تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1397 - 11:50
کد خبر : 35989

دولتمردان در برابر یاوه‌گویان باقدرت حاضر شوند/ دشمن به‌دنبال ایجاد اختلاف میان مردم و نظام است/هیچ کس منکر مشکلات نیست

دولتمردان در برابر یاوه‌گویان باقدرت حاضر شوند/ دشمن به‌دنبال ایجاد اختلاف میان مردم و نظام است/هیچ کس منکر مشکلات نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است: دولتمردان در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

دولتمردان در برابر یاوه‌گویان باقدرت حاضر شوند/ دشمن به‌دنبال ایجاد اختلاف میان مردم و نظام است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: تمام تلاش دشمن برای از بین بردن اتحاد و همدلی میان مردم و مسئکلین است که امروز از مسیر اقتصاد وارد شده است.
وی، افزود: انتظاری که از دولتمردان داریم این است که در برابر یاوه‌گویان ایستادگی و مقاومت داشته باشند و با قدرت ازمنافع ملی مردم حمایت و دفاع کنند.
امام جمعه ارومیه، ایستادگی در برابر دشمن را نقطه طلایی در دوران مختلف حیات ایران دانست و تاکید کرد: ایستادگی در برابر دشمن برای هر مسلمانی واجب است چراکه این ایستادگی باعث فزونی عزت و اقتدار مردم می‌شود.
وی، از مردم و مسئولین درخواست کرد تا نسبت به همنشینی و توجه بیشتر به آموزه‌های قرآنی توجه بیشتری داشته باشند.
حجت‌الاسلام قریشی، مشارکت مردم در تمام لایه‌های نظام را نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بزرگترین نعمت برای ما این است که تمام عرصه های حکومتی و نظام توسط این مردم تعیین شده و مسئولان و مردم باید هوشیار باشند تا از تفرقه و نفاق جلوگیری کنند.
وی، ایجاد اختلاف به هر بهانه‌ای را امری نادرست عنوان کرد و بیان داشت: انسجام ملی و اتحاد مسلمانان باید حفظ شود تا به این ترتیب شاهد ناامیدی و نابودی دشمنان شویم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در پایان با اشاره به لزوم حل مشکلات اقتصادی توسط مسئولان، بر حمایت مردم از کالای داخلی و پرهیز از مصرف بیش از حدتاکید کرد.

هیچ کس منکر مشکلات نیست/ همه برای آسان سازی ازدواج و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه هیچ کس منکر مشکلات نیست، اظهار کرد: هیچ منکر مشکلات در بخش های مختلف مانند مسکن، بهداشت، آموزش و حمل و نقل نیست و مردم و مسئولان نیز از جنس یکدیگر بوده و متوجه مشکلات هستند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه راه حل مشکلات تخریب اموال عمومی و بستن مغازه ها نیست، افزود: جامعه نیاز به امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و هر کس هر مشکلی دارد باید از راه قانونی و از طریق اتحادیه ها پیگیر باشد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات مردم تنها توسط یک قوه امکان پذیر نیست، گفت: دولت، ملت و نهادهای انقلابی و قوای سه گانه باید با همکاری یکدیگر به دنبال حل مشکلات باشند، و این را بدانید که همانطور که ما بحران ها و مشکلات مختلف و توطئه های مختلف دشمنان را پشت سر گذاشته ایم، به حول قوه الهی با اتحاد و همدلی این معضل و مشکلات را نیز حل خواهیم کرد و پشت سر خواهیم گذاشت.

حسن زاده با اشاره به اینکه امروز فصل انتقام گیری و تسویه حساب های سیاسی مانند زمان زلزله کرمانشاه که عده ای به دنبال تسویه حساب سیاسی بودند، نیست، تصریح کرد: امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است و باید با انسجام دشمن شکن و انسجام و اتحاد ملی در مقابل دشمنان ایستاد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مواضع انقلابی رئیس جمهور در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی و و سردار سلیمانی و نیروهای انقلابی جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار کرد: از همه جناح های سیاسی دعوت می کنیم تا با کمک دولت در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه ما از هیچ کس ترسی نداریم، چون خدا با ماست، افزود: اگر قرار باشد از تنگه هرمز قطره ای نفت جابجا نشود، هیچ کشوری نخواهد توانست و ما از تمام توانایی ها استفاده می کنیم تا در مقابل دشمنان ایستاده و این بحران ها و مشکلات هر چه سریعتر تمام شود.

حسن زاده تصریح کرد: در شهرستان میاندوآب نیز همه طیف های مختلف سیاسی و گروه های مختلف از هر جناح و حزبی که هستند باید تمام انرژی و توان خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته و از مسئولان حمایت کنند تا مشکلات حل شود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بحران سازی درکشور هستند، افزود: ما در کشور مشکل و معضل داریم اما بحران نداریم.

حسن زاده با بیان اینکه ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامیدکردن مردم از توطئه های دشمنان است، گفت: دشمنان در حال سیاه نمایی بوده و تلاش می کنند تا بحران سازی کرده و  با عملیات روانی و با توطئه برای ناکارآمد جلوه دادن نظام تلاش می کند ولی مردم با هوشیار وبصیر بوده  و زیر پرچم ولایت حرکت کرده و با حل کردن مشکلات، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان خواهند زد.

وی با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق و آب، اظهار کرد: مصرف برق در ایران سه برابر استاندارد جهانی است و باید با صرفه جویی به وظیفه خود عمل کنیم.

امام جمعه میاندوآب به روز حجاب و عفاف اشاره کرده و با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه، افزود: برای اینکه بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید حجاب و عفاف را در جامعه ترویج داده و رعایت کنیم.

حست زاده تصریح کرد: حجاب و عفاف و حیا که هم برای زنان و هم برای مردان است باید در جامعه ترویج یابد.

وی به عوامل راهیابی و ورود انسان به بهشت از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: ایمان و عمل صالح، احسان و نیکوکاری، جهاد و شهادت، ترک هواپرستی و خوف از خداوند و تولی و تبری از جمله این راهها هستند.

حسن زاده با تاکید بر فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، اظهار کرد: در این برهه از زمان فراهم کردن زمینه ازدواج یک جوان و تهیه جهازیه برای نوعروسان در واقع مصداق عمل صالح است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد و وضعیت ازدواج و طلاق در جامعه بحرانی است، گفت: وجود مهریه های سنگین و برخی بدعت های و رسومات غلط سبب کاهش آمار ازدواج شده است و بنابراین همه خانواده ها و اقشار مختلف مردم وظیفه دارند تا زمینه ازدواج آسان را فراهم کرده و از رسومات غلط جلوگیری کنند.

وی هم چنین یکرنگی را از آثار تقوا برشمرد و تصریح کرد: مومن و انسان باتقوا یک رنگ بوده و دائم رنگ عوض نمی کند بلکه یک رنگ بوده و رنگ سیاسی، اعتقادی و اجتماعی او رنگ الهی بوده و در مسیر الهی قرار می گیرد.

حفظ حجاب یکی از مهمترین امورات و مختص همه افراد جامعه است

حجت الاسلام و  المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهل بهشت گفت: افرادی اهل بهشت هستند که به امورات دینی عمل می کنند و یکی از بهترین اعمال، نماز است.

وی تصریح کرد: قرآن به طرق مختلف انسان ها را به انجام امورات دینی دعوت می کند و بدترین افراد کسانی هستند که اعمال خود را به غیر از خداوند انجام دهند.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: وعده خداوند برای اهل عمل است ولی به شرطی که امورات قربه الی الله باشد.

بابایی با اشاره به مسئله تقوا گفت: تقوا یکی از بزرگترین و بهترین امورات است و انسان های با تقوا همواره مورد لطف خداوند قرار دارند.

وی با تاکید بر حفظ عیب همنوعان تصریح کرد: خداوند بارها تاکید کرده است که عیب های همنوعان خود را بپوشانیم و از آشکار کردن آنها پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه گناه چنین اموری بالاتر از یکسال نماز آن فرد است، اظهار کرد: یکی از بهترین و پسندیده ترین امورات عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز عفاف و حجاب افزود: حفظ حجاب یکی از مهمترین امورات و مختص همه افراد جامعه است، حجاب در واقع نشانه شخصیت انسان است.

بابایی با اشاره به تحریم های استکبار علیه کشورمان گفت: استکبار جهانی در طول ۴۰سال گذشته انواع توطئه ها را علیه کشورمان انجام داده است و اخیرا تمام توان خود را برای تحت فشار قرار دادن کشورمان از لحاظ اقتصادی بکار گرفته است.

وی تصریح کرد: ملت ایران بار اول نیست که تحریم می شود و به لطف خداوند بار دیگر نقشه هایشان نقش برآب می شود.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به اظهار نظر استکبار در خصوص فروش نفت ایران افزود: استکبار اخیرا در خصوص فروش نفت ایران اظهار نظر کرده است و در این رابطه رییس جمهور کشورمان پاسخ خوبی در برابر این اظهار نظر داده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

غربی ها هرگز قابل اعتماد نیستند

حجت الاسلام عیسی برادری در خطبه های امروز نماز جمعه تکاب، با اشاره به اقدامات اخیر آمریکایی ها در ایجاد تنش در منطقه و موضوع تهدید شرکاء تجاری کشورمان نسبت به عدم خرید نفت از ایران و موضع راسخ مقامات ایران در خصوص این رفتار خبیثانه دولت آمریکا، اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر اخیر اروپایی خود با بیان سخنانی ضمن کشیدن خط بطلان به تمامی برنامه های تخریبی دشمن، علاوه بر نشان دادن یک موضع مناسب به جهانیان، اقتدار کشور را نیز به دشمنان و بدخواهان ملت و نظام به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: این سخنان و موضع گیری نشان داد که جمهوری اسلامی ایران کشوری است مقتدر و در دفاع از منافع ملت ایران در هر جا و به هر شکلی، کاملا استوار و راسخ ایستاده است.

امام جمعه تکاب افزود: فراموش نکنیم که تقدیر سردار سلیمانی از مواضع رئیس جمهور کشورمان در قبال زیاده خواهی ها و خیالات خام آمریکایی ها، در واقع یک پیام روشن برای همگان داشت که تحلیلگران سیاسی جهان به خوبی آن را درک کردند و آن اینکه نیروهای نظامی کشورمان با اقتدار و توانمندی های به دست آمده نظامی  فرزندان غیور این سرزمین، آماده جامه عمل پوشاندن به مواضع مسئولان نظام در برابر تهدیدات دشمنان ملت شهیدپرور ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام برادری با بیان اینکه تاریخ این سرزمین نشان داده است که غربی ها هرگز قابل اعتماد نیستند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات هفته گذشته خود در دانشکده نظامی امام حسین (ع)، سیاست و ترفند جدید دشمن را ایجاد نارضایتی عمومی با برهم زدن ثبات اقتصادی و مشکلات معیشتی دانست و در این خصوص فرمودند که تصمیم دشمن جدایی مردم از نظام جمهوری اسلامی بوده و این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی خود برخواسته از مردم است که این مهم خود باعث شکست این نیرنگ دشمنان شده است.

وی افزود: رهبر انقلاب در خصوص برخی مشکلات اقتصادی اخیر در کشور نیز به مسئولان تاکید کردند که لازم است تا مسئولان در رفع این مشکلات انقلابی عمل کنند و با حفظ اتحاد و یکدلی در میان ملت و نظام موجبات پایداری این انقلاب را تا همیشه فراهم آورند.

امام جمعه تکاب در ادامه افزود: نشست گروهگ منافقین در کشور فرانسه نشان از این دارد که دولت فرانسه به طور شفاف از حامیان اصلی دشمنان نظام و ملت ایران است و این رفتارهای منحوس غربی ها باید در اذهان دولت مردان جمهوری اسلامی ایران ثبت شود تا دوست و دشمن خود را به خوبی شناسایی کنند.

حجت الاسلام برادری همچنین با اشاره به مشکلات پیش آنده برای هموطنان جنوبی کشورمان و کمک مردم کشورمان برای گذر از این بحران پیش آمده این مردم، گفت: بار دیگر ملت ایران با کمک به هموطنان نیازمند خود نشان دادند که به عنوان یک ملت و امت واحد در برابر مشکلات و نابسامانی ها ایستادگی می کنند و با همدلی در رفع تمامی مشکلات کشور گام برداشته و اجازه هیچ گونه بهره برداری سیاسی را به دشمنان نظام از این کمبودها نخواهند داد اگر چه باید از تلاش های قرارگاه خاتم النبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در کمک رسانی به این افراد قدردانی کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد