تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:10
کد خبر : 37370

وضعیت فرهنگی سواحل گیلان همچنان نامطلوب است

وضعیت فرهنگی سواحل گیلان همچنان نامطلوب است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، وجود معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و اختلاط محیط شنای زنان و مردان از جمله موارد نگران‌کننده‌ای است که باید به آن رسیدگی شود. بنا به گفته مسئولان ذی‌ربط چنین مواردی بیشتر در مناطق خارج از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، وجود معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و اختلاط محیط شنای زنان و مردان از جمله موارد نگران‌کننده‌ای است که باید به آن رسیدگی شود.

بنا به گفته مسئولان ذی‌ربط چنین مواردی بیشتر در مناطق خارج از طرح سالم‌سازی دریا رخ می‌دهد اما شواهد عینی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که در سواحل تحت پوشش طرح سالم‌سازی دریا نیز چنین معضلاتی وجود دارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده وضعیت فرهنگی سواحل استان گیلان و برای اطلاع از اقداماتی که در دستور کار مجموعه‌های فرهنگی، نظامی و انتظامی است با برخی از مسئولان ذی‌ربط به گفت‌و‌گو پرداختیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اقدامات این مجموعه در راستای رسیدگی به وضعیت فرهنگی سواحل گفت: عمده اقدامات سپاه در راستای رسیدگی به وضعیت سواحل فرهنگی و هنری است.

کامیار مهدی‌پور برگزاری جنگ‌های شادی، مسابقات ورزشی، جشن‌ها و مسابقات فرهنگی را بخشی از اقدامات سپاه قدس گیلان در سواحل استان دانست و گفت: اجرای تئاتر و سرود نیز بخشی از اقدامات فرهنگی است که در دستور کار سپاه قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری سپاه قدس گیلان با نیروهای انتظامی و دادگستری در راستای رسیدگی به ناهنجاری‌های فرهنگی تصریح کرد: شناسایی افراد و تیم‌هایی که به صورت سازماندهی شده اقدام به نقض قانون می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در راستای تهیه این گزارش در مقابل دوربین تسنیم حاضر شد و ابراز داشت: فرماندهی انتظامی گیلان طرح‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت فرهنگی سواحل دارد.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه اجرای اقدامات سلبی و ایجابی را بخشی از فعالیت‌های فرماندهی انتظامی استان گیلان دانست و تصریح کرد: گشت نامحسوس و گشت‌های انتظامی به‌منظور برخورد با ناهنجاری‌ها در مناطق سالم‌سازی طرح دریا حضور دارند.

وی با اعلام اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر در مناطق خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا به‌وقوع می‌پیوندد اظهار داشت: ما در مناطق طرح سالم‌سازی دریا به ندرت شاهد مشکلات فرهنگی هستیم که در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود‌.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا شنای مختلط زن و مرد نیز رخ می‌دهد عنوان داشت: گشت‌های انتظامی و گروه‌های نیروی ویژه با ناهنجاری‌های سواحل برخورد می‌کنند.

جعفری خیرخواه با اشاره به بسته شدن حدود ۱۰ دکه ساحلی به دلیل عدم رعایت هنجاری‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کمیته سالم‌سازی سواحل مسئولیتی ندارد گفت: سازمان‌های دیگر از جمله نیروی انتظامی باید در این حوزه ورود کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی نسبت به اوایل انقلاب فرق کرده است گفت: امروز مسئولان دولتی به دنبال جذب توریست و گردشگر هستند بدون آنکه پیوست فرهنگی آن را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه ما برای به دست آوردن انقلاب اسلامی هزینه‌های فراوانی دادیم خاطرنشان کرد: فلسفه برپایی حکومت اسلامی این نبوده است که مردم را به سواحل بکشانیم بلکه باید به دنبال حکومت اسلامی باشیم‌

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه امروز برخی مسئولان در مسیری حرکت می‌کنند که برخلاف ارزش‌ها و اصول انقلاب است گفت: ما با تفریح مردم مخالف نیستیم اما باید پیوست فرهنگی آن را نیز رعایت کنیم.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه امروز دولت به مشکلات فرهنگی دامن می‌زند عنوان داشت: نتیجه این عملکرد کشف حجاب و اختلاط زنان و مردان در سواحل گیلان است.

وی با بیان اینکه عدم برخورد جدی دولت با هنجارشکنان سبب شده است تا آمران به معروف و ناهیان از منکر نتوانند وظیفه خود را انجام دهند گفت: اراده‌ای در دولت برای برخورد با ناهنجاری‌ها وجود ندارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اعلام اینکه امروز خانواده‌های شهدا از وضعیت فرهنگی کشور ناراضی هستند تصریح کرد: افرادی در دولت حضور دارند که به فکر از بین رفتن ارزش‌ها نیستند و معلوم نیست با این روند آینده ما چه می‌شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه مجلس برخی قوانین را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تصویب کرده است که دولت آن را اجرایی نکرده است ابراز داشت: مشکل ما این است که دولت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر کارشکنی می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد