تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 10:29
کد خبر : 38826

«بهار نکو» در تمام شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود

«بهار نکو» در تمام شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۰ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به طرح «بهار نکو» این دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ این طرح که

«بهار نکو» تا پایان شهریورماه در تمام شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود/ بهره‌مندی 290 هزار نفر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۰ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به طرح «بهار نکو» این دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ این طرح که شامل آموزش و مشاوره خانواده پیش و بعد از ازدواج است از سال ۸۹ تاکنون توسط این دانشگاه در نقاط مختلف استان فارس در حال اجراست.
وی با اشاره به سرفصل‌های این طرح افزود: اخلاق، احکام و حقوق، بهداشت و سلامت،‌ روان‌شناسی خانواده از جمله سرفصل‌های این طرح است که تاکنون این طرح در ۱۷ شهرستان استان فارس اجرایی شده است و تا پایان شهریورماه سال جاری هم در تمامی شهرستان‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.
مقامی یادآور شد: استان فارس از جمله استان‌هایی بحران‌خیز در بحث طلاق بود لذا در جلسات متعددی که در کمیسیون امور بانوان برگزار شد، این پیشنهاد مطرح شد که آموزش‌های هنگام ازدواج بیشتر شود و در آن زمان آموزش‌های پیش ازدواج شامل بهداشت جنسی و دو ساعته بود اما این طرح را اجرا کردیم که آموزش‌های پیش ازدواج در آن به ۱۴ ساعت افزایش یافت.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این طرح با همکاری استانداری فارس و این دانشگاه اجرا می‌شود، گفت: محل اجرای این طرح ابتدا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بعد از آن به دلیل کمبود مکان،‌ ساعت این کلاس‌ها نصف و به ۶ ساعت آموزش ویژه آقایان و ۶ ساعت آموزش ویژه بانوان تقلیل یافت.
وی اظهار کرد: قریب ۳ سال پیش نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح «بهار نکو» دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید کردند و بعد از مشاهده اجرای موفق این طرح، این شورا مصوب کرد که تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طرح «بهار نکو» را با همین مدلی که در شیراز اجرا می‌شود، اجرا کنند.
مقامی با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار نفر در این طرح در استان فارس آموزش دیده‌اند، گفت: در سه ماه نخست سال جاری نیز ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح آموزش دیده‌اند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این مرکز علاوه بر آموزش‌های شش ساعته هنگام ازدواج، خدماتی در قالب باشگاه زوجین از قبیل بسته آموزشی مکتوب، نشریه بهار نکو، آموزش‌های مجازی، بسته آموزشی ۵ ساله که شامل کارگاه و همایش فصلی ماهانه است به صورت رایگان ارائه می‌دهد.
وی همچنین ادامه داد: مجموعه مذکور دارای یک مرکز مشاوره با خدماتی همچون مددکاری رایگان، واحد تست و ارزیابی، مشاوره تکمیلی ویژه گروه‌های پرخطر است.
مقامی با بیان اینکه به‌صورت هفتگی ۴۰۰ نفر به مرکز مشاوره ما مراجعه کنند که ساعت کاری آن همه روزه از ۸ صبح تا ۲۰ است، گفت: ما به‌صورت اختصاصی به زوج‌هایی که سن خانم از سن آقا بیشتر از ۵ سال بزرگتر است، یا خانم‌های زیر ۱۸ سال و آقایان زیر ۲۰ سال در شیراز و یا اختلاف سنی آقا با خانم بیش از ۱۰ سال باشد،‌ ازدواج مجددی‌ها و رجوعی‌ها این آموزش‌ها را ارائه می‌دهیم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اثرات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۸۹ طلاق زیر ۴ سال زندگی مشترک در شیراز ۴۸ درصد بود اما این رقم در سال ۹۵ به ۲۸ درصد رسیده است یعنی تقریباً نصف شده است و طلاق‌های زیر یکسال هم ۱۴ ممیز ۸ دهم درصد بود که سال ۹۵ این رقم به ۴ درصد رسیده است.
وی یادآور شد: بر اساس تحلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۱۰ استان که فارس هم جزو آن بود، بحران طلاق زیاد بود که بعد از اجرای این طرح،‌ فارس از این ۱۰ استان بحران طلاق خارج شده است.
مقامی با بیان اینکه در استان فارس ۴ دانشگاه مستقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز این طرح را اجرا می‌کنند، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌های جهرم، لارستان، گراش و فسا به‌صورت جداگانه آموزش‌های پیش از ازدواج را ارائه می‌دهند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال این نکته را یادآور شد که ما ادعا نداریم با اجرای این طرح، میزان طلاق کاهش یافته است بلکه می‌گوییم طول مدت زندگی‌های مشترک افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: ما علاوه بر ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، بعد از ازدواج نیز آموزش‌هایی در قالب همایش و در فاصله ۳ ماه، ۶ ماه و یک سال بعد از ازدواج به‌صورت رایگان به زوجین ارائه می‌دهیم که در سال گذشته ۱۰۰ همایش در این راستا در فارس اجرا شد.
مقامی همچنین به تعرفه‌های این طرح نیز اشاره کرد و افزود: تعرفه امسال این طرح برای هر زوج ۶۵ هزار تومان و در شهرستان‌ها ۵۰ هزار تومان است و آموزش‌های بعد از ازدواج و بسته آموزشی تا سه شماره نیز رایگان است.
وی از فعالیت ۲۸۸ نفر مشاور و مدرس در سراسر استان جهت اجرای طرح «بهار نکو» خبر داد و گفت: با افزایش تعداد شعبه‌های ما در شهرستان‌های فارس این تعداد به ۴۰۰ نفر هم خواهد رسید.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان این نکته را یادآور شد که تمام هزینه‌های این طرح به‌صورت خودگردان بوده و از زوجین دریافت می‌شوند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد