تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1397 - 16:55
کد خبر : 37642

حوادث کوتاه از کشور

حوادث کوتاه از کشور

    کلاهبرداری بافروش خودروسرویس شهرستانها: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: فرد کلاهبرداری که با ترفند فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی، مبلغ هشت میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس فتای استان دستگیر شد. سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز مبلغ ۶۱ میلیون

    کلاهبرداری بافروش خودرو
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: فرد کلاهبرداری که با ترفند فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی، مبلغ هشت میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس فتای استان دستگیر شد.
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز مبلغ ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید اقساطی و عدم دریافت خودرو و پاسخگو نبودن شرکت مورد نظر، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام مسئول عنوان داشت: شاکیان پس از مشاهده آگهی تبلیغاتی با عنوان «فروش خودروهای داخلی با اقساط ۷۰ ماهه بدون پیش‌ پرداخت و تحویل فوری» در کانال‌های مجازی با شخص آگهی‌دهنده تماس گرفته و مبلغ مذکور را به‌عنوان هزینه‌های بیمه و … پرداخت کردند که فرد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و به خریداران پاسخ نداد.
وی افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان متهم را که مبلغ هشت میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دریکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.
سارق میراث فرهنگی
دزفول- ایرنا: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: اعضای باند چهار نفره حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه ماهور برنجی شهرستان دزفول دستگیر شدند.
سرهنگ حسین بهداروند افزود: اعضای این باند قبل از اقدام به حفاری برای کشف گنج به دام ماموران افتادند.
وی افزود: در پی تردد مشکوک یک دستگاه خودرو حامل این حفاران غیرمجاز، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با هماهنگی پاسگاه انتظامی به منطقه ماهور برنجی دزفول اعزام شدند.
سرهنگ بهداروند افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ضمن توقیف خودروی متخلفان، مقداری باروت، یک دستگاه دریل و ادوات حفاری کشف و ضبط کردند.
خروج واگن از ریل
مشهد- ایلنا: یکی از واگن‌های قطار باربری نیشابور به طبس در ۱۰ کیلومتری ایستگاه بجستان از ریل خارج شد.
به علت این حادثه، قطار مسافربری کرمان به مشهد یک ساعت در ایستگاه بجستان توقف کرد و سپس مسیر باز و تردد قطار مسافربری ادامه یافت.
فرماندار و مسئولان شهرستان بجستان در پی وقوع این حادثه با حضور در محل از مسافران قطار مسافربری پذیرایی کردند.
دستگیری عاملان کشف حجاب
دزفول- ایرنا: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول گفت: شش  نفر از بانوانی که در مناطق تفریحی این شهرستان اقدام به کشف حجاب و انتشار تصاویر در فضای مجازی کرده بودند دستگیر شدند.
حسن دزفولی افزود:  این افراددر مناطق تفریحی شهرستان دزفول با وضعیتی به دور از شئونات اسلامی اقدام به هنجارشکنی و کشف حجاب کرده و تصاویر و فیلم‌های خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بودند که موجب سوء استفاده شبکه‌های معاند نظام شده بود.
وی افزود: در این خصوص چهار نفر از عوامل کشف حجاب دستگیر شده و با پیگیری و اشراف اطلاعاتی دو  نفر دیگر در اقدام مشترک بسیج و پلیس امنیت اخلاقی شناسایی و دستگیر شدند.
قاچاق کپسول جیوه
زاهدان- تسنیم: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد شش عدد کپسول جیوه ۶۵ کیلوگرمی قاچاق در یک عملیات توسط ماموران در میرجاوه کشف شد.
حیدر میرزایی اظهار داشت: در همین راستا خودرو حامل این کپسول‌ها توقیف، و متهم دستگیر و اقدامات برای رسیدگی پرونده وی در شعبه سوم بدوی زاهدان آغاز شد.
وی افزود : شعبه رسیدگی‌کننده بدلیل اظهارات متناقض متهم، عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی و موقعیت خاص جغرافیایی، مستند به قوانین امور گمرکی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تخلف را وارد دانست و قاچاقچی را از حیث مباشرت در قاچاق کالای مجاز مشروط علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به میزان سه میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
کشف جسد
گرگان- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر در استان گلستان از کشف جسد یک مرد مجهول‌الهویه حدود ۵۰ ساله در سایت زباله این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا اصلانی» گفت: کارگران سایت پسماند زباله، کشف یک پیکر بی‌جان را به پلیس گزارش دادند و مأموران نیروی انتظامی با حضور در محل، با جسد یک مرد حدود ۵۰ ساله روبه‌رو شدند که احتمالا به خاطر گذشت چند روز از زمان مرگ، قسمت‌هایی از بدن متلاشی شده بود.
وی با اشاره به این‌ که همراه جسد هیچ سند هویتی وجود ندارد، افزود: صورت وی به‌علت گرمای هوا و حمله حیوانات غیرقابل شناسایی شده است.
برخورد شتر با پراید
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از برخورد سواری پراید با شتر خبر داد.
محمودرضا ناصح افزود: بر اثر برخورد خودروی سواری پراید با شتر در محور کنارک به نیکشهر بعد از کشتارگاه سه راهی بطرف پاسگاه مومان یک نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند.
ناصح افزود:مجروحان بوسیله ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شدند.
واژگونی اتوبوس
یاسوج- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واژگونی اتوبوس در محور یاسوج به اصفهان هشت مصدوم برجا گذاشت.
جلال پوران‌فرد اظهار داشت: با اعلام این خبر بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس از میمند دم چنار، پاتاوه و هلال احمر به صحنه اعزام شدند.وی بیان کرد: چهار نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس به صورت سرپایی درمان و چهار نفر دیگر توسط اکیپ‌های اورژانس پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
فوت در زیر ‌آوار
اراک- خبرگزاری صدا و سیما: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: زوجی میانسال در روستای طرازناهید شهرستان ساوه در زمان تخریب دیوار خانه زیر آوار ماندند و جان باختند.
سرهنگ خلجی  افزود: در اثراین حادثه زن و شوهری ۵۰ و ۶۰ ساله در روستای طراز ناهید ساوه در حین مرمت و تخریب دیوار منزلشان، زیر آوار ماندند و به شدت مصدوم شدند.
وی اضافه کرد: هر دو نفر ساعاتی بعد از اینکه از زیر آوار بیرون آورده و به بیمارستان منتقل شدند، به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد