تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 - 10:32
کد خبر : 3735

فاصله گرفتن از نماز نتیجه استفاده از ماهواره/۸۰۰ زندانی بروجرد مرتبط با مواد مخدر هستند

فاصله گرفتن از نماز نتیجه استفاده از ماهواره/۸۰۰ زندانی بروجرد مرتبط با مواد مخدر هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب بروجرد "مصطفی جعفری" دادستان بروجرد در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه سپاه بروجرد برگزار شد گفت: مردم در جریان پیروزی انقلاب به میدان آمدند و به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب بروجرد "مصطفی جعفری" دادستان بروجرد در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه سپاه بروجرد برگزار شد گفت: مردم در جریان پیروزی انقلاب به میدان آمدند و به پیام رهبر لبیک گفته و بسیاری از افراد با اهدای جان خود شهید شدند و این انقلاب به پیروزی رسید اما چند وقت بعد در دوران جنگ تحمیلی هزاران نفر برای دفاع از ارزشها جان خود را تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: مردم آنقدر با درایت عمل کردند که علاوه بر سرنگونی رژیم بعثی عراق، هم اکنون ملت ایران در چشم مردم عراق عزیزترین ملت هستند و در همایش بزرگ پیاده روی اربعین بهترین پذیرایی را از ملت دارند.

به گفته وی بعد از دوران جنگ تحمیلی دشمن از طریق جنگ نرم اقدام به مبارزه کرد و در ابتدا با ویدئو و سپس سی دی وارد کار شد اما بعد از مدتی ماهواره و انواع شبکه های مختلف را به میان آورد و متاسفانه ماهواره با قیمت ارزان به دست مردم می رسد که این ابزار از طرف دشمن و با هدف تخریب خانواده ها وارد کشور می شود.

جعفری با اشاره به گسترش اینترنت، شبکه های اجتماعی و ماهواره افزود: هر روز ابزار تخریب خانواده ها و فروپاشی ها با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتر وارد بازار می شود و البته دشمن از طریق مواد مخدر نیز در راستای جنگ نرم فعالیت هایی دارد تا به هدف خود برسد.

وی بیان کرد: علاوه بر در دسترس بودن انواع مواد مخدر مانند تریاک، شیشه، هروئین، سن اعتیاد متاسفانه بسیار کاهش یافته و استفاده از مواد مخدر در مدارس راهنمایی هم دیده می شود که این خطرناک است و دشمن انواع مواد مخدر را با قیمت کمتر پخش می کند که همه این هزینه ها به عهده دشمن است تا به هدف شوم خود برسد.

دادستان بروجرد تصریح کرد: افرادی که از ماهواره استفاده می کنند از نماز فاصله گرفته و اولین نشانه گرفتار شدن در معضلات مواد مخدر و ماهواره را می توان دور شدن از نماز برشمرد.

وی با اشاره به حجاب و عفاف گفت: افرادی که با پوشش های نامناسب در خیابان ها ظاهر می شوند به جرات می توان گفت نماز نمی خوانند و اولین نتیجه ای که استفاده از این لوازم دارد دور کردن انسان از نماز است.

جعفری با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است گفت: با ید به این موضوع توجه کرد و هر کسی این مهم را انجام ندهد مسئول است که انجام این دستور وظیفه موسسات، آموزش و پرورش، دانشگاه، صنوف، ادارات، ارشاد، ائمه جماعات و دیگران است اما باید از خانواده خود شروع کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را در درون خانواده آغاز کرد.

به گفته وی متاسفانه برخی از دانشجویان در هنگام حضور در دانشگاه با پوششی نامناسب حاضر می شوند که هیچگونه تذکری به این افراد داده نمی شود و باید به خاطر دینمان به این افراد تذکر داد.

دادستان بروجرد اظهار داشت: در سال گذشته قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد و در این راستا نباید به صورت برخورد قهری عمل کرد و باید تذکرات لسانی باشد و تاثیر تذکرات لفظی بیشتر از قهری است.

به گفته وی متاسفانه زندانیان مواد مخدر در بروجرد زیاد است به طوری که از یکهزار و ۳۰۰ زندانی شهرستان بروجرد ۸۰۰ نفر مرتبط با مواد مخدر هستند  و این در حالیست که در شهری مانند بروجرد یک کمپ برای ترک اعتیاد بانوان وجود دارد و کمپ های زیادی هم برای آقایان فعال هستند.

وی بیان کرد: وقتی فردی معتاد می شود انواع جرائمی مانند سرقت، مشکلات خانوادگی و دیگر مشکلات هم در این راستا به مشکلات وی اضافه می شود.

به گفته وی برای رفع این مشکلات و کاهش آنها بهتر است افرادی که در ارشاد محله فعالیت دارند با ما همکاری بیشتری داشته باشند تا علاوه بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر جرائم نیز کاهش یابد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد