تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 7:10
کد خبر : 37332

کاهش ۱۱ درصدی رشد طلاق در البرز/ فعالیت ۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در استان

کاهش ۱۱ درصدی رشد طلاق در البرز/ فعالیت ۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معاون اجتماعی دادگستری استان البرز درباره آمار طلاق موجود در استان به خبرنگار تیتریک گفت: ۸۰ درصد طلاق ها توافقی است و بر اساس آمار ثبت احوال ۱۱ درصد کاهش رشد طلاق در استان البرز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معاون اجتماعی دادگستری استان البرز درباره آمار طلاق موجود در استان به خبرنگار تیتریک گفت: ۸۰ درصد طلاق ها توافقی است و بر اساس آمار ثبت احوال ۱۱ درصد کاهش رشد طلاق در استان البرز را شاهدیم.

مهدی جوهری با اشاره به اینکه وقایع چهارگانه وفات، تولد، ازدواج و طلاق در ثبت احوال انجام می شود افزود: برخی از طلاق ها در جای دیگری ثبت شده و در البرز اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بارش منفی اخبار در حال حاضر زیاد است و برخی از خبرگزاری ها علاقه مند به اخبار منفی هستند اظهار داشت: زمانیکه آمار طلاق بالا بود رسانه ها آن را چالش می دانستد اما با کاهش این آمار رسانه ها آن طور که باید به این معضل نپرداختند.

جوهری با اشاره به اینکه دو استان البرز و خراسان رضوی توانسته اند طلاق را کنترل کنند تصریح کرد: از فروردین سال ۹۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق توسط روانشناسان مجرب در حوزه زوج درمان راه اندازی شد.

وی به راه اندازی یدو مرکز در هشتگرد و نظرآباد گفت: به دنبال این هستیم با توجه به استقلال شورای شهر فردیس یک مرکز نیز در این شهرستان راه اندازی شود.

جوهری دخالت اطرافیان، مطالبه مهریه از ناحیه خانم، اختلافات روحی و روانی زوجین را از جمله عوامل طلاق برشمرد و افزود: طی یک سال و نیم اخیر آموزش های قبل از ازدواج اجباری شد و از یک ساعت و به ۶ ساعت افزایش یافت.

وی به فعالیت ۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: در مشاوره های قبل از ازدواج متوجه شدیم زوجین مهارت های زندگی را نمی دانند و متاسفانه در طلاق های توافقی معامله صورت می گیرد.

جوهری با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح البرز استفاده کرد و به تهران و دیگر استان ها تعمیم داده شده است تصریح کرد: دو خصوصیت این طرح رایگان بودن و اجباری شدن آن است.

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز در خاتمه با اشاره به همکاری یرو انتظامی، بهزیستی، حوزه علمیه و دیگر دستگاه ها در اجرای طرح مذکور گفت: مشکل ما مدیریتی است و بودجه ای نیست لذا باید از من بودن برگشت و کار تیمی انجام دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد