تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397 - 5:17
کد خبر : 40518

خلاء قانونی مانع اجرای برنامه‌های امر به معروف در ادارات گیلان است

خلاء قانونی مانع اجرای برنامه‌های امر به معروف در ادارات گیلان است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ نبود قانون الزام‌آور و یا عدم احساس مسئولیت لازم در متولیان امور امر به معروف و نهی از منکر در سطح برخی از ادارات و دستگاه‌های گیلان،‌ از جمله موانع اجرای این فریضه مهم است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ نبود قانون الزام‌آور و یا عدم احساس مسئولیت لازم در متولیان امور امر به معروف و نهی از منکر در سطح برخی از ادارات و دستگاه‌های گیلان،‌ از جمله موانع اجرای این فریضه مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر در برخی از ادارات و یا سازمان‌های گیلان مباحث حوزه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی اجرایی نمی‌شود که متولیان آن در این دستگاه‌ها نبود قانون الزام‌آور برای اجرای این فریضه را علت این موضوع می‌دانند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان جلسات متعددی را در دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌کند بیان داشت: علاوه بر این در تمام ادارات استان شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده که هدایت آن نیز بر عهده ریاست هر کدام از این ادارات است.

وی از فعالیت و تعامل مطلوب برخی از دستگاه‌ها و ادارات گیلان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار رضایت کرد و افزود:‌ در کنار ضعف برخی دستگاه‌ها، اداراتی هم در استان هستند که فعالیت قوی و خوبی در عرصه اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اقدامات این نهاد در برخورد با دستگاه‌هایی که پیگیر مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیستند گفت: برگزاری جلسات توجیهی و یا ارجاع اسامی دستگاه‌های کم‌کار به مراجع ذیربط از جمله برخی از این اقدامات است.

شفیعی‌زاده با تأکید بر توانمندسازی ادارات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت:‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان برای پیشبرد مطلوب‌تر برنامه‌های این حوزه همواره اقداماتی را جهت اعتلای مباحث امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌کند.

وی به اجرای طرح‌های گردشگری و تفریحی در استان گیلان نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هر طرح و برنامه‌ای به ویژه در حوزه مسائل گردشگری و تفریحی اگر پیوست فرهنگی لازم را در کنار خود نداشته باشد قطعاً تبعات و آسیب‌های فراوانی را برای استان گیلان به دنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان برخی از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های توریستی و گردشگری عنوان کرد:‌ ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در گیلان به رونق اقتصادی آن کمک می‌کند اما به شرط آنکه برای امور فرهنگی آن نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه کسی منکر ایجاد مراکز تفریحی و توریستی در گیلان نیست اظهار داشت:‌ ایجاد مراکز گردشگری و رفاهی باید منطبق با مسائل فرهنگی و دینی گیلان باشد زیرا غفلت از آن نه‌تنها آورده‌ مثبتی ندارد بلکه بروز خسران فرهنگی و اعتقادی را در این استان منجر می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد