تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 - 18:04
کد خبر : 38240

شهریه مدارس غیردولتی نباید بیشتر از ۱۰ درصد افزایش یابد

شهریه مدارس غیردولتی نباید بیشتر از ۱۰ درصد افزایش یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، شامگاه شنبه ارائه گزارش از تعرفه ثبت نام مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی سال ۹۷ – ۹۸، دستور کار جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان قرار گرفت.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، شامگاه شنبه ارائه گزارش از تعرفه ثبت نام مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی سال ۹۷ – ۹۸، دستور کار جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی هرگونه تغییر در نرخ کالا، خدمات، مدارس و مهدهای کودک تا سقف ۱۰ درصد در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری خواهد شد.
ناصر فغفوری اظهار داشت: در صورت افزایش شهریه مدارس و مهدهای کودک در استان زنجان باید، درخواست به کمیته مربوطه ارجاع داده شود در جلسه های آتی در کارگروه مطرح شود.
وی افزود: به مدارس دولتی و غیردولتی ابلاغ شود تا از دریافت رقم های بالاتر از مبالغ سال ۹۶ خودداری کنند.
** شهریه مدارس غیردولتی و شاهد زنجان کمتر از میانگین دولتی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: با توجه به تنوع مدارس، هزینه ثبت نام در مدارس دولتی فقط برای بیمه و کتاب های درسی است و ثبت نام از پایه های اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شده است.
به گفته مریم رشتچی، در مدارس استعدادهای درخشان با توجه به مصوبه ای که این مدارس دارند و شورای نظارت بر آنها نظارت دارد شهریه اخذ می شود.
وی یادآوری کرد: شهریه مدارس شاهد مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم نیز سالانه در ستاد شاهد استان با توجه به اختیاراتی که دارد تعیین می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهریه مدارس شاهد و تیزهوشان زنجان نسبت به استان های همجوار و یا مشابه کمتر و این نرخ از میانگین کشوری پایین تر است.
رشتچی تاکید کرد: شهریه های مدارس غیردولتی به طور کامل مشخص و بارها اعلام شده است که مدارس از شهریه مصوب مبلغ بیشتری اخذ نکنند.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همه این مدارس به استناد قانون، تاسیس و اداره می شوند.
علی بیات، تعیین شهریه در مدارس غیردولتی را با توجه به امکانات و شرایط سخت افزاری و نرم افزاری همان مدرسه بیان کرد.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی موظف هستند با توجه به الگوی تعیین شهریه این مدارس براساس ابلاغ آموزش و پرورش میزان شهریه سالانه را بررسی و به تصویب شورای تعیین شهریه برسانند.
به گفته وی، در شورای تعیین شهریه میانگین حق الزحمه پرداختی به معلمان، اجاره بهای پرداختی توسط مدارس غیردولتی و شهریه پیشنهادی برای هریک از مدارس تعیین و به شواری نظارت استان به منظور درج در سامانه تعیین شهریه اعلام می شود.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر شهریه همه این مدارس در استان در سامانه تعیین شهریه و میزان ساعت های فوق برنامه بارگذاری شده و برای والدین، دانش آموزان و عموم مردم قابل مشاهده است.
** سرانه آموزش و پرورش جوابگوی هزینه های جاری آن نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: آموزش و پرورش سرانه ای دارد که از سوی وزارتخانه پرداخت می شود و این سرانه آنقدر پایین است که حتی هزینه های جاری آن را تامین نمی کند.
شهرام طهماسبی یادآوری کرد: در مدارس غیردولتی میزان شهریه باید بر اساس عرضه و تقاضا، مواد آموزشی، فضا و امکانات آن اعمال شود.
وی تاکید کرد: اگر شهریه ۱۰ درصدی در مدارس غیردولتی به پنج درصد کاهش یابد کیفیت آموزشی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
۹۵۰۵/۶۰۸۵
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد