تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 11:51
کد خبر : 38845

نقش رسانه‌ها در امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار قابل‌توجه است

نقش رسانه‌ها در امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار قابل‌توجه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین برگزار شد.عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهار کرد: کل عالم دارای سیستم خاصی است و رسانه نیز از این

نقش رسانه‌ها در امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار قابل‌توجه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین برگزار شد.
عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهار کرد: کل عالم دارای سیستم خاصی است و رسانه نیز از این وادی مستثنی نیست و دارای چنین ویژگی و ساختاری است.
وی افزود: امروز رسانه با گستره و تأثیرگذاری بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و در آینده نیز ساختار رسانه‌ای جهان به یک شبکه مویرگی اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای با محوریت تحلیل تبدیل خواهد شد.
استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به این رویکرد در آینده نیاز است رسانه‌ها از هم‌اکنون در این عرصه ورود جدی داشته و خود را برای آینده تجهیز کنند.
وی ادامه داد: باید ساختار رسانه‌ها را به این سمت رهنمون کنند و با بیان زوایای پنهان عملکرد مسئولان از بروز فساد جلوگیری کنند.
این مسئول با بیان اینکه در هر جامعه‌ای علت عمده فساد پنهان‌کاری است، گفت: اگر به‌صورت شفاف عملکرد افراد دیده و موردبررسی قرار بگیرد فسادی هم ایجاد نخواهد شد و با شفاف‌سازی مدیران وادار به ارائه عملکرد خود به عموم مردم خواهند شد.
وی بیان کرد: انتقاد و نقد داشتن نوعی قضاوت کردن و امری لازم است اما باید در کنار انتقاد به ارائه راهکار برای معضلات و مشکلات مختلف اقدام و انصاف نیز رعایت شود.
زاهدی با تأکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار قابل‌توجه است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی هستند لذا هر چه این بستر و نظارت همگانی تقویت شود دامنه مشکلات و فساد هم کمتر خواهد شد.
استاندار قزوین تأکید کرد: عدالت رسانه‌ای موجب ایجاد نوعی رقابت در بین رسانه‌ها خواهد شد ازاین‌رو بزرگان رسانه در سطح استان با ارائه راهکار ما را در نیل به این مقصود کمک و همراهی کنند.
وی گفت: باید مراقب شایعات بود و هر چیزی را به‌راحتی و بدون مستندات باور نکنیم چرا که موجب سلب اعتماد خواهد شد از سوی دیگر رسانه‌ها مدیرانی که پایبند به تعهدات خود نیستند را محترمانه و به‌صورت صریح معرفی کنند.
زاهدی با تأکید بر اینکه مدیریت هیچ مسئولی بدون بهره‌گیری از رسانه دیده نخواهد شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز هم جامعه خبر با مشکلاتی در خصوص بیمه و معیشت و مسکن هنوز وجود دارد که نیاز است مسئولان برای رفع دغدغه‌های خبرنگاران همت بیشتری داشته باشند.
استاندار قزوین در پایان یادآور شد: اگر بخش کوچکی از باقی ردیف‌های بودجه به بخش فرهنگی و رفع و مشکلات خبرنگاران اختصاص یابد بی‌شک شاهد تحول در این اوضاع و کاهش مشکلات این قشر در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد