تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397 - 7:18
کد خبر : 36785

واکنش دبیر ستاد امر به‌ معروف خراسان رضوی به‌ فروش سگ در نمایشگاه مشهد

واکنش دبیر ستاد امر به‌ معروف خراسان رضوی به‌ فروش سگ در نمایشگاه مشهد

عبدالله ارجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با فروش سگ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: ما قبول کردیم که زندگی شهری داشته باشیم و اگر قرار باشد دام و طیور را در خانه‌های خود نگهداری کنیم دیگر زندگی ما با شیوه‌های سنتی و روستایی چه تفاوتی دارد؟! وی با بیان

عبدالله ارجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با فروش سگ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: ما قبول کردیم که زندگی شهری داشته باشیم و اگر قرار باشد دام و طیور را در خانه‌های خود نگهداری کنیم دیگر زندگی ما با شیوه‌های سنتی و روستایی چه تفاوتی دارد؟!

وی با بیان اینکه زندگی جمعی در شهر و بهداشت با هم‌زیستی با حیوانات در خانه‌ها سازگاری ندارد، ادامه داد: اگر افرادی به‌ هر دلیلی می‌خواهند در خانه حیوان خانگی داشته باشند باید محیط زندگی خود را عوض کنند، هم‌زیستی انسان و حیوان در زندگی شهری و بهداشتی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اضافه کرد: اگر زودتر متوجه فروش سگ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد می‌شدم، حتماً به آنها تذکر می‌دادم، هرچند که مدیران شهر هم باید این موضوع را در نظر می‌داشتند و آن را رعایت می‌کردند.

ارجاعی بیان کرد: باید روی فرهنگ شهروندی و به‌ خصوص فرهنگ آپارتمان‌نشینی در شهر کار کرد و مردم را با فرهنگ درست شهرنشینی آشنا کرد.

وی تأکید کرد: من فکر نمی‌کنم فرهنگ نگهداری سگ و تبدیل شدن آن به‌ عضوی از خانواده در جامعه ما در حال وقوع باشد و این پدیده فراگیر نیست، نمی‌توان نمونه‌هایی که دیده می‌شود را تعمیم کلی داد.

انتهای پیام/ذ

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد