تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1395 - 10:13
کد خبر : 3674

استمدادطلبی از بیگانگان موجب شکست انقلاب‌ها می‎شود

استمدادطلبی از بیگانگان موجب شکست انقلاب‌ها می‎شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در عاشورا و بعث رسوالله(ص) دارد، اظهار کرد: بی‌تردید انقلاب اسلامی در راستای قیام عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در عاشورا و بعث رسوالله(ص) دارد، اظهار کرد: بی‌تردید انقلاب اسلامی در راستای قیام عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و انقلاب رسول خدا قرار دارد که ادامه بعثت ایشان است.

وی با بیان اینکه نباید از حرکت‌ها و جریانات داخل انقلاب غافل بود، افزود: همه انقلاب‌ها به‌ویژه انقلاب‌های بزرگی چون نهضت امام خمینی(ره) در معرض انحراف قرار دارند و در صورت غفلت آسیب‌پذیر خواهند بود که این آسیب‌ها امری غیرقابل انکار است.

مسؤول دفتر نمایندگی فقیه ولی فقیه سپاه کربلا مازندران با نگاهی گذرا بر تاریخ، تصریح کرد: حتی انقلاب انبیا و پیامبرانی که مستقیما رهبری آنرا به عهده داشتند همچون انقلاب حضرت موسی(ع) و بعثت نبی اسلام(ص)، بعد از وفات آن حضرت در پیچ انتقال حکومت از مسیر اصلی منحرف شدند.

 غلامی ادامه داد: تاریخ نشان داد که حکومت شیعی حتی با سابقه یک یا دو قرن به دلیل وجود عوامل دفاعی، اختلافات درونی، زیادی خواهی دولتمردان، ارثی کردن حکومت و یا نفوذ اندیشه بیگانه، موجب شکست شد.

وی ترک امر معروف و نهی منکر، سستی مدیران در اداره جامعه و استمدادطلبی از بیگانگان را عوامل دیگر شکست انقلاب‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب‌های بزرگ اگر آسیب‌شناسی و آفت‌شناسی نشوند و متعاقبا مورد آفت‌زدایی و آسیب‌شناسی قرار نگیرند، ممکن است دچار انحراف شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی فقیه ولی فقیه سپاه کربلا مازندران سه گروه را در ایجاد انحراف دخیل دانست و یادآور شد: دشمنان انقلاب که سعی دارند پدیده و معجزه قرن بیستم(انقلاب ما) را آرام از مسیر منحرف کنند جزو اولین گروه بوده و گروه دوم فرصت‌طلبانی که در گوشه‌ای نظاره‌گر فداکاری و ایثارگری انقلابیون هستند و در حین پیروزی قیام، خود را وارد عرصه می‌کنند و با پیشتازی خود در صحنه‌های بعد از قیام، همانند قیام مشروطیت که شیخ فضل‌الله را به دار کشیدند، آن را منحرف می‌کنند.

غلامی، فرصت‌طلب‌ها و نفوذی‌هایی که مخالفت آشکاری نسبت به انقلاب ندارند را عوامل دیگر در انحراف انقلاب خواند و گفت: برخی نیروها و طرفداران انقلاب در گذر زمان تجدیدنظرطلب یا استهاله شدند و از این منظر موجبات انحراف انقلاب را رقم می‌زنند، افرادی که در ماجرای انقلاب دوم (۱۳ آبان) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش برجسته‌ای داشته و کشور را از خطر شیطان بزرگ نجات دادند، امروز در رسانه ملی باورها و آرمان‌های انقلابی آن زمان را قابل تجدید نظر دانسته و از اقدام انقلابی ابراز پشیمانی می‌کنند.

وی دلیل دیگر انحراف انقلابیون را تغییر نگرش آن افراد عنوان و ابراز کرد: کسانی فکر می‌کنند مسیری که در آغازین انقلاب انتخاب کردند و موجب پیروزی شد مربوط به گذشته و احساسات انقلابی وقت بوده و آن را اشتباه می‌دانند.

غلامی گفت: دشمنان و نفوذی‌ها اگر نتوانستند انقلاب را منحرف کنند، به این گروه‌ها امید بستند و با حمایت خود، آنان را پرورش داده تا رشد کنند و در مسندهای حکومت جای گیرند، بلکه از این طریق با نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، مسیر انقلاب را منحرف کرده و به اهدافشان برسند.

وی با بیان اینکه آمریکای مستکبر و ایادی‌اش، با شناخت راه‌های مختلف، قادر به مقابله مستقیم نیستند، افزود: استکبار هر کاری که در توان داشت علیه انقلاب انجام داد، بنابراین اکنون امیدشان به نیروهای انقلابی‌ای است که در باورها و اعتقادات انقلابی و ایمانی دچار تردید و ضعف شدند و می‌توانند از درون انقلاب اسلامی را تحریف و منحرف کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ضروری‌ترین کار را مواظبت و مراقبت از انقلاب دانست و گفت: با بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه باید هشیار و مواظب بود تا انقلاب به دست انقلابیون منحرف نشود، زیرا ما مشکلی داریم که هیچ نظام سیاسی دنیا ندارد و آن این است، عده‌ای به عنوان مسؤول در راس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور قرار می‌گیرند که سازکار و چارچوب نظام را قبول نمی‌کنند.

غلامی خواستار ارتقای سطح بینش و بصیرت جامعه شد تا کسانی را برای اداره امور جامعه انتخاب نکنند که در اطاعت‌پذیری از ولی فقیه، اجرای اهداف انقلاب اسلامی، خدمتگزاری بی‌منت به مردم و ولی نعمتان، عملا رفتاری نامناسب و دوگانه داشته باشند.

وی در پایان گفت: بصیرت راه درست عمل کردن، درست حرکت کردن و درست پاسداری کردن است بنابراین پاسداری هم باید از نوع پیش برندگی و پیش روندگی نظام و انقلاب اسلامی باشد.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد