و کودکان را در این میدان کشتند و به شهادت رساندند البته روح پرفتوح آنان همینطور دارد این انقلاب را هدایت و حمایت می‌کند اما این لکه ننگ از دامن رژیم پهلوی پاک نمی‌شود که بر روی مردمی که الله اکبر می‌گفتند گلوله گشود.
امام جمعه شیراز همچنین به آغاز ماه محرم‌الحرام در سه‌شنبه هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در ماه محرم با همه ویژگی‌هایی که ما با آن انس داریم و آشنا هستیم، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد و در این ماه و وارد مجلس روضه که می‌شویم در حقیقت درب‌های بهشت را بر روی خودمان گشوده می‌داریم زیرا هرکس برای عزیز زهرا(س) اشک بریزد مسلماً مورد مغفرت الهی است.

در دهه محرم مکتب اباعبدالله‌الحسین(ع) را بازخوانی کنیم
وی با تأکید بر اینکه باید در دهه محرم مکتب اباعبدالله‌الحسین(ع) را بازخوانی کنیم و به نسل جوانتر یاد دهیم، گفت: در این ایام از آن مسیری که امام حسین ترسیم کرده است، دور نشویم زیرا امام حسین(ع) فرمود اگر کسی به من ملحق نشود پیروزی را نخواهد دید بنابراین اگر پیروزی می‌خواهیم در طریق امام حسین(ع) و این مسیری است که برای همیشه تاریخ بشریت ترسیم فرموده است و نشان داده است که مظلوم چگونه مقابل ظالم ایستاده و فریاد عدالتخواهی را سر دهد و با مفاسد اجتماعی مبارزه کند.

هدف انقلاب امام حسین(ع) به صلاح و سازمان آوردن جامعه بود
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه هدف انقلاب امام حسین(ع) مبارزه با فساد و به صلاح و سازمان آوردن جامعه بود، گفت: امروز یک لیست مفصلی از مفاسد اجتماعی را می‌بینید که متأسفانه در هر گوشه‌ای از جامعه ما ممکن است به شکلی بروز و ظهور پیدا کرده باشد؛ لذا حسینی‌ها، روضه‌خوانها و منبری‌ها باید برای مبارزه با این مفساد اجتماعی سازماندهی کنند زیرا هدف امام حسین(ع) همین بود.

مسئولان هیئات مذهبی، سیره امام حسین(ع) را در مجالس خود بازخوانی کنند
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تأکید بر اینکه باید از این فرصت با حضور در مجالس روضه‌خوانی استفاده کنیم، گفت: از سوی دیگر مسئولان هیئات مذهبی و برگزاری محافل روضه‌خوانی با مطالعه در سیره امام حسین(ع) در روش و منش آن حضرت، محافل خود را برپا دارند و به این مهم توجه داشته باشند که مردم به عشق امام حسین(ع) می‌آیند لذا برای آن‌ها بگوییم که امام حسین(ع) چگونه بود و این کار برای مبارزه با فساد سازماندهی شود.
وی گفت: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید این حرکت را تشویق و تبلیغ کنیم که البته یکی از معروف‌ها نیز امسال با دهه اول محرم فرا می‌رسد و آن رسیدگی به ایتام و فقراست.

رسیدگی به فقرا و ایتام، امر به معروف است
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه در آستانه مهرماه هستیم و مردم می‌خواهند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند بر لزوم رسیدگی به ایتام و دانش‌آموزان نیازمند تأکید کرد و گفت: امر به معروف همین است که به فقرا و ایتام کمک کنیم و این جشن عاطفه‌هایی که کمیته امداد امام خمینی(ره) هر سال برگزار می‌کند برای همین است که به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنیم.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: امر به معروف انواعی دارد ولی برخی از آن‌ها باعث می‌شود برخی دیگر به نتیجه برسد و اگر به یتیمان و فقرا رسیدیم بعدش وقتی فریاد بر علیه قلدری می‌زنیم به نتیجه می رسیم چون دعای مظلوم پشت سر ماست و غیر ممکن است که دعای این‌ها به اجابت نرسد.
وی باز هم فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریورماه را یادآور شد و گفت: مسلم بدانیم کسانی که در ۱۷ شهریور دستور کشتار ملت ایران را دادند امروز هم اگر بتوانند ما را می‌کشند و ما را به آن بر می‌گردانند که تسلیم آن‌ها شویم و نوکری‌شان را بکنیم در صورتی این مردم انقلاب کردند تا دیگر نوکر آمریکا نباشند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمنان همواره در حال برنامه‌ریزی بر علیه انقلاب ما هستند، گفت: امسال نیز رسماً گفته‌اند که ما نمی‌گذاریم ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به چهل و یکمین سال برسد و برای اینکه به این هدف شومشان برسند همه نوع طراحی انجام دادند و مثل جنگ احزاب همه با هم جمع شده‌اند.

امروز جنگ دشمن بر علیه ما یک جنگ ترکیبی است
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تصریح اینکه امروز جنگ دشمن بر علیه ما یک جنگ ترکیبی است، گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها که امروز خیلی جلوه می‌کند همین بحث فشارهای اقتصادی است البته در این مباحث بیشتر ضعف مدیریتی از داخل مطرح است و این چیزی است که کارشناسان اقتصادی کشورمان می‌گویند اما آمریکا از این فرصت دارد سوءاستفاده می‌کند و می‌گوید ما این کار را انجام داده‌ایم.

نتیجه اتحاد درونی، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است
وی با تأکید بر اهمیت حفظ وحدت در شرایط کنونی گفت: اگر ما در درون کشور با هم دیگر متحد شویم این فشارهای اقتصادی ما را از پا درنخواهد آورد بلکه اقتصاد مقاومتی در کشور شکل خواهد گرفت و حرکت جدیدی صورت می‌گیرد دقیقاً مانند دوران دفاع مقدس که همه با هم یکی شدیم و این کار را هم می‌توانیم در مسئله اقتصادی انجام دهیم به شرط اینکه از درون همت عالی داشته باشیم اما این فشارهای اقتصادی در کنارش جنگ رسانه‌ای و فشار روانی هست.

اشاره به جنگ روانی دشمنان با سوءاستفاده از فشارهای اقتصادی
آیت‌الله دژکام ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است ما اصلاً در طول عمرمان چیزهایی نیاز نداشته باشیم اما وقتی در رسانه می‌گویند این گران شد، خیال می‌کنیم نابود شدیم در صورتی که ممکن است به آن چیز اصلاً نیازی پیدا نکنیم و این همان جنگ روانی است.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه فشار اقتصادی وجود دارد اما جنگ روانی آن چیزی هم که وجود ندارد را بزرگ جلوه می‌دهد، گفت: دشمنان دائماً در جنگ روانی نگرانی ایجاد می‌کنند البته ما نمی‌گوییم فشار اقتصادی نیست و وقتی یک جنس ۸۰ درصد گران شده است یک واقعیت است اما از سوی دیگر چیزهایی هم که نیاز نیست در جنگ روانی پررنگ می‌کنند تا ما را بترسانند در حالی که طبق آیات قرآن هر کسی بر خدا توکل کند، خدا برای او کافی است.

مردم و مسئولان هیئات مذهبی در جنگ روانی هوشیار باشند
وی با بیان اینکه تمام این مشکلات می‌گذرد، گفت: تلاش دشمنان از این جنگ روانی و سوءاستفاده از فشارهای اقتصادی این است که به سمت عاشوراآفرینی بروند لذا این مسئله هوشیاری مسئولان هیئات مذهبی و مردم را می‌طلبد تا مبادا از حرکت‌های حسینی سوءاستفاده کنند گرچه آنان در سال ۸۸ به جای اینکه به خیمه امام حسین(ع) احترام کنند، آن را آتش زدند و همین جریان هم اکنون می‌خواهند در کشور آشوب ایجاد کنند.
آیت‌الله دژکام از مردم و مسئولان هیئات مذهبی خواست تا برای تأمین امنیت به نیروهای امنیتی کمک کنند تا از این حیث آرامش در تمام شهرها به وجود آید و ادامه داد: قطعاً مسئولان هیئات مذهبی این حرکت را خوب و پاکیزه در دهه عاشورا دنبال خواهند کرد و ما از این جنگ ترکیبی دشمنان عبور خواهیم کرد.

دولتمردان مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهند
وی در پایان از مدیران و دولت درخواست کرد که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تمام تلاش خود را انجام داده و مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهند تا مردم دلگرم شده و بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد