تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 5:32
کد خبر : 36631

بوشهر| راهکارهای کاربردی برای تشویق دانش‌آموزان به عفاف و حجاب ارائه شود

بوشهر| راهکارهای کاربردی برای تشویق دانش‌آموزان به عفاف و حجاب ارائه شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در همایش عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده که در مصلای امام خامنه‌ای خورموج برگزار شد اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) پرورش‌یافته مکتب ائمه طاهرین (ع) و نمونه کامله

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در همایش عفاف و حجاب مدافعان حریم خانواده که در مصلای امام خامنه‌ای خورموج برگزار شد اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) پرورش‌یافته مکتب ائمه طاهرین (ع) و نمونه کامله طهارت و پاکی بود به حدی که امام رضا (ع) بر او لقب معصومه(س) نهاد.

امام‌جمعه خورموج بیان کرد: شهر مقدس قم دارای جایگاهی ویژه و با محوریت حضرت فاطمه معصومه (س) پایگاه بزرگ اندیشه اسلامی و مرکز نشر علوم علوی و مهد پرورش عالمان و اندیشمندان بزرگ دینی است.

وی افزود: امامان معصوم(ع) و پیامبران الهی، معصوم از گناه، خطا و لغزش هستند نه گناه می‌کنند و نه اشتباه و حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت زینب (س) معصوم هستند.

وی با اشاره به حجاب و عفاف تأکید کرد: حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام و سرچشمه کمال است و دشمن همواره درصدد است که جامعه را دوقطبی و یا چندقطبی کند و هرجایی که بتواند این هدف را اجرا کند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مصلح به جایگاه زن و دختر در شریعت مقدس اسلام اشاره و  بیان کرد: متأسفانه این فرهنگ جاهلی هم چنان در جامعه اسلامی ما به قوت خود باقی است.

وی افزود: برخی خانواده‌ها هستند چنانچه چند دختر در یک خانواده متولد شود احساس حقارت، کمبود، کمی شخصیت و ناراحت می‌شوند و این فرهنگ جاهلیت، ضد دین و فرهنگ خارج از دین است.

مصلح اظهار داشت: بقای نسل بشر به وجود دختر و پسر است و این حقیقتی است که دختر منهای پسر و پسر منهای دختر نسل بشر ادامه پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که خداوند زن و مرد را مکمل همدیگر آفریده افزود: عبادت زن و مردم هیچ فرقی نمی‌کند هر دو روبه‌قبله و سجده می‌کنند نماز اقامه می‌کنند و فروع و اصول دین را انجام می‌دهند و باید هر دو رعایت مسائل دینی داشته باشند.

مصلح بابیان این‌که دانش، نابودکننده نادانى است  تاکید کرد: علم و دانش ازنظر اسلام و نظام اسلامی جنسیت بردار نیست، در اسلام زنان و مردان در کسب علم و سوادآموزی برابر هستند و افتخار ما در نظام جمهوری اسلامی این است که تعداد زنان و دختران تحصیل‌کرده و قبولی دانشگاه ۶۰ درصد بیشتر از مردان است.

مصلح با بیان اینکه عفاف و حجاب جامعه را در مقابل ناهنجاری‌ها مصون می‌کند تصریح کرد: وقتی حجاب و عفاف در جامعه نهادینه ‌شود، انتقال آن به نسل بعدی سهل‌تر می‌شود که باید این فرهنگ در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نهادینه می‌شود.

امام‌جمعه خورموج با تاکید بر تشویق و ترغیب دانش آموزان به پذیرش عفاف و حجاب گفت: راهکارهای کاربردی برای جذب و تشویق دانش‌آموزان به عفاف و حجاب ارائه شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد