تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 16:05
کد خبر : 39505

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم در جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم در جامعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کلانشهر اهواز که با حضور جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کلانشهر اهواز که با حضور جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و معاونان ستاد امر به معروف و معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری و معاونان فرهنگی مناطق هشت گانه شهرداری و سایر اعضاء برگزار شد، مسائل مهم فرهنگی در راستای قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مورد بررسی قرار گرفتند.

کهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این جلسه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: وقتی خداوند به شما توانایی داد باید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

وی تصریح کرد: متاسفانه در درون مجموعه های دولتی اتفاقاتی رخ می دهد که خدمات نظام را کم رنگ می کنند.

سروستانی با اشاره به اینکه ما هنوز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عقب ماندگی های جدی داریم اذعان داشت: تنها با زبان اتفاق خاصی حاصل نمی شود، بلکه باید به صورت درونی و تکلیفی اعتقاد و انجام وظیفه کنیم.

ذوالفقار کیانی، جانشین معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است و کارمند و غیرکارمند را شامل می شود و این تکلیف الهی برعهده تمام زنان و مردان گذاشته شده است.

وی در ادامه به مواد قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و خواستار برگزاری جلسات شورا به صورت مستمر و پیگیری مصوبات آن ها شد و اظهار کرد: شناسایی معروفات و منکرات، راه اندازی گروه های یاوران معروف، پیگیری دستورالعمل عفاف و حجاب و اجرایی کردن مصوبات جلسه اعضاء ماده ۲۰ باید در اولویت کار باشد.

کیانی سپس از شهردار و شورای شهر خواهان نامگذاری یک میدان و یک خیابان به نام امر به معروف، برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی، احداث چندین جایگاه نماز در سطح پارک ها، اختصاص ۸ عدد بیلبورد به ستاد برای تبلیغات و آموزش و کمک در تهیه چند کلیپ ویژه در این زمینه شد.

در پایان جلسه سراج، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کلانشهر اهواز بیان کرد: تمام خدمات شهرداری و معاونت فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است و ما در تلاش هستیم با استفاده از توان و فکر هنرمندان، مطبوعات و راه اندازی فرهنگسرا، ورزشگاه و کارآفرینی خدمات مهمی ارائه بدهیم.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده اعلام آمادگی کرد که نهایت سعی و تلاش خود و مجموعه را برای ترویج معروفات و زدودن منکرات بکار خواهند بست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد