تاریخ انتشار : جمعه 22 تیر 1397 - 11:16
کد خبر : 36477

مسئولان نسبت به مشکلات فرهنگی کشور خواب تشریف دارند!

مسئولان نسبت به مشکلات فرهنگی کشور خواب تشریف دارند!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- حامد فدایی؛ * در بین عموم مردم زیاد هستند افرادی که مسئله حجاب را مسئله‌ای فردی میدانند که به دیگران ارتباطی ندارد، اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که از منظر اسلام، مسئله حجاب صرف یک مسئله فردی نیست و ابعاد گسترده‌ای دارد. در بحث حجاب دو مسئله فردی

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- حامد فدایی؛ * در بین عموم مردم زیاد هستند افرادی که مسئله حجاب را مسئله‌ای فردی میدانند که به دیگران ارتباطی ندارد، اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که از منظر اسلام، مسئله حجاب صرف یک مسئله فردی نیست و ابعاد گسترده‌ای دارد.

در بحث حجاب دو مسئله فردی وجود دارد یکی برای مردان و دیگری برای زنان. از زاویه مردان حفظ حجاب باعث ایجاد آرامش روحی و کاهش هیجانات و التهابات کاذب در مردان میشود و از زاویه زنان هم حجاب موجب بالارفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی آنان میشود.

اما مسئله حجاب در دو حیطه اجتماعی مهم نیز جای ورود دارد و آن دو حیطه عبارتند از: ۱. خانواده و ۲. استواری اجتماع. در بحث خانواده مشخص است که هر چه فرد از غیر همسر خود بهره‌ای نبرده باشد، نسبت به همسر خود علاقه بیشتری احساس میکند و روابط زناشویی گرمتری خواهد شد و بالعکس.

اما مسئله استواری جامعه نکته دیگری است که اگر به آن بی توجه شویم باید منتظر وقوع گام به گام حوادثی باشیم که کشور اسلامی اندلس را چنان زمین زد که مایه عبرت دیگران شده است.

میدانیم که هر قسمتی از فعالیت‌های اجتماعی که دارای اهمیت و جدیت است، بایستی از جلوه گری‌های جنسی دور باشد تا بتواند تمرکز بیشتر کاری را در پی آورد.

این مسئله حتی در جوامع غربی نیز قابل مشاهده است. شما میبینید در محیط کاری، کارخانه و صنعت جایی برای خودنمایی جنسی معنا نمیشود، چرا که اهمیت کار صنعتی تمرکز کاری بیشتری را میطلبد و یا حتی شما در عامه مردم آن مکان، در زمان کاری روز پوشش نا به هنجار را کمتر میبینید؛ در حالی که در زمان غیر کاری (مثل شب ونیمه شب) زمان شلوغی کاباره‌ها است. این در حالی است که در کشوری همچون روسیه با اهمیت دادن به مسائل اقتصادی مثل اشتغال، در عین رضایت مردم شروع به کم کردن و برچیدن برخی از این ناهنجاری‌ها کرده اند.
همچنین مسئله مهم دیگر حجاب آن است که حجاب نماد هویت مسلمانی است و همین امر باعث میشود که میبینیم در برخی کشور‌ها با حجاب زنان مخالفت میشود.

با این تعاریفی که دین مبین اسلام از حجاب برای ما قرار داده است بار سنگینی بر دوش مسئولان دیده میشود، اما مع الاسف با همه این تعاریف و اهمیت‌ها کم کاری سهوا و یا خدای نکرده عمدا مسئولان را شاهد هستیم.

در حالی که اهمیت رکنی چون خانواده بر کسی پوشیده نیست، شاهد آن هستیم که سند شرم آور ۲۰۳۰ آشکارا و نهان در دستور کار برخی مراکز قرار گرفته است؛ سندی که اجرای آن خدشه‌ای سخت جبران پذیر بر پیکره استقلال آموزشی و پایه‌های خانواده وارد خواهد کرد.

علی الظاهر مسئولان در خواب تشریف دارند که با مجوز ایشان در شهر شهید پرور اصفهان جشن‌هایی مبتذل برگزار میشودد و این در حالی است که تذکر علمای بزرگ شهر را به سمع مبارک راه نمیدهند و قصد آن دارند درد‌های اقتصادی مردم را با مراسماتی مملو از حرام الهی پاسخ دهند.

لکن یا نمیدانند و یا میدانند و همین را میخواهند؛ که فرا گیر کردن این فضا عفت عمومی را خدشه دار خواهد کرد، اما لازم است بدانند هیچ آتشی بدون دود نخواهد بود و این دود در چشم همه خواهد رفت.

*حامد فدایی- دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد