تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1395 - 5:45
کد خبر : 3935

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزکوه برگزار شد

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیمه نیوز، اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه، سرهنگ پاسدار یدالله سلیمانی فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، طاهری فرماندار دادستان، قرمانده نیروی انتظامی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیمه نیوز، اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه، سرهنگ پاسدار یدالله سلیمانی فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، طاهری فرماندار دادستان، قرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولین درمحل ستاد امر به معروف شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ضرورت داشتن تشکیلاتی منسجم در امر به معروف و نهی از منکر را می رساند اظهار کرد: اکنون که دشمنان همه توان خود را به کار گرفته اند که اعتقادات جامعه دینی ما را تضعیف کنند و به واسطه ابزارهای گوناگون در حال انجام این کار هستند ضرورت این کار بیش از قبل است.

سلیمانی با اشاره به اینکه بخشی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدیران هستند افزود: هر اداره باید یک شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد تا حداقل بر خود همان اداره نظارت میدانی داشته باشد و در صورت مشاهده منکری تذکر لسانی بدهد.

وی گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر معاونت اداری مخصوص ادارات، معاونت تشکل های مردمی مخصوص مساجد، هیئت های مذهبی، مداحان، روحانیون، اصناف و اتحادیه ها و معاونت قضایی مربوط به نیروهای قضایی وجود دارد و به گونه ای است که همه مجموعه ها را تحت پوشش قرار می دهد.

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه این جلسه بیان داشت: با ورود جوانان به عرصه های جدید و فضاهای مجازی باید به امر به معروف نگرشی کاربردی تر داشت.

وی افزود: اکنون که غرب با ترویج انواع مدها و پوشش ها و گویش ها در رسانه های ارتباط جمعی به خصوص فضای مجازی سعی در ترویج و توسعه بی دینی دارد، امر به معروف می تواند ابزاری کارآمد در مقابله با آن باشد.

 وی خاطرنشان کرد: آیات بسیاری از قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده و این نشان از جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام است.

همچنین طاهری فرماندار شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی است و همه ما وظیفه داریم که نسبت به آن عمل کنیم و شرع در این خصوص دستوراتی صادر کرده و در رابطه با هر موضوعی باید تذکرداده و گوشزد شود.

وی در ادامه افزود: اگر شرایط موضوع امر به معروف و نهی از منکر  را فراهم کنیم هم برای کسی که امر به معروف می کند و هم برای کسی که می پذیرد لذت بخش می شود وخود انسان باید به آن عمل کند و اگر قرار است موضوعی را امر کند باید از روی دلسوزی ،آگاهانه و درجهت رفع گرفتاری باشد چرا که همه این موارد درونی است و حرف باید اثر گذار بوده و از انحرافات و دلسردی به دور باشد. شاید بعضاً به این مورد بسنده نکنند وبه دنبال تجسس در کار دیگران باشند که این موجب ایجاد دلسردی می شود، این موارد باید از روی دلسوزی باشد چرا که همه ما مسلمانیم و باید در جهت رشد و تعالی نظام و کشور بکوشیم وهمه ما باید در این راه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

 وی گفت : همه آدم ها حرف می زنند و خیلی ها هم بحث می کنند اما فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری بر دورترین نقاط دنیا اثر می گذارد،  چرا که از روی دلسوزی  است به طوریکه منویات ایشان را همه دنیا ملاک عمل قرار می دهند و در آن چارچوب قرار می گیرند، اگر بخواهیم حرفمان اثر گذار باشد باید به خود رجوع کنیم که حرف از دل برآید و جوانب کار را بسنجیم تا سخنانمان نافذ باشد.

 

انتهای خبر/

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد