امر به معروف باورپذیری دانشآموزان را میطلبد/ پرهیز از نگاه بخشنامهای

محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت پنج ماهه حوزه امر به معروف و نهی از منکر در این اداره کل به تبیین اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: تمامی فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش دعوت به معروف
محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت پنج ماهه حوزه امر به معروف و نهی از منکر در این اداره کل به تبیین اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت و گفت: تمامی فعالیتهای وزارت آموزش و پرورش دعوت به معروف است که در قالبهای مختلفی همچون فعالیتهای فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دنبال میشود، اما با این وجود به یک ستاد نیاز داشتیم تا برنامهها طبق قوانین مطرح در قانون، اجرایی شود.
وی با بیان اینکه قانونگذار، احیای امر به معروف و نهی از منکر را در سطح مناطق مد نظر قرار داده است، گفت: در این راستا پیش بینی ایجاد یک ستاد ویژه در مدارس صورت گرفت و به مدارس به منظور عملیاتی شدن ابلاغ شد. همچنین دانشآموزان عضو گروههای یادآوران با عملیاتی سازی معروفها در رفتارهای خود به نمونههای بارز اخلاق مداری تبدیل میشوند.
مسیبزاده به برگزاری نشستی با حضور دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای مختلف به میزبانی وزارت آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: در این نشست بیش از ۱۰۰ نفر از دبیران حضور یافتند و به تبادل تجربه و اندیشه پرداخته شد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برپایی کرسیهای استماع تلاوت قرآن کریم را یکی دیگر از فعالیتهایی برشمرد که در راستای موضوع امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته و گفت: با تشکیل این جلسات درصدد برآمدیم تا با تقویت روحیه معنوی زمینه انتقال معنا را برای دانشآموزان مهیا کنیم.
وی به اجرای برنامه «احلی من العسل» در راستای احیای فریضه امر به معروف طی ماه محرم اشاره و عنوان کرد: ۳۲ هزار هیئت مذهبی دانشآموزی سمبل و نماد فعالیت در حوزه امر به معروف هستند که بارزترین خروجی فعالیت آنان برپایی ویژه برنامه احلی من العسل و بهرهمندی از الگوی شهید عاشورایی برای دانشآموزان است.
مسیبزاده مهمترین موضوع در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را تبیین این مهم برای دانشآموزان دانست و گفت: دین باید به صورت کامل برای دانشآموز معرفی شود تا از آسیب دور بماند. جزئینگری و معطوف شدن به بخشی از آموزههای دینی به تحول در افراد منجر نمیشود، بلکه تمامی ساحتها باید در کنار یکدیگر دنبال شود. بدین نحو دانش آموزی طراز اسلامی است که ساحتهای مختلف علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی را در کنار یکدیگر دنبال کند.
وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر با صدور بخش نامه قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن ندارد گفت: این مهم نیاز به فرهنگسازی و باورپذیری دانشآموزان دارد و مدارس نیز درصدد هستند با همین نگاه به تبیین این فریضه الهی برای دانشآموزان بپردازند.

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰