تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 5:35
کد خبر : 3762

بزرگترین منکر؛ تضعیف حکومت اسلامی/لزوم برخورد با انتشاردهندگان اکاذیب در شبکه های اجتماعی

بزرگترین منکر؛ تضعیف حکومت اسلامی/لزوم برخورد با انتشاردهندگان اکاذیب در شبکه های اجتماعی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور آمرین و ناهیان از منکر در فراهان برگزار شد.  در این همایش، محمدمهدی فیض‌کرمیان، امام جمعه فرمهین با اشاره  به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور آمرین و ناهیان از منکر در فراهان برگزار شد.

 در این همایش، محمدمهدی فیض‌کرمیان، امام جمعه فرمهین با اشاره  به فضیلت امر به معروف گفت: تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر، چونان قطره ای بر دریای مواج و پهناور است.

وی افزود: با بیان مسئله امربه معروف نگاه‌ها به سمت بی‌حجابی  می‌رود اما امر به معروف مصادیق گسترده ای دارد که می‌توان به اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، خانواده، ورزشی، علمی، اجتماعی اشاره کرد.

 

فیض کرمیان اظهار کرد: اهمیت این فریضه تا جایی است که امام خمینی(ره)، برپایی این فریضه تأکیدات فراوان داشت و فلسفه تشکیل حکومت اسلامى را از باب امر به معروف و نهى از منکر بیان کردند.

امام جمعه فرمهین گفت: همانطور که امام مقابله با منکر که شاخص‌ترین آن دستگاه بنی امیه بود را در دستور کار خود قرار دادند ما نیز باید تلاش کنیم تا با انواع منکرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امثال آن مقابله کنیم.

وی با تاکید بر پیاده کردن معروفات در فضای جامعه اظهار کرد: بزرگترین معروف در حال حاضر تقویت نظام اسلامی حاکم در کشورمان است که بعد از قرن‌ها به رهبری امام راحل این حکومت اسلامی تشکیل شد.

فیض کرمیان با بیان اینکه تقویت انقلاب اسلامی  بزرگترین معروف است، افزود: باید هر کدام از ما در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم برای بالندگی و رشد این نظام تلاش کنیم و بدانیم تقویت آن بزرگترین معروف زمان حال است.

تضعیف حکومت بزرگترین منکر است/۷۰ درصد جرائم مربوط به فضای مجازی است 

امام جمعه فرمهین بزرگترین منکر را تضعیف حکومت برشمرد و تصریح کرد: دلسرد کردن و تضعیف حکومت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عرصه‌های دیگر بزرگترین منکر است و باید با کسانی که در این مسیر قدم می‌گذارند مقابله کرد.

وی با اشاره به نشر اکاذیب در فضای مجازی گفت: بر اساس گزارشات پلیس فتا ۷۰ درصد جرائم استان مربوط به فضای مجازی است، توهین، تحقیر و تخریب به نظام، مقدسات وشخصیت ها در کانال های تلگرامی شهرستانی هم مشاهده می شود و باید این موارد شناسایی و پیگیری شود.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: برخی به بهانه دغدغه انقلاب در پشت تریبون، در فضای مجازی و رسانه ها با عنوان انتقاد شروع به تخریب افراد می کنند، در حالی که این افراد دامن به مسئله می زنند.

فیض کرمیان افزود: اگر جامعه ای بی تفاوتی شود و در مقابل نهی ازمنکر و ترویج فرهنگ امربه معروف احساس مسئولیت نکند، باید شاهد سقوط اخلاقی آن جامعه باشد و هزینه های سنگینی پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه مسلمان باید زینت اسلام باشد، خاطرنشان کرد: باید مهارت دین داری را بیاموزیم و به راحتی در مورد افراد قضاوت نکنیم، تعاریف را بشناسیم و به آنها را در جامعه نهادینه کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد