تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 7:33
کد خبر : 38536

هر شخصی که به مردن خدمت می‌کند، مورد تهاجم قرارمی‌گیرد/ آثار اجرایی قالیباف ارزنده است اما متاسفانه جریان سازی شدیدی علیه وی ایجاد شد

هر شخصی که به مردن خدمت می‌کند، مورد تهاجم قرارمی‌گیرد/ آثار اجرایی قالیباف ارزنده است اما متاسفانه جریان سازی شدیدی علیه وی ایجاد شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به افزایش اتهام زنی و تخریب دکتر محمدباقر قالیباف؛ شهردار سابق تهران توسط برخی از فعالین و رسانه های اصلاح‌طلب گفت: متأسفانه یکی از مسائل چالش برانگیز کشور،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به افزایش اتهام زنی و تخریب دکتر محمدباقر قالیباف؛ شهردار سابق تهران توسط برخی از فعالین و رسانه های اصلاح‌طلب گفت: متأسفانه یکی از مسائل چالش برانگیز کشور، وجود و گسترش فساد در همه زمینه‌های اداری و اقتصادی و اجتماعی می‌باشد که هردو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در مبارزه با فساد اقتصادی قصور و کوتاهی داشتند و یک نگرش حزبی داشتند. به این معنا که هم اصلاح‌طلبان و هم اصول‌گرایان در مقابل فساد جناح خودشان چشم‌پوشی کرده و کوتاه می‌آیند که این مسئله باعث شده است یک نوع رقابت بین دو جریان برای گسترش فساد اقتصادی به‌وجود بیاید.
هانی‌زاده وجود فساد را در هر دو حزب و جناح دانسته و با انتقاد به اظهارات برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر برخورد گزینشی با پدیده فساد گفت: سکوت در دو جناح در مقابل پدیده فساد اقتصادی که قارچ‌گونه رشد کرده و در همه جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی و اداری رسوخ یافته است، موجب شده که دو جناح سکوت اختیار کنند و یک راهبرد مشترک برای مقابله با آن نداشته باشند. لذا به‌نظر می‌رسد که طی سال های گذشته در رقابت میان دو جناح مسئله شفاف‌سازی مورد توجه نبوده است و همین امر باعث شده است که عده‌ای وارد سیستم و چرخه اقتصادی کشور شوند و منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح دهند. در این مسئله هر دو جناح مقصر هستند و متأسفانه هر دو در گسترش فساد اقتصادی کشور شریک هستند و باید در مقابل ملت پاسخگو باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: باید خط جدیدی خارج از دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب مبتنی بر آموزه‌های دینی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایجاد شود. درحال حاضر هردو جناح جایگاه خود را ازدست دادند و الان هیچ جایگاهی در کشور ندارند و ملت به این نتیجه رسیدند که این دو جریان فقط برای منافع خودشان تلاش می‌کنند و منافع ملت و انقلاب اسلامی و مصلحت کشور برا درنظر نمی‌گیرند. به همین دلیل باید در مقابل ملت اعتراف کنند که کوتاهی کردند و نسبت به فساد وابسته به جناح خود سکوت اختیار کردند.

وی با بیان اینکه الان باید جنبش‌های دانشجویی و حوزه‌های علمیه ایجاد شود و نهضتی علیه فساد اقتصادی ایجاد کنند و مراجع تقلید نیز باید نظارت بیشتری داشته باشند؛ گفت: باید دفاتر مردمی ایجاد شود که بتواند خارج از سیستم اداری یک نظارتی بر مسائل اقتصادی و چرخه اقتصادی داشته باشد و هر فاسدی را خارج از سیستم اداری تحت تعقیب قراردهند و به ملت معرفی کنند. به‌نظر می‌رسد که باید نهادهای مردمی در این خصوص مسئولیت بیشتری به عهده گیرند و حوزه‌های علمیه، دفاتر رسیدگی به شکایت خارج از سیستم اداری ایجاد کنند و نقش نظارتی خود را ایفا کنند.

هانی‌زاده به برخی از هجمه‌های گسترده اصلاح ‍‌‌طلبان به شخص آقای قالیباف گفت: متأسفانه هر شخصی که برای مردم خدمت می‌کند و با حسن نیت قصد دارد که خدماتی به ملت ارائه کند، مورد تهاجم قرارمی‌گیرد و این بدترین شیوه در کشور است که یک شخص دلسوزانه و با کارایی بالا عمل کند و بعد مورد تهاجم قرارگیرد. آقای قالیباف یکی از شخصیت‌هایی است که متاسفانه مورد تهاجم هستند. آثار اجرایی ایشان ارزنده است اما متاسفانه جریان سازی شدیدی علیه ایشان ایجاد شد. ایشان نیز در دوره مدیریت خود نتوانست به‌خوبی از رسانه استفاده کند و مشاوران رسانه‌ای خوبی هم نداشتند که بتوانند جریان‌سازی‌های جناح مقابل که علیه ایشان صورت می‌گرفت، را خنثی کنند. این یکی از ضعف‌های آقای قالیباف بود که از رسانه برای شفاف‌سازی استفاده نکرد و باعث شد جناح مقابل از رسانه با زیرکی تمام استفاده کند و از آن برای تهاجم به چهره‌های انقلابی سود ببرد. این از ضعف‌های بارز اصول‌گرایان است که از رسانه داخلی برای شفاف‌سازی و در تقابل با جریان‌سازی‌های مقابل استفاده نکردند.

دکتر هانی‌زاده در پایان با اشاره به عواقب خطرناک اتهامات بی‌اساس از سوی جناحین گفت: بسیاری از اتهاماتی هم که جناح‌ها به هم می‌زنند آسیب جدی به انقلاب وارد می‌کند و متاسفانه مورد سوء استفاده دشمن قرارمی‌گیرد. اما الان کشور نیازمند آشتی ملی است و وفاق ملی در درجه اول اهمیت قراردارد که همه جناح‌ها برای برون‌رفت کشور از شرایط اقتصادی فعلی باید داشته باشند و تلاش کنند و از اتهام‌زنی به جناح مقابل خودداری کنند. به‌نظر می‌رسد که قوه قضاییه در اینجا نقش دارد که هر جناحی که بی‌دلیل علیه جناح مقابل اتهام‌زنی می‌کند، تعقیب کند و خارج از دادگاه مطبوعات، دادگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به اتهام‌زنی‌های هردو جناح برگزار شود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد