تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395 - 13:05
کد خبر : 4005

اقامه نماز بزرگترین مانع ایجاد منکرات و فساد در جامعه است

اقامه نماز بزرگترین مانع ایجاد منکرات و فساد در جامعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز یکشنبه در ششمین همایش تخصصی اعضای کمیته های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه درکردستان که با موضوع نقش اقامه نماز در سلامت اجتماعی درسنندج برگزارشد، گفت: بی شک اقامه نماز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز یکشنبه در ششمین همایش تخصصی اعضای کمیته های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه درکردستان که با موضوع نقش اقامه نماز در سلامت اجتماعی درسنندج برگزارشد، گفت: بی شک اقامه نماز هم بر فرد و هم اجتماع اثرات مفید و سازنده ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله حائز اهمیت چگونگی اقامه نماز درجامعه است، عنوان کرد: در آیات متعدد قرآن کریم به ویژه آیه ۵۶ سوره نور بر اقامه نماز تاکید فراوان شده ویکی از اثرات این واجب الهی خودداری از فحشا و منکرات عنوان شده است.

وی با بیان اینکه خواندن نماز موجب تقویت یاد پروردگار در دل مومنان می شود، بیان کرد: خواندن واقامه نماز موجب قرب الهی و درنتیجه نشاط روحی و شادابی در مسلمانان می شود.

نماینده ولی فقیه درکردستان ادامه داد: اقامه نماز سبب بالندگی و رشد جامعه و زمینه‌ ساز اتصال بنده به خالق می‌شود و انسان را به جایگاهی می‌رساند که همه کارهای او رنگ خدایی می‌گیرد.

آیت الله حسینی شاهرودی  با بیان اینکه طهارت روح و نیت خالص لازمه یک نماز با کیفیت است، گفت: یکی از ویژگی‌های مومنین اقامه نماز است و اگر این عظمت بر روح انسان حاکم شود آن فرد همیشه در جهت مثبت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز پرچم اسلام است و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و فردی فراوانی در آن وجود دارد، عنوان کرد: نخستین گام برای حاکم شدن فرهنگ نماز در جامعه اقامه نماز است که اگر این مهم تحقق پیدا کند شاهد جامعه ای سالم و پیشرفته و بانشاط خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه در برابر اقامه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه مسئول هستند، اظهارداشت: اولین وظیفه کسانی که مسئولیت قبول می‌کنند این است که اقامه نماز را برپا دارند.

نماینده ولی فقیه درکردستان ادامه داد:  اگر اکثریت جامعه اهل نماز باشند می توانند با امربه‌معروف و نهی از منکر مانع عصیان گروه اقلیتی که اهل نماز نیستند، شوند و اینگونه جامعه از آسیب‌های اجتماعی در امان  خواهد ماند.

گفتنی است، در این همایش جمعی از اساتید دانشگاه های استان کردستان و مربیان قرآن پیرامون موضوعات مختلفی از جمله ویژگی های اقامه نماز و تفاوت آن با فریضه نماز و نقش اقامه نماز در مولفه های فرهنگ اجتماعی سازمانی به بیان مطالبی پرداختند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد