تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 3:20
کد خبر : 38853

ترویج حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی بنیادین در جامعه اسلامی است

ترویج حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی بنیادین در جامعه اسلامی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان روز گذشته ۲۰ مرداد در دیدار با بانوان فرهیخته استان سمنان اظهار کرد: ایجاد اعتقاد، افزایش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان روز گذشته ۲۰ مرداد در دیدار با بانوان فرهیخته استان سمنان اظهار کرد: ایجاد اعتقاد، افزایش آگاهی و ایجاد تمایل مهم‌ترین اصول کار فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه در انجام کار فرهنگی به دالانی از محبت بین مجموعه‌های فرهنگی و مخاطبین نیاز است، افزود: بخش مهمی از عدم پیشرفت فعالیت‌ها در عرصه حجاب و عفاف مربوط به ضعف سلیقه و ضعف روش در انجام این امر است.

معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: شناخت محیط زیست فرهنگی که عبارت است از آگاهی هدفمند منطبق بر شرایط اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مورد پذیرش جامعه است از ضرورت‌های تلاش در عرصه عفاف و حجاب است.

روحانی نژاد دانش و اطلاعات عمیق مربی، اشراف بر شرایط روحی و روانی متربی و تأکید بر جلسات پژوهش محور، به‌گونه‌ای که مخاطب مأموریت فعالیت‌های علمی و اجتماعی دراین‌باره داده شود را از ملزومات ترویج ارزش‌های دینی در بین جوانان و نوجوانان برشمرد و گفت:  رفتار مدیران در مجموعه‌ها، کسبه‌های عرصه صنعت و تجارت، اساتید دانشگاه از دیگر مؤلفه‌ها و ملزومات ترویج ارزش‌های دینی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیار مهمی علیه تلاش‌هایی که در راستای توسعه عفاف و حجاب می‌شود، در جریان است، یاداور شد: رسانه‌های مدرن، فضای مجازی، جهانی‌سازی و تهاجم فرهنگی ازجمله این عوامل هستند.

روحانی نژاد با بیان اینکه در امر ترویج عفاف و حجاب باید عمده فعالیت دستگاه‌های فرهنگی روی فعالیت‌های آگاهینه تربیت و فرهنگ‌سازی متمرکز شود، اذعان کرد: بهره‌گیری از انگیزه‌های درونی افراد مانند باورهای دینی،فطرت و عشق، جهت ترویج عفاف و حجاب مؤثرتر است. انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد