۶۰۰ هزار شکایت، انتقاد و تقدیر از پلیس در ۵ ماه نخست امسال
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در حاشیه ملاقات مردمی امروز خود با تعدادی از مراجعان که در مرکز ۱۹۷ انجام شد با اشاره به وظایف این مرکز اظهار کرد: مرکز نظارت همگانی ۱۹۷، مرکزی است برای مراجعات مردمی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در حاشیه ملاقات مردمی امروز خود با تعدادی از مراجعان که در مرکز ۱۹۷ انجام شد با اشاره به وظایف این مرکز اظهار کرد: مرکز نظارت همگانی ۱۹۷، مرکزی است برای مراجعات مردمی و ارائه پیشنهادات و انتقادات مردم و شهروندان میتوانند در تماس با این سامانه انتقادات و یا خدایی ناکرده تضییع حقوقشان را به این سامانه گزارش دهند و همکاران ما در این مرکز موظفند تا گزارشات مردمی را پیگیری کنند.
رئیس پلیس کشور ادامه داد: در سال ۹۵ حدود ۱.۵ میلیون تماس با مرکز ۱۹۷ برقرار شده که میزان تماسهای مردمی با این مرکز به نسبت سال ۹۵، 10 درصد افزایش داشته است.
اشتری با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، یک سوم تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۷ عملیاتی شده است افزود: بخشی از این تماسها انتقادات و شکایت مردمی بوده که همکاران ما آنها را پیگیری کردهاند و بخشی دیگر پیشنهادات، راهکارها و تقدیر و تشکر از همکاران ما در سراسر کشور بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس آمارها نشان میدهد ۸.۵ درصد انتقادات و شکایات مردمی از پلیس کاهش داشته و همزمان ۱۰ درصد میزان تقدیر از پرسنل نیز بیشتر شده است. این آمار نشان میدهد سال به سال میزان ارتباط پلیس با مردم بیشتر شده و در عین حال اشکالات و تخلفات گزارش شده نیز کاهش داشته است.
اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از هرگونه انتقاد به عملکرد خود استقبال میکند، تصریح کرد: نیروی انتظامی ماموریتهای خود را به گونهای انجام میدهد که در منظر و مرئا عمومی باشد و ما معتقدیم باید وظایف خود را در اتاقی شیشهای و در معرض دید مردم انجام دهیم و تلاش کنیم تا شفافتر از قبل به وظایف خود عمل کنیم.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون تماس مردمی با سامانههای مختلف پلیس برقرار میشود، این میزان تماس را نشاندهنده ارتباط تنگاتنگ پلیس با مردم دانست و در ادامه افزود: در ۵ ماه گذشته ۶۰۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است.
رئیس پلیس کشور در پاسخ به این سوال که بیشترین انتقادات و شکایات از کدامیک از پلیسهای تخصصی بوده افزود: با توجه به اینکه پلیس راهور بیشترین سطح تماس را با شهروندان داشته، طبیعتا بیشترین میزان انتقادات و حتی تقدیرها از این پلیس بوده است ولی گزارشات مردمی نشان میدهد که شهروندان نسبت به همه بخشهای نیروی انتظامی و پلیسهای تخصصی حساس هستند و هیچیک از پلیسهای تخصصی و بخشهای ناجا وجود ندارد که تماسهای مردمی مربوط به آن با مرکز ۱۹۷ انجام نشده باشد.
اشتری در پاسخ به سوال تسنیم درباره گلایه پرسنل ناجا از میزان حقوق و مشکلات معیشتی آنها نیز تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستهایم جبران زحمات همکارانمان را در نیروی انتظامی به خوبی انجام بدهیم و این یک واقعیت است که پرسنل ما نسبت به برخی دستگاههای دیگر از لحاظ معیشتی عقبتر هستند.
وی ادامه داد: ولی با وجود همه این موارد ما نمیتوانیم بپذیریم که پرسنل ما به خاطر مشکلات معیشتی خود وظایفشان را به خوبی انجام ندهند.
فرمانده ناجا در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برخورد پلیس با صرافیهای غیرمجاز گفت: بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر صرافیها را برعهده دارد و آمار صرافیهای مجاز از سوی بانک مرکزی اعلام میشود و نیروی انتظامی بر اساس لیست اعلامی بانک مرکزی با صرافیهای غیرمجاز برخورد میکند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰