تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 تیر 1397 - 7:06
کد خبر : 36338

مشتری‌هایم دنبال جنس ایرانی هستند/ خانم مانتویی پس از خرید محصولات حجاب چادری شد

مشتری‌هایم دنبال جنس ایرانی هستند/ خانم مانتویی پس از خرید محصولات حجاب چادری شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که نقش آنها در رشد و تعالی جامعه‌ انسانی بسیار اثرگذار است. زنان علاوه بر مسئولیت تربیت نسلی متعهد، رسالت حضور در صحنه‌های اجتماعی را نیز بر عهده دارند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که نقش آنها در رشد و تعالی جامعه‌ انسانی بسیار اثرگذار است. زنان علاوه بر مسئولیت تربیت نسلی متعهد، رسالت حضور در صحنه‌های اجتماعی را نیز بر عهده دارند.

این حقیقت روشن را نمی‌توان انکار کرد که اسلام بیش از سایر ادیان مختلف به موضوع عفاف و حجاب زن در جامعه توجه شایانی داشته و حجاب را وسیله‌ای برای صیانت زن از نگاه نامحرمان می‌داند که رعایت و حفظ آن خود باعث ارتقای شأن و شخصیت زن مسلمان می‌شود.

روز عفاف و حجاب در کشور فرصتی را فراهم می‌کند تا نویسندگان، تحلیل‌گران و خبرنگاران حوزه اجتماعی بیشتر به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بپردازند و به آن را از زوایای مختلف بررسی کنند.

این بار برای تهیه گزارش، توجهم به یکی از عرضه‌کنندگان محصولات عفاف و حجاب در مرکز شهر جلب شد که در آن محصولات اسلامی و با تنوع بسیار عرضه می‌شود. به همین مناسبت مصاحبه‌ای با این تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات عفاف و حجاب در همدان صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:

فارس: برای آشنایی بیشتر لطفاً خودتان را معرفی کنید.

لیلا آریان هستم و ۱۲ ساله که به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات حجاب در همدان فعالیت می‌کنم. بنده عنوان اولین کسی بودم که در همدان محصولات حجاب را برای بانوان عرضه می‌کردم.

فارس: ایده اولیه چگونه به ذهن شما رسید؟

آریان: در سفری که به تهران داشتم مغازه کوچکی را دیدم که محصولات حجاب برای بانوان عرضه می‌کرد همین باعث شد تا انگیزه و جرقه اولیه به ذهنم برسد تا در همدان چنین شعبه‌ای را راه‌اندازی کنم.

فارس: سرمایه اولیه شما چه مقدار بود؟

آریان: ۱۲ سال پیش اوضاع اقتصادی به مراتب خیلی بهتر بود و با اندک سرمایه‌ای می‌توانستیم کار را شروع کنیم به عنوان نمونه خودم با ۲ میلیون تومان آورده توانستیم مغازه اجازه و جنس تهیه کنیم و حتی ضرر ماه‌های اول کار را با این سرمایه کنار گذاشته بودم. اما امروز متفاوت از ۱۲ سال گذشته است و برای آغاز این کار با شرایط اقتصادی پیش آمده حداقل باید ۸۰ میلیون تومان آورده داشته باشم.

فارس: ابتدا با چند نفر کار شروع شد و در این مدت برای چند نفر اشتغالزایی کردید؟

آریان: کار را با دو نفر شروع شد و در حال حاضر با ۱۲ نفر کار را ادامه می‌دهیم.

فروش محصولات حجاب، حجابم را کاملتر کرد

فارس: آیا همسر شما مخالف کار شما نبودند؟

آریان: خیر، اتفاقاً خیلی هم خوشحال شد و از پیشنهادم از همان روزهای اول استقبال کرد حتی این انگیزه و اشتیاق در خانواده خودم و همسرم نیز وجود دارد. شاید این استقبال به این دلیل باشد که تأثیر زیادی بر روی رفتار خودم گذاشت و حجاب من نیز با عرضه محصولات حجاب کامل‌تر شد.

فارس: محصولات امروز با ۱۲ سال پیش چقدر تغییر پیدا کرده و علت آن را چه می‌دانید؟

آریان: تنوع به مراتب خیلی بیشتر از گذشته شد به عنوان نمونه تا چند سال گذشته ساق دست فقط در یک یا چند مدل دوخته و به بازار عرضه می‌شد اما هر روز مدل‌های بهتر و با کیفیت بیشتر به دست مشتری می‌رسد. هر چقدر مشتری بیشتر باشد به مراتب تولیدکنندگان خواهان اجرای طرح‌های مختلف برای جذب مشتری هستند.

فارس: بیشترین محصولاتی که در مغازه شما عرضه می‌شود چه اجناسی است؟

آریان: بیشتر مقنغه، ساق دست، چادر مشکی عرضه می‌شود اما بیشتر تمرکز ما برای فروش چادر مشکی است ولی بیشترین فروش ساق‌دست و مقنعه است که مشتری‌های مختلف دارد.

فارس: آیا در همه فصول فروش شما ثابت است؟

آریان: فروش ما بیشتر فصلی است. عید نوروز، محرم و صفر، ماه رمضان و آغاز بازگشایی مدارس بیشترین فروش محصولات را داریم و در بقیه ماه‌ها حضور مشتری در مغازه عادی است.

فارس: آیا محصولات حجاب شما به استان‌های دیگر عرضه می‌شود؟

آریان: بیشتر محصولات در همدان و توسط همکاران تهیه و تولید می‌شود و به عبارتی ۶۰ درصد محصولات را خودمان و بقیه از تهران و قم و تهیه می‌شود.

فارس: بیشترین مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

آریان: بیشتر قشر فرهنگی، دانشجو و محصل هستند نکته جالب این است که برخی از مشتری‌های ما چادری نیستند اما از محصولات حجاب استفاده می‌کنند.

خانم مانتویی پس از خرید محصولات حجاب چادری شد

فارس: آیا از مشتری‌های شما با فردی برخورد کردید که با خرید محصولات حجاب، پوشش اسلامی را انتخاب کند؟

آریان: بله مشتری‌هایی داشتم که مانتویی بودند که با خرید محصولات حجاب در خریدهای بعدی با حجاب کامل(چادر) وارد مغازه شدند و به نوعی از مشتری‌های ثابت ما شدند. من فکر می‌کنم این تغییر و تحول افراد کار ارزشمندی است که با هیچ حساب مادی قابل قیاس نیست و این برایم از هر چیزی ارزشمندتر است.

حفظ حجاب با رنگ‌های شاد هیچ ایرادی ندارد

فارس: آیا تنوع بیشتر محصول می‌تواند باعث جذب مشتری شود؟

آریان: بله، به دلیل آنکه تنوع کار بیشتر و رنگ‌بندی‌ها شادتر و متنوع‌تر شده خیلی از خانم‌هایی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کردند از این طرح‌ها استقبال کردند. به نظر من حفظ حجاب با رنگ‌های شاد هیچ ایرادی ندارد و می‌تواند ذهن برخی از افراد را نسبت به افراد مذهبی تغییر دهد چراکه خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و همه به نوعی طالب زیبایی هستند. زمانی که تنوع کار زیاد باشد قطعاً استقبال مشتری هم بیشتر خواهد بود.

فارس: اخیراً در بازار محصولاتی عرضه می‌شود که در عین پوشیدگی به نوعی ترویج بی‌حجابی است نظر شما در این زمینه چیست؟

آریان: معتقدم کسی که اهل حجاب و رعایت آن باشد قطعاً به سمت خرید چنین محصولاتی نمی‌رود و مسلماً فردی که محجبه است از ساق و روسری جنس حریر استفاده نمی‌کند، به نظرم در آینده هم از این طرح‌ها در بین خانواده‌های مذهبی استقبال نمی‌شود.

رعایت قانون حجاب، احترام به خود است

فارس: حجاب در کشور ما یک قانون است و افراد ملزم به رعایت آن هستند نظر شما در این رابطه چیست؟

آریان: تمام شهروندان باید بپذیرند که در هر جایی که زندگی کنند ملزم به رعایت قانون همان کشور هستند اینکه برخی از خانم‌ها و دختران می‌گویند اختیار حجاب دست خودم است و کسی نمی‌تواند مرا به حفظ حجاب وادار کند حرف  بیهوده‌ای است به عنوان مثال زمانی که ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم و اگر رعایت نکنیم به خود و یا حتی دیگران آسیب وارد می‌کنیم دقیقاً رعایت حفظ حجاب هم همین مقدار ضروری و الزامی است. همه افراد باید برای قانون جامعه ارزش قائل شوند چرا که رعایت آن نوعی احترام گذاشتن به خود است.

شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از بین بردن عفت و حیاء حریم خانواده هستند

فارس: نقش شبکه‌های ماهواره‌ای و تأثیر آن بر نگرش افراد چیست؟

آریان: به نظر می‌رسد که شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از بین بردن عفت و حیای زنان ایرانی هستند و این یکی از پروژه‌های دشمن است که با تمام توان با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف در خارج از مرزها در کشور دنبال می‌کند آنها از زنان و مادران ایرانی که توانستند نسل‌های پاک را در دامن خود پرورش دهند آسیب‌های فراوان دیدند از این رو به هر قیمتی هم که شده با شکل‌های مختلف دنبال سست کردن بنیان خانواده در جامعه ما و سایر کشورهای اسلامی منطقه هستند.

فارس: برای ترویج محصولات حجاب در استان نیاز به چه حمایتی هستید؟

آریان: برای رونق گرفتن؛ نیازمند همکاری اصناف هستیم، در این میان باید ادارات دولتی از ما حمایت کنند به عنوان مثال در روز زن می‌توانند به جای هدیه‌های مادی و غیره می‌توانند بُن‌های خرید محصولات حجاب به کارمندان زن خود بدهند که هم می‌تواند به رونق بخشیدن کار ما کمک کند و از طرفی هم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

روز مادر، بُن‌های خرید محصولات حجاب در ادارات عرضه شود

فارس: آیا تاکنون حمایتی از طرف مسوولان برای شما انجام گرفته است؟

آریان: نه متأسفانه، تاکنون حمایتی از طرف سازمان و یا نهادی صورت نگرفته تا از این طریق بتوانیم محصولات خود را با درصد کمتر به این سازمان‌ها عرضه کنیم.

فارس: بازار ایران چقدرقابل رقابت با بازار محصولات ترکی است؟

آریان: تولیدکنندگان و طراحان ما چیزی از طراحان ترکیه کم ندارند و با قاطعیت می‌توان گفت که اجناس ایرانی بهتر از جنس ترکی است این فقط یک تفکر است و ما باید بیشتر از قبل به تولیدکنندگان خودمان اعتماد کنیم تا رونق در کشور شکل بگیرد.

خوشحالم از اینکه تولید کالای ایرانی برای مشتری مهم است

فارس: چقدر شعار حمایت از کالای ایرانی بر روی کسب و کار شما اثر داشته و آیا این حساسیت برای مشتری شما وجود دارد؟

آریان: بله اثرگذار بوده، اگر از تعارف بگذریم مشتری‌هایی داشتم که حتی برای خرید جنس بارها از من پرسیدند خانم این جنس ایرانی است؟ و من چقدر خوشحال می‌شوم از اینکه تولید کالای ایرانی برای مشتری مهم است چرا که در صورت حمایت مشتری جوان‌های بیکاری مشغول به کار می‌شوند و رونق اقتصادی در کشور شکل می‌گیرد. رونق اقتصادی پروسه‌ای زمان‌بر است ولی مطمئنم این اتفاق مبارک روزی در کشور شکل می‌گیرد که هر ایرانی خود را ملزم به خرید کالای ایرانی می‌داند.

فارس: چقدر شما به عنوان تولیدکننده از امسال سعی کردید در خرید کالای ایرانی اهتمام جدی داشته باشید؟

آریان: خیلی زیاد، بیشتر نخ‌هایی که تهیه می‌کنیم نخ‌های اصل بروجرد و کاشان است و بیشتر محصولات این مغازه ایرانی است و فقط برخی گیره‌های روسری که در مغازه وجود دارد چینی است و البته جنس‌های چینی نسبت به جنس‌های ایرانی بی‌کیفیت‌تر است.

فارس: کیفیت محصولات برای چند درصد از مشتری‌ها اهمیت دارد؟

آریان: بالای ۸۰ درصد از مشتری‌های ما کیفیت کار برای آنها مهمتر از قیمت است هر چند که برخی ارزان بودن کالا برای آنها اولویت دارد.

امیدوارم روزی برسد که به طور کامل چادر مشکلی در داخل تولید شود

فارس: مهمترین دغدغه شما به عنوان تولیدکننده در حال حاضر چیست؟

آریان: بیشتر بی‌ثباتی بازار است که روی خرید و فروش کالا اثر گذاشته به عنوان نمونه در این مدت جنس سفارش دادم ولی به خاطر عدم ثبات قیمت در بازار کالا به دست ما نرسیده و هر بار اجناس با قیمت دلار اجناس محاسبه می‌شود، ثبات بازار کار ما را رونق می‌دهد. یکی دیگر از دغدغه‌هایم مربوط به واردات پارچه‌های چادر مشکی به کشور است امیدوارم روزی ما بتوانیم به طور کامل چادر مشکی را در داخل کشور به اندازه تقاضای مشتری عرضه کنیم و مجبور به خرید چادرهای بی‌کیفیت خارجی نباشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد