تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 5:51
کد خبر : 38428

فرهنگ «کُرد» در رقص خلاصه نمی‌شود / لزوم ورود جدی مدعی‌العموم به ابتذال فرهنگی

فرهنگ «کُرد» در رقص خلاصه نمی‌شود / لزوم ورود جدی مدعی‌العموم به ابتذال فرهنگی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از  مرصاد ، مراسم شب فرهنگی کرمانشاه که طی هفته گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد و با حواشی و حرکات هنجارشکانانه به شوی بی‌حجابی و ابتذال فرهنگی انجامید به شدت مورد انتقاد دلسوزان فرهنگ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از  مرصاد ، مراسم شب فرهنگی کرمانشاه که طی هفته گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد و با حواشی و حرکات هنجارشکانانه به شوی بی‌حجابی و ابتذال فرهنگی انجامید به شدت مورد انتقاد دلسوزان فرهنگ این مرز و بوم قرار گرفت.

جشنواره‌ای که می‌توانست محلی برای نمایش فرهنگ غنی مردمان غیور کرد این خطه باشد با نمایش حرکات به دور از شان مردم استان و اتفاقات ضدفرهنگی نتیجه برعکس داشت و متولیان امر به جای معرفی آداب و سنن زیبای مردمان کرد و نشان دادن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مرزداران غیور بیشترین تاکیدشان برای جذب مخاطب به برگزاری همین مراسم رقصی بود که به ابتذال کشیده شد.

در این شرایط اقتصادی نامناسبی که گریبانگیر کشور و به ویژه مردم استان کرمانشاه است برگزاری چنین مراسماتی با هزینه‌های گزاف که آن هم به یک مراسم ضدفرهنگی تبدیل شد چه ضرورتی داشت و وقتی نه تنها هیچ سودی برای استان نداشت بلکه وضعیت را به گونه ای برای کرمانشاه رقم زده که علما و روحانیون به خاطر آن احساس خطر برای آبروی اسلام کرده‌اند.

هر روز شاهد یک قبح‌شکنی هستیم /استفاده از جیب بیت‌المال برای اشاعه منکرات خیانت به ملت است

حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب امام جمعه سرپل‌ذهاب در این خصوص به خبرنگار مرصاد ضمن محکوم کردن این عمل گفت: متاسفانه هر روز شاهد یک قبح شکنی هستیم و این بار در برج میلاد و در انظار عمومی این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان مانع از اینگونه ریخت و پاش‌ها بشوند تا از جیب بیت‌المال در راه ترویج فساد و منکرات استفاده نشود، افزود: اینکه برخی مسئولان از جیب بیت‌المال برای اشاعه منکرات در جامعه خرج کنند خائن هستند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: بارها در جلسات به استاندار گفته‌ایم که فکری به حال این قضیه داشته باشند اما معلوم نیست چه جریانی پشت این قضیه است که اتفاقی نمی‌افتد.

وی بیان داشت: توقع ما از استاندار این است که فکر جدی به حال این موضوع داشته باشند.

این مراسمات خلاف شئون اسلامی است، آنرا محکوم می‌کنیم

حجت‌السلام مجید صفدری امام جمعه سنقر نیز ضمن محکوم کردن این اتفاقات گفت:‌قطعا اینگونه مراسمات خلاف شئون اسلامی است و آنرا محکوم می کنیم.

وی افزود: با این وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم، چرا مسئولان بی کفایت به دنبال اینگونه مراسمات خلاف شان اسلام هستند.

فرهنگ کُرد در رقص خلاصه نمی‌شود /لزوم ورود مدعی‌العموم

حجت‌الاسلام لروند امام جمعه کنگاور نیز در اظهاراتی گفت: این حرکت‌ها و برنامه‌های ضدفرهنگی که به اسم فرهنگ به جامعه غالب می‌شود هیچ میانه‌ای با فرهنگ ما ندارد و بیشتر یک برنامه مبتذل فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آبروی کُرد و استان کرمانشاه با این حرکات در خطر است، افزود: هیچگاه فرهنگ کُرد در رقص خلاصه نشده است، کُردها مردمانی شاد هستند اما فرهنگشان رقص نیست که بخواهیم به عنوان فرهنگ کُرد به جامعه غالب کنیم.

امام جمعه کنگاور بیان داشت: انتظار داریم مسئولان مانع از رخ دادن این حرکات مبتذل شوند و حتی شخصا هم به استاندار گفته‌ام که آبروی استان در خطر است و باید در این زمینه تجدیدنظر جدی شود و با مسببان برخورد جدی‌تری صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام لروند تصریح کرد: ضمنا از دادستان به عنوان مدعی‌العموم هم می‌خواهیم این موضوع را در دستور کار قرار دهد و با مسببان این آبروریزی برخورد کند.

وی در پایان بیان داشت: اسلام با شادی مخالف نیست و برعکس اسلام دین شادی است و به تفریح و شادی اهمیت داده است اما شادی با بی‌حیایی از زمین تا آسمان تفاوت دارد و ما با بی‌حیایی و گناه مخالفیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد